پیشخوانحوادث پلیسعناوین اخبار

دستگیری قاتلان بازیکن تیم ملی فوتبال امید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ در روز ۱۵ مردادماه سال ۹۲ مردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا ادعا کرد که پسر ۲۲ ساله اش به نام امید از خانه خارج شده بود که پس از چند ساعت مردان ناشناسی با وی تماس گرفته و برای آزادی پسرش، درخواست پول کرده اند.
بر اساس این گزارش با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم ربایی و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

*اظهارات پدر امید
پدر امید پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی در اظهاراتی به کارآگاهان گفت: پسرم ۲۲ سال داشت که با خودرو پراید سفید رنگش به شماره انتظامی ایران ۳۳ – *** ص ۱۹ از خانه خارج شده و چند ساعت پس از آن فردی ناشناس با گوشی تلفن همراهم تماس گرفت و در ازای آزادی پسرم درخواست ۱۰۰ میلیون ریال کرد و من نیز که در آن شرایط تنها به فکر نجات دادن پسرم بودم ، این پول را به حساب درخواستی آنها واریز کردم اما تاکنون خبری از پسرم نشده است.
پدر امید افزود: پسرم دانشجو است و همزمان دارای سابقه ورزش حرفه ای در رشته فوتبال و بازی در تیم ملی امید کشور است و در رده تیم جوانان باشگاه سایپا بازی می کند.

* کشف جسد امید
در روز ۱۶ مردادماه بود که چند تن از اهالی محله ی زمان آباد واقع در منطقه خاوران، در زمان مراجعه به چاه آب برای انجام کار کشاورزی با جسد حلق آویز شده جوانی در داخل چاه آب روبرو شدند، بلافاصله موضوع به کلانتری اعلام شد و بررسی ها نشان داد پسر جوان همان امید است و با ضربات چاقو به قتل رسیده و آدم ربایان جسدش را داخل چاه حلق آویز کرده اند.
همزمان با کشف جسد امید در داخل چاه آب خودروی وی نیز در فاصله ای چند صد متری پیدا شد که آثار خون روی صندلی راننده ی آن کاملا مشهود بود.
در این مرحله تیمی از کارآگاهان اداره ویژه قتل ادامه تجسس ها را برعهده گرفت و با بررسی تراکنش مالی حساب بانکی آدم ربایان موفق به شناسایی مردی افغان به نام نوید . ت شدند.
در تحقیقات از این مرد کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که نوید در زمینه انتقال پول افغان های مقیم ایران به کشور افغانستان فعالیت می کند؛ نوید . ت در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش یکی از افاغنه به نام عبدالله . م با واریز مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به حساب من درخواست کرد تا این پول را به حسابی در کشور افغانستان منتقل کنم و من نیز طبق روال کاری خود و در ازای دریافت کارمزد، این پول را به حسابی در کشور افغانستان منتقل کردم و هیچ اطلاعی از جنایت ندارم.
با شناسایی عبدالله . م ۵۷ ساله و بررسی سوابقش مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه ارتکاب جرایم مختلف از جمله شرارت، سرقت مسلحانه و زورگیری است.
با شناسایی مخفیگاه عبدالله . م در منطقه شوش، کارآگاهان به این محل مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که عبدالله . م همزمان با انتقال پول و وقوع جنایت از ایران متواری شده است.
در پی وقوع دو قتل مشابه که در آنها دو مرد در زمان خرید سکه های عتیقه به قتل رسیده بودند، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که هر دو جنایت توسط گروهی خاص از مجرمین افغانها انجام شده است.

*جنایت دوم
درساعت ۱۸:۳۰ عصر ۲۸ آبانماه سال ۹۴ جنایتی در یک مجتمع تجاری واقع در خیابان شریعتی شمالی رخ داد و مرد ۴۵ ساله ای به نام جمشید. ص در محل کارش و در جریان معامله سکه های عتیقه باچند نفر افغان به ارزش تقریبی ۱۳۰ میلیون تومان در یک درگیری خونین به قتل رسید.

*جنایت سوم
درساعت ۱۹:۱۵شامگاه ۳۰ دیماه سال گذشته، جنایت مشابهی در خیابان پاسداران رخ داد و بررسی ها نشان داد مرد ۴۰ ساله ای به نام مجید قبادی به همراه یکی از بستگانش که مهدی ۴۲ ساله است برای خریدن سکه های عتیقه به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان سر قرار رفته و مورد حمله و به قتل رسیده است.
با وقوع این دو جنایت مشابه در قالب فروش سکه های عتیقه و در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ،کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر متهم متواری پرونده قتلِ امید شدند؛ همچنین در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته و شناسایی شکرالله. م ۳۹ ساله توسط همکاران قربانی جنایت خیابان شریعتی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این مرد از چندی پیش به عنوان نیروی خدماتی در شرکت محل کار جمشید مشغول بکار شده و همزمان با وقوع جنایت ناپدید شده است.
با توجه به اطلاعات دقیق پلیسی در خصوص مشخصات دو عضو این گروه از جنایتکاران به نام های عبدالله و شکرالله ، کارآگاهان با انجام اقدام های پیچیده و تخصصی اطلاع پیدا کردند که این دو مرد به همراه تعدادی دیگر از تبهکاران افغان قصد دارند تا بار دیگر و به همان شیوه فروش سکه های عتیقه اقدام به سرقت و به احتمال بسیار زیاد جنایتی دیگر کنند.
با شناسایی خریدار سکه های طلا در منطقه پیروزی، این مرد با اطلاع از مشخصات واقعی فروشندگان سکه های طلا گفت که قصد داشته تا در ازای پرداخت ۱۳۰ میلیون تومان اقدام به خرید ۵۰۰ سکه طلای عتیقه کند.
با توجه به اطلاعات دقیق بدست آمده در خصوص محل تردد متهمین در داخل پارکی در خیابان شریعتی، این محل در مراقبت نامحسوس کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که در مورخه ۱۳/۱۲/۱۳۹۴ و با حضور سه عضو گروه سارقین جنایتکار عملیات دستگیری متهمین توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشته شد اما هر سه متهم با استفاده از شمشیر و قمه قصد متواری شدن از محل را داشتند که یک نفر از متهمین بنام جلال ( ۲۷ ساله ) در حین اقدام به فرار مورد اصابت گلوله کارآگاهان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
در زمان دستگیری دو متهم دیگر بنام های غلام . س و سخی . م ، کارآگاهان موفق به کشف یک کیسه حاوی ۵۰۰ سکه طلای عتیقه تقلبی شدند.
با دستگیری دو عضو از این سارقین جنایتکار و خطرناک بلافاصله تحقیقات از آنها برای شناسایی مخفیگاه عضو اصلی گروه (عبدالله . م ) انجام و هر دو متهم پس از دقایقی انکار اولیه ارتباط با عبدالله صراحتا به سرکردگی عبدالله در ارتکاب سرقت ها منجر به جنایت اعتراف کردند.
با شناسایی مخفیگاه عبدالله . م در محدوده میدان هروی، کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه اقدام به دستگیری وی و نیز شکرالله کرده و در بازرسی از مخفیگاه متهمین علاوه بر کشف وجوه نقد و اموال متعلق به یکی از قربانیان بنام جمشید . ص ، موفق به کشف دسته چک متعلق به دیگر قربانی پرونده بنام مجید . ش شدند ؛ مهدی . ق نیز که در پرونده جنایت خیابان پاسداران ( جنایتِ مورخه ۳۰/۱۰/۱۳۹۴ ) به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود پس از حضور در اداره دهم اقدام به شناسایی هر چهار متهم پرونده کرد.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبازه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر دستگیری متهمین گفت: در اقدام های پلیسی و تخصصی بعمل آمده در پرونده و با توجه شواهد و دلایل غیرقابل انکار ، ارتکاب جنایت و قتل امید. د توسط این گروه از متهمین محرز شده است.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم افزود: با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب جرایم خشن به ویژه سرقت ها با عنوان مسافر و شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگان که زیر پوشش فروش سکه های عتیقه از سوی متهمین مورد سرقت وجوه نقد و ضرب و جرح شدید قرار گرفته و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگانی که توسط متهمین و به شیوه های مختلف مورد سرقت های بعنف ، تهدید به قتل ، زورگیری و … قرار گرفتند و دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.
پلیس تهران بزرگ از کلیه شکات و مالباختگان دعوت کرد تا در صورت شناسایی تصاویر متهمین به نشانی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا