عناوین اخبار

مرسی به حبس ابد محکوم شد

بر اساس این حکم، دستگاه قضایی مصر مرسی را به جرم جاسوسی علیه کشور به حبس ابد محکوم کرد.
در این گزارش به جزییات بیشتر اشاره نشده است.
رئیس جمهور برکنار شده مصر پیش از این در پرونده قتل معترضان مقابل کاخ الاتحادیه به ۲۰ سال زندان محکوم شده و در پرونده فرار از زندان وادی النطرون نیز به اعدام محکوم شده است.
دادگاه مصر به مدت بیش از یکسال است که به این پرونده رسیدگی می کند و تا کنون ۹۲ جلسه در این باره برگزار شده است که ۳۴ جلسه آن به ارائه مستندات پرونده اختصاص داشت.
بر اساس این گزارش، تحقیقات دیوان عالی امنیت دولت در این پرونده نشان می دهد که محمد مرسی و تعدادی از متهمان گزارشات صادره از دستگاه های اطلاعات عمومی و جنگی، نیروهای مسلح، نیروهای امنیت ملی در وزارت کشور و سازمان نظارت اداری را به سرقت برده اند که در میان آنها اسناد کاملا محرمانه نیز دیده می شود که مربوط به ارتش، مکان های استقرار نیروهای ارتش و سیاست های کلی دولت است.
این متهمان قصد داشتند این گزارشات و اسناد را به دستگاه اطلاعات قطر و شبکه ماهواره ای الجزیره متعلق به این کشور تحویل داده و به مصر و امنیت ملی آن لطمه بزنند.
بر اساس این گزارش، مرسی هم اکنون در رابطه با ۵ پرونده تحت محاکمه است که عبارتند از: وادی نطرون (مرسی در این پرونده طی حکم اولیه به اعدام محکوم شده است)، جاسوسی برای کشورهای خارجی ، حوادث کاخ الاتحادیه (حکم اولیه مبنی بر حبس ۲۰ ساله برای مرسی صادر شده است) و اهانت به دستگاه قضایی مصر که محاکمه مرسی در این پرونده همچنان در جریان است.
محمد مرسی سیاستمدار مصری است که پنجمین رئیس جمهوری این کشور بود.
مرسی در تاریخ دوازدهم تیرماه ۱۳۹۲ پس از ناآرامی‌های چندروزه و حالت بحرانی کشور مصر پس از کودتایی توسط ارتش عزل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا