اقتصاد پرداخت و بانکپیشخوانعناوین اخبار

آغاز اعمال سود ۱۵ درصدی برای سپرده های یکساله بانکی از امروز

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا، شورای پول و اعتبار در آخرین مصوبه خود درباره نرخ سود سپرده های بانکی، سقف ۱۸ درصدی را برای سپرده های یکساله تعیین کرده بود که بر اساس آن بانک های خصوصی تصمیم به کاهش نرخ سودهای خود گرفتند.

بانک پاسارگاد نخستین بانکی بود که نرخ ۱۵ درصدی را برای سود سپرده های یکساله خود تعیین کرد و به دنبال آن و برگزاری نشست مشترک مدیران شبکه بانکی در ۲۳ خردادماه امسال، تصمیم گیران حوزه بانکی برای کاهش نرخ سود خود توافق کردند.
پس از آن، کورورش پرویزیان رییس کانون بانک ها و موسسه های اعتباری خصوصی در نامه ای، تصمیم این بانک ها را به ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی اطلاع داد.
از سوی دیگر محمدرضا حسین زاده رییس شورای هماهنگی بانک ها نیز ۲۹خردادماه در نامه ای به مدیران عامل بانک های دولتی شامل صادرات، ملت، تجارت، سپه، کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران، توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، پست بانک و توسعه تعاون تصمیم جدید مجموعه بانکی کشور را به آنان ابلاغ کرد.
به اعتقاد حسین زاده، این اقدام برای همراهی شبکه بانکی از سیاست دولت در تقویت بنیه اقتصادی کشور اتخاذ شده است.
با این اوصاف کاهش نرخ سود سپرده های مدت دار یکساله به ۱۵ درصد و کاهش سایر سپرده ها به تناسب این رقم از ابتدای تابستان امسال و برای حساب هایی که به تازگی افتتاح می شود، اعمال می شود.
برای سپرده های مدت داری که پیش از یکم تیرماه امسال افتتاح شده اند، شرایط قبل تا پایان مدت مربوط به سپرده ادامه دارد و پس از آن با ضوابط جدید تطبیق داده می شود.
تاکنون بانک های پاسارگاد، پارسیان، ملی، ملت، شهر، خاورمیانه و موسسه مالی اعتباری کوثر نرخ سودهای اعلامی خود را در سایت های اینترنتی خود اصلاح کرده اند و بقیه بانک ها هنوز نسبت به اصلاح سود سپرده ها اقدام نکرده اند اما با توجه به تصمیم جمعی بانک ها، انتظار می رود در روزها و هفته های آینده نرخ جدید به همه بانک ها تسری یابد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا