شهر و جامعهعناوین اخبار

بخش کشاورزی زمینه بکر و مناسبی برای ورود کارآفرینان است

 

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«عبدالحسین ساسان»  در هفتمین جلسه کانون کارآفرینی استان در محل اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به درصد بالای ضایعات محصولات کشاورزی و غذایی در جامعه گفت:کارافرینان با خلق ایده های نو می توانند از میزان ضایعات این بخش بکاهند و زمینه اشتغال زایی برای جوانان ایجاد کنند .

وی افزود:در شرایطی که با کمبود منابع آبی در کشور روبرویم نباید ضایعات این بخش همچنان بالا باشد.

ساسان در بخش دیگری از سخنان از تشکیل انجمن های ذیل کانون خبر داد و گفت تا کنون انجمن های صنعت، کشاورزی، شبکه های مجازی، گردشگری , سرگرمی،توسعه شهری و  اشتغال تشکیل شده است و هر جلسه فعالیت های هر انجمن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

«احمدرضا همتی»دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها و بروز چالش ر تولید محصولات کشاورزی گفت: بر اساس گفته مسوولین وزارت کشاورزی ضریب تولید داخلی  امنتی غذا  از ۹۲ درصد به ۶۰ درصد رسیده است و بیش از ۴۰ درصد محصولات غذایی از خارج وارد می شود .

عضو کانون کارآفرینی استان اصفهان  تصریح کرد:ایجاد روحیه کارآفرینی در روستاها می تواند علاوه بر جلوگیری از مهاجرت به شهرها  زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم سازد و همچنین ضریب تولیدات محصولات غذایی را  افزایش دهد .

همتی در بخش  دیگری از سخنان خود کشت فراسرزمینی را فرصت برای اشتغال زایی کشاورزان استان اصفهان دانست که با کمبود منابع آبی روبرویند و خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق ایران  با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اجرایی شدن این طرح اند .

«علی نادری»مشاور عالی اتاق اصفهان  و عضو کانون  در این جلسه با انتقاد از برداشت ناصحیح از کلمه کارآفرینی در جشنواره های مختلف گفت:متاسفانه کارآفرینی به عنوان یک برند در این جشنواره ها خرید و فروش می شود.

«محمدگوهریان»دیگر عضو کانون در این جلسه وظیفه اصلی این کانون را شناسایی کارآفرینان استان و معرفی آنان به جامعه دانست و گفت:زمانی که کارآفرینان نیاز به تسهیلات بانکی دارند نباید مقررات دست و پاگیری برای آنان   ایجاد کرد .

وی از هماهنگی برای ایجاد کارآفرینان بخش سرگرمی (Entertainment)  در قالب یک انجمن زیر مجموعه کانون  کارافرینی استان خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا