شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

ایستگاههای امنیت وسلامت مجددا در ایام تابستان در محورهای پرتردد اصفهان برپا می شود

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان ، با توجه به نزدیک شدن ایام تابستان وبه لحاظ گرمای شدید پیش بینی شده، رانندگی در این فصل به مدت زیاد باعث خستگی و خواب آلودگی رانندگان می شود که این امر باعث ایجاد تصادفات فوتی و جرحی بسیاری در جاده ها بالاخص جاده های استان که عمدتا بزرگراه وآزادراه هستند خواهدشد.

به همین منظور جلسه ای اضطراری به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی و تمامی اعضای کمیسیون ایمنی راهها در استانداری برگزار شد .

طرفه گفت: با توجه به تصادفات رخ داده در ایام خردادماه امسال، نیاز است تا تدابیر لازم جهت کاهش آمار تصادفات در ایام پرتردد سال که بخش مهمی از آنها در فصل تابستان انجام می گیرد اندیشیده شود تا بتوان در این راستا تصادفات منجر به فوت را به صفر رسانیم .

وی از جمله مهمترین اقدامات در این زمینه را فرهنگ سازی توسط دستگاههای مربوطه به ویژه صداوسیما عنوان کرد وگفت : با توجه به نقش عامل انسانی در تصادفات در این زمینه باید از طریق دستگاههای مربوطه و صداوسیما فرهنگ سازی لازم انجام تا مردم در جریان عواقب اینگونه تصادفات قرار گیرند وامید است عاملی باشد برای جلوگیری از اتفاقات غیر قابل جبران .

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان با امید به بسیج تمامی دستگاههای عضو کمیسیون ایمنی راهها به منظور انجام کار گروهی در جهت کاهش آمار تصادفات در جاده های استان گفت: متاسفانه در محورهای استان اصفهان و بنا به گزارشات دریافتی مهمترین عامل تصادفات دراستان به عامل انسانی بر می گردد که در اینخصوص عدم توجه به جلو و خستگی رانندگان مزید بر علت شده و باعث بالا رفتن آمار تصادفات در بزرگراهها و آزادراهها می شود .

غلامی افزود: لازم است با راه اندازی ایستگاههای امنیت وسلامت در جاده ها و با کمک تمامی دستگاههای امداد رسان در محورهای مواصلاتی وپرتردد استان بتوان با این اقدام، مکانهایی را برای استراحت رانندگان محیا نمود و تصادفات را به حداقل رساند .

وی یادآورشد: همواره سعی شده با اقدامات راهداری از قبیل آرام سازی، آشکار سازی و نصب علائم ایمنی در جاده های استان به ویژه در نقاط مستعد حادثه بتوان مانع از وقوع تصادفات شد که این امر در سفرهای پیک سال مانند سفرهای تابستانه نیاز به تشدید دارد .

گفتنی است در این جلسه کلیه اعضا با ارائه گزارشات ، پیشنهادات خود را نیز جهت کاهش تصادفات فوتی وجرحی و برنامه ریزی برای سفرهای تابستانه اعلام نمودند .

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا