پیشخوانعناوین اخبار

دلایل موفق نبودن قایقرانی ایران در کسب سهمیه المپیک از زبان دبیر فدراسیون

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا ،وحید مرادی درباره دلایل کاهش تعداد سهمیه های رشته قایقرانی ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ نسبت به المپیک ۲۰۱۲ لندن و انتقادات مطرح شده از سوی کارشناسان و مدیریت ورزش به این موضوع، گفت: در دوره گذشته رقبای ایران در آسیا مانند چین و ازبکستان توانسته بودند از مسابقات جهانی سهمیه حضور در المپیک را در رشته آب های آرام کسب کنند و در مسابقات انتخابی آسیا نیز ما میزبان بازی ها بودیم.
وی افزود: در دوره گذشته، آرزو معتمدی در جایگاه پنجم ایستاد اما به دلیل آنکه ۴ نفر پیش از وی در مسابقات جهانی کسب سهمیه کرده بودند، موفق شد برای ایران کسب سهمیه کند.
از آنجایی که در رشته قایقرانی به قایق سهمیه داده می شود و نه به فرد، در مسابقه انتخابی بین آرزو معتمدی و آرزو حکیمی، این آرزو حکیمی بود که توانست جواز حضور در بازی های المپیک لندن را بدست بیاورد.
دبیر فدراسیون قایقرانی توضیح داد که در انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو، هیچ یک از رقبای آسیایی ایران در مسابقات جهانی موفق به کسب سهمیه نشدند و تمامی آنها در مسابقات انتخابی قاره ای حضور داشتند.
به گفته مرادی، در رشته آب های آرام تنها قایق اول می توانست در مسابقات قاره ای کسب سهمیه کند و در این رشته تیم ایران موفق نبود. با این حال، شهلا بهروزی توانست در بخش پارالمپیک در مسابقات جهانی برای تیم ایران سهمیه کسب کند.
وی درباره دلیل کسب نکردن سهمیه در رشته روئینگ نیز گفت: براساس مقررات جدید، فدراسیون ها در هر قاره می توانند ۲ سهمیه در روئینگ داشته باشند؛ این سهمیه می تواند در قایق یک نفره یا دو نفره باشد با این حال این مقررات در المپیک لندن وجود نداشت و تیم ها در هر ۲ قایق می توانستند حضور پیدا کنند.
دبیر فدراسیون قایقرانی با اشاره به برنامه ریزی ۱۷ ماهه و برگزاری اردوهای بلندمدت برای تیم های ملی مردان و زنان برای کسب سهمیه بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶ تصریح کرد: تیم های ملی مردان و زنان ایران هریک برای کسب تنها یک سهمیه در اردهای بلند مدت بودند؛ در بخش زنان موفق عمل کردیم ولی در بخش مردان در کمال ناباوری موفق به کسب سهمیه نشدیم.
مهسا جاور در مسابقات انتخابی جهانی در کره جنوبی توانست ضمن کسب مدال نقره، سهمیه حضور در بازی های ریو ۲۰۱۶ را نیز کسب کند.
قایقرانی ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ تنها ۲ نماینده دارد در حالی که در دوره گذشته ایران صاحب ۴ سهمیه شده بود.

** محسن شادی به دلایل شخصی ورزش قهرمانی را کنار گذاشت
دبیر فدراسیون قایقرانی درباره انتقادات موجود از این فدراسیون مبنی بر فراهم نکردن شرایط مناسب برای حضور محسن شادی قهرمانی مسابقات آسیایی گفت: این انتقادات کارشناسی نیست زیرا منتقدان اطلاع ندارند که محسن شادی به دلایل شخصی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است.
مرادی ادامه داد: برغم اینکه محسن شادی با فدراسیون قول و قرار گذاشته بود که در اردوها حضور یابد، اما هر بار به دلیلی در اردوها و مسابقات انتخابی حاضر نشد و سپس به طور کتبی اعلام کرد که بدلایل شخصی نمی خواهد در ورزش قهرمانی حضور داشته باشد و تمایل به مربی گری دارد.
دبیر فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه محسن شادی از افتخارات روئینگ کشور است، اظهار داشت: محسن شادی در حال حاضر با فدراسیون همکاری خوبی دارد و در هیات آذربایجان غربی فعال است و از اظهارات برخی افراد که مدعی هستند فدراسیون مانع از حضور وی شده، تعجب می کنم.
به گفته مرادی، سال گذشته محسن شادی به همراه طاهر کبوتری به کلینیکی بسیار ارزشمند تحت نظر فدراسیون جهانی اعزام شد تا دوره های مربیگری را در آنجا فرابگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا