تیتر دوعناوین اخبار

شرایط جدید بین المللی فرصت خوبی برای اقتصاد کشور است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از شاتا؛« محمد رضا نعمت زاده » در مراسم افتتاح معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی قروه  با اشاره به حضور سرمایه گذاران ایرانی و قزاقی در  این کارخانه ابراز امیدواری کرد؛ این سرمایه گذاری مشترک موجب رونق منطقه و همکاری مستمر ایران و قزاقستان شود.
وی به علاقه مندی رئیس جمهوری و دولت ایران برای استمرار روابط اقتصادی با قزاقستان اشاره کرد و خواستار افزایش سطح همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور  در بالاترین حد خود شد.
مهندس نعمت زاده در ادامه با اشاره به ضرورت انجام سرمایه گذاری بیشتر در این استان تصریح کرد: حضور و سرمایه گذاری شرکت قزاقستانی در این منطقه ، امید بخش است و جای تقدیر دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وظیفه دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است افزود: از تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی در هر جای کشور حمایت می کنیم.
وی همچنین با یادآوری ۱٫۵ درصدی سهم ایران از طلای جهان اظهار کرد: در حال حاضر سالانه در ایران دو و نیم تن طلا در مجموع تولید می شود که با راه اندازی کارخانه طلای ساریگونی قروه هر سال دو تن به ظرفیت تولید طلای کشور اضافه می شود و ظرفیت تولید سالانه کشور  را به چهار و نیم تن افزایش  خواهد داد.
مهندس نعمت زاده  با ابراز تاسف از توقف فعالیت و بروز مشکلات فنی در معدن طلای زرشوران تکاب از یکسال پیش تا کنون ، از سرمایه گذاران قزاقستانی خواست تا نسبت به سرمایه گذاری در این معدن نیز اقدام کنند.
به گفته وی ؛ زمینه همکاری در زمینه مواد معدنی بین ایران و قزاقستان وجود دارد و ما از افزایش و استمرار سطح همکاری ها استقبال و حمایت می کنیم.
مهندس نعمت زاده در ادامه سخنان خود همچنین از مطالعه چند پهنه جدید معدنی در استان کردستان خبر داد که  قرار است توسط شرکت شستا و ایمیدرو مطالعات آن صورت بگیرد.
گفتنی است: معدن و کارخانه استحصال شمش طلای ساریگونی قروه با ذخیره قطعی ۱۴میلیون و ۸۰۰ هزار تن کانسنگ طلا با عیار یک و ۲۴ گرم در تن است که  نتیجه سرمایه گذاری خارجی در معادن کردستان است و برای بهره برداری از آن ۷۸ میلیون دلار سرمایه گذاری شده که با بهره برداری از آن، زمینه اشتغالزایی بیش از ۳۰۰  نفر در کردستان فراهم شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا