شهر و جامعهعناوین اخبار

تکریم  ومعارفه در شهر جدیدبهارستان  اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، سید محمود میریان در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به اینکه شهر بهارستان یکی از شهرهای جدید دارای پیشرفت چشم‌گیر است، اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت‌ها در این شهر به خوبی فراهم شده و همه چیز آماده است تا تحولی اساسی رخ دهد.

وی توسعه فرهنگی، اجتماعی و همچنین توجه به معیشت و اشتغال مردم را دو امر مهم عنوان کرد و افزود: در این راستا باید اقدامات جدی و اساسی در شهر بهارستان انجام شود.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با بیان اینکه  هویت در شهرهای جدید باید تعریف شود، ادامه داد: در بهارستان این موضوع با انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی باید به خوبی پیگیری شود.

وی گفت: وقتی مردم از زندگی در شهرهای جدید رضایت داشته باشند آن هنگام ما موفق بوده‌ایم.

حجت‌‌الله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی ورییس هیات مدیره شهرهای جدید استان با تاکید بر اینکه  استان اصفهان با داشتن جمعیتی بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر یکی از استان‌های بزرگ کشور است، اظهار داشت: این استان در حال حاضر دارای ۱۰۷ شهر است که خیلی از این شهرها هنوز ماهیت شهری ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان تنها  ۳۵ شهر جمعیت شهر نشینی را در خود جای داده است، افزود: این در حالی است که باید تعادل جمعیتی در استان به طور مناسب در همه شهرها وجود داشته باشد.

غلامی گفت: اکنون حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان اصفهان در شهر اصفهان ساکن هستند و ۵۰ درصد دیگر در سایر شهرهای استان زندگی می‌کنند به طوریکه  پر جمعیت‌ترین شهر استان بعد از اصفهان، کاشان است که ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه سه شهر جدید فولادشهر ، بهارستان و مجلسی در استان اصفهان تعریف شد تا عمده سر ریز جمعیت را در خود جای دهند، تصریح کرد: متاسفانه تا به امروز این شهرها نتوانستند در راستای وظایف خود ایفای نقش کنند که امیدواریم با تغییر یکسری از روش‌ها این مهم تحقق پیدا کند.

مدیر کل راه وشهرسازی استان و رئیس هیات مدیره شهرجدید بهارستان همچنین با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های  کلی وزارت راه و شهرسازی تکمیل ظرفیت شهرهای جدید است و باید برای تحقق این مهم زیر ساخت‌های لازم جهت ترغیب مردم برای سکونت در شهر‌های جدید ایجاد شود، گفت: تامین حمل و نقل آسان، سریع و ارزان در این رابطه بسیار اهمیت دارد، همچنین ایجاد فضای شهری مناسب و توسعه سازی در شهرهای جدید از جمله موارد موثر دیگر است که باید شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، برای تحقق این مهم امکاناتی را در اختیار شهرداری شهرهای جدید قرار دهد و در این میان خوشبختانه در شهر جدید بهارستان تعامل خوبی بین شرکت عمران و شهرداری وجود دارد.

وی سوق دادن سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید را از جمله راهکاری‌های دیگر دانست که با احداث پروژه مسکن مهر کلید خورد و ابراز داشت: یکی از بهترین پروژه‌های مسکن مهر در استان اصفهان در شهر بهارستان پیاده شده است.

حسن روانفر، مدیر عامل سابق شرکت عمران شهر جدید بهارستان نیز در مراسم تودیع خود با اعلام اینکه تمام خدماتی که توسط شرکت عمران بهارستان ارائه شده حاصل یک کار تیمی بوده و من تنها گوشه ای از کار را پیگیری کردم، عنوان داشت: امیدوارم توانسته باشم به خوبی به مردم بهارستان خدمت کنم.

محمد رضا احمدی، مدیر عامل جدید شرکت عمران شهر جدید بهارستان نیز در مراسم معارفه‌ خود تاکید کرد: توسعه بهارستان با یک شهرداری ضعیف و یک شرکت عمران زمین دار میسر نخواهد بود و باید همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم شاهد توسعه و پیشرفت این شهر باشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا