عناوین اخبار

صعود ایتالیا به یک هشتم نهایی

به گزارش  سرمایه گستران ،تیم های ملی فوتبال ایتالیا و سوئد عصر روز جمعه از گروه پنجم رقابت های یورو ۲۰۱۶ به مصاف هم رفتند که در این دیدار کم هیجان ایتالیا به پیروزی رسید تا با ۶ امتیاز صعود خود را قطعی کند. این درحالی است که «زلاتان ابراهیموویچ» مهاجم گرانقیمت سوئد یک موقعیت طلایی را از دست داد تا موجب حسرت تیمش شود.
قضاوت این دیدار که در شهر تولوز برگزار شد را «ویکتور کاسای» داور نامدار مجارستانی برعهده داشت.
ایتالیا در دیدار نخست با ارائه نمایشی تحسین برانگیز با دو گل بر بلژیک غلبه کرد و سوئد مقابل جمهوری ایرلند به تساوی یک بر یک رسیده بود.
دیدار عصر امروز با عملکرد بهتر سوئد آغاز شد و بازیکنان این تیم با حرکات اولسن و اکتال از جناح راست چند توپ خطرناک را روی دروازه ایتالیا ارسال کردند که با پوشش مناسب لاجوردی پوشان همراه شد.
سپس بازی به تعادل کشیده شد و دو تیم روش محتاطانه ای را در دستور کار داشتند و اکثر توپ ها را در میانه میدان از دست می دادند.
نیمه نخست این دیدار سرد و کسل کننده بدون ایجاد حتی یک موقعیت ایده آل از سوی دو تیم با تساوی بدون گل به اتمام رسید.
نمایش ضعیف تیم ها در نیمه دوم هم ادامه یافت و سرمربی ایتالیا که خط حمله تیمش را بدون تحرک می دید، «سیمونه زازا» را به جای «گراتزیانو پله» به میدان فرستاد تا شاید تغییری در روند بازی لاجوردی پوشان ایجاد شود.
در دقیقه هفتاد و یکم، کار تیمی بازیکنان سوئد سبب شد تا «زلاتان ابراهیموویچ» مهاجم نامدار این تیم در آستانه گلزنی باشد که او در کمال ناباوری و در حالیکه شرایط ایده آلی برای گلزنی داشت، توپ را به بالای دروازه ایتالیا فرستاد.
در دقیقه ۸۲، ایتالیا نیز صاحب فرصت گلزنی شد که ارسال «جیاچرینی» را «مارکو پارولو» با ضربه سر به دیرک افقی دروازه سوئد کوبید.
در دقیقه ۸۸ و درحالیکه همه در انتظار پایان این دیدار کم هیجان بودند، «ادر» مهاجم ایتالیا با حرکتی پا به توپ و ضربه ای تماشایی تور دروازه سوئد را به لرزه درآورد و لاجوردی پوشان را به گل رساند.
در نهایت این دیدار با برتری ایتالیا به اتمام رسید تا ایتالیا با ۶ امتیاز در صدرجدول رده بندی گروه پنجم قرار گرفته و صعودش را قطعی کند و سوئد نیز یک امتیازی باقی ماند.
در دیگر دیدار این گروه، فردا (شنبه) بلژیک به مصاف ایرلند جنوبی خواهد رفت.بلژیک در دیدار نخست خود با دو گل مغلوب ایتالیا شد و ایرلند نیز برابر سوئد به تساوی یک بر یک رسید.

**ترکیب ایتالیا:
جیان لوییجی بوفون، لئوناردو بونوچی، ماریو برزاگلی، کیلینی، آنتونیو کاندروا، فلورنزی(استورارو)، گراتزیانو پله(سیمونه زازا)، دروسی، ادر، مارکو پارولو و جیاچرینی.
سرمربی:آنتونیو کونته

**ترکیب سوئد:
آندرس ایساکسون، اریک جانسون، گرانکویست، ماریتن اولسن، امیل فورسبرگ(جیمی دورماز)، سباستین لارسون، آلین اکتال(اسکار لویکی)، کیم کالستروم، زلاتان ابراهیموویچ، ویکتور لیندولف و جان گویدتی(مارکوس برگ).
سرمربی:اریک هارمن
رقابت های جام ملت های اروپا از ۲۱ خردادماه با حضور ۲۴ تیم در فرانسه آغاز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا