پیشخوانتحلیلعناوین اخبار

بازار سکه و طلا رونق گرفت/نرخ ها متاثر از شرایط جهانی و کاهش بهره بانکی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ،«محمد کشتی آرای» امروز (شنبه) ،با یادآوری وضعیت بازار طلا و سکه، افزود: هفته گذشته قیمت جهانی طلا افزایش بی سابقه ای را تجربه کرد به طوری که فقط در یک روز ۳۵ دلار افزایش یافت.
به گفته وی، این افزایش قیمت ناشی از چند عامل اصلی و اساسی از جمله بدون تغییر ماندن نرخ بهره در آمریکا، احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و شاخص نرخ مشاغل در آمریکا بود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان ساخت: هفته گذشته هر اونس طلا در مجموع افزایش ۲۵ دلاری را به ثبت رساند و امروز قیمت آن به یک هزار و ۲۹۹ دلار رسیده است.
وی ادامه داد: این افزایش قیمت به افزایش حدود ۱۳۰ هزار ریالی نرخ سکه در هفته گذشته منجر شد.
کشتی آرای اضافه کرد: در حالی که در ماه مبارک رمضان کاهش دادوستد طلا و سکه انتظار می رفت، اما دوباره با افزایش قیمت جهانی طلا و به دنبال آن افزایش قیمت سکه و همچنین کاهش نرخ بهره در بانک ها، معامله گران داخلی توجه بیشتری به طلا و سکه نشان دادند.
وی گفت: با شرایط کنونی سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهان، وضعیت بازار سکه و طلا در هفته پیش رو غیرقابل پیش بینی است.
پنجشنبه گذشته (۲۷ خردادماه) نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش ۱۱٫۵ دلاری نسبت به روز پیش از آن، یک هزار و ۳۰۵ دلار و ۶ سنت اعلام شد و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید با ۱۷۰ هزار ریال افزایش قیمت، ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار ریال خرید و فروش شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا