پیشخوانعناوین اخبار

ورزش ۴ ساعت پس از یادگیری موجب تقویت حافظه می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ، گیلن فرناندز از موسسه داندرز در مرکز پزشکی دانشگاه رادبود در هلند و همکارانش متوجه شدند بزرگسالانی که چهار ساعت بعد از انجام یک کار آموزشی ورزش می کنند، قدرت فراخوانی حافظه آنها در دو روز بعد بهتر از دیگران است.
اما بر اساس نتایج این مطالعه، ورزش کردن بلافاصله بعد از یک کار آموزشی و یا اصلا ورزش نکردن، تاثیری بر حفظ و یادآوری مطالب فراگرفته شده ندارد.
محققان در این مطالعه که نتایج آن به تازگی در مجله کارنت بایولوجی Current Biology منتشر شد، ۷۲ نفر را در یک کار آموزشی ۴۰ دقیقه ای شرکت دادند و از این افراد خواسته شد که ۹۰ تصویر را مشاهده کنند و مکان های آنها را به خاطر بسپارند.
سپس محققان این افراد را به سه گروه تقسیم کردند، گروه اول بلافاصله بعد از کار آموزشی و گروه دوم چهار ساعت بعد از کار آموزشی ورزش کردند و گروه سوم اصلا ورزش نکردند.
محققان دو روز بعد تمامی این افراد را تحت آزمایش قدرت فراخوانی اطلاعات قرار دادند تا دریابند که چه مقدار از اطلاعات در ذهن آنها ثبت و ضبط شده است.
پژوهشگران همچنین مغز این افراد را تحت تصویربرداری ام.آر.آی کاربردی قرار دادند که فعالیت مغز آنها را در طول فراخوانی اطلاعات از حافظه اندازه گیری می کند.
براساس نتیجه این پژوهش، افرادی که چهار ساعت پس از فراگیری آموزه های جدید ورزش کرده بودند، در قیاس با دو گروه دیگر وضعیت حافظه بهتری داشتند و دو روز بعد، قدرت فراخوانی مطالب در آنها بیشتر بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا