عناوین اخبار

فردا، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، روابط عمومی این سازمان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: براساس اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، فردا یکشنبه ۳۱ خردادماه آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است و این مهلت تمدید نخواهد شد.
براساس این اطلاعیه، شرط برخورداری از هرگونه معافیت و تسهیلات مالیاتی، ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است و تسلیم نکردن به موقع آن موجب تعلق جریمه برای صاحبان مشاغل خواهد شد که این جریمه غیرقابل بخشودگی خواهد بود.
این اطلاعیه افزود: براساس توافق صورت گرفته میان سازمان امور مالیاتی و اصناف کشور، مودیانی که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۴ خود را با تکمیل خلاصه وضعیت درآمد و هزینه به صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی WWW.TAX.GOV.IR در موعد مقرر قانونی تسلیم کنند مشمول توافق می شوند.
همچنین ضرورتی به تسلیم اظهارنامه به صورت کاغذی و ارایه به اداره های امور مالیاتی نخواهد بود و کد رهگیری دریافتی از سامانه در تاریخ ارسال، به عنوان رسید تسلیم اظهارنامه مالیاتی است و مودیان محترم بابت تسلیم اظهارنامه و همچنین پرداخت مالیات نیازی به مراجعه به اداره های مالیاتی ندارند.
براساس توافق صورت گرفته، میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۹۴ صاحبان مشاغل به میزان مالیات قطعی شده سال ۱۳۹۳ تعیین شده و در مورد مودیانی که مالیات عملکرد سال ۱۳۹۳ آنها تا تاریخ تسلیم اظهارنامه قطعی نشده است ( به استثنای مودیانی که پرونده آنها برای عملکرد ۱۳۹۳ به عنوان نمونه انتخاب و مورد رسیدگی قرار گرفته است)، مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۲ آنها با رعایت درصد رشد( تا مبلغ ۱۰ میلیون ریال مالیات سال ۱۳۹۲ با رشد هشت درصد، از مبلغ ۱۰ میلیون ریال تا مبلغ ۳۰ میلیون ریال مالیات با رشد ۱۲ درصد و مازاد بر ۳۰ میلیون ریال با رشد ۱۸ درصد) مبنای تعیین مالیات مورد توافق قرار می گیرد.
به گزراش ایرنا، برای تکریم مودیان مالیاتی و پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی، ساعت های کار اداره های مالیاتی در روزهای ۲۹ لغایت ۳۱ خردادماه، تا ساعت ۲۰ افزایش یافته است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا