عناوین اخبار

۹۰ درصد داروهای شیمی درمانی زیرچتربیمه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، دکترسید حسین یحیی زاده در نشست خبری دومین سمینار تومورهای سر و گردن که دربیمارستان لقمان برگزارشد، افزود:الان هیچ کمبودی ازنظر داروهای شیمی درمانی و رادیوتراپی بیماران سرطانی وجود ندارد و این داروها تحت پوشش بسیاری ازسازمان های بیمه گرقرار دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه نوع سرطان روده بزرگ، دهانه رحم و سینه با انجام روش غربالگری استاندارد تشخیص داده می شود، توضیح داد:سرطان از نظرعلم انکولوژی رابطه علت و معلول مستقیم ندارد و تمام عوامل خطرزا در مطالعات اپیدمیولوژی مشخص می شود.
به گفته وی کسانی که در معرض ابتلا به سرطان های سرو گردن قرار دارند بیشتر سیگاری هستند اما این به این معنی نیست که کسانی که سیگاری نیستند سرطان حنجره نمی گیرند.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد اظهارکرد:هرچقدر تومورهای سر و گردن در مراحل ابتدایی تشخیص داده شوند درمان قطعی‌تر خواهد بود و میزان بازگشت و عود بیماری و همچنین عوارض نیز کمتر خواهد شد.
یحیی زاده بیان کرد:در حال حاضر مؤسسه ملی سرطان در انستیتو سرطان دانشگاه تهران اقدام به جمع‌آ‌وری آمار مبتلایان به سرطان با همکاری وزارت بهداشت کرده است.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد گفت: طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی افزایش وآگاهی مردم در زمینه سرطان بسیار مهم است و می توان از بروز انواع سرطان ها پیشگیری کرد.
در ادامه این نشست همچنین دبیرعلمی دومین سمینار تومورهای سرطان سرو گردن اظهار کرد: استعمال دخانیات یکی از فاکتورهای اصلی سرطان حلق، حنجره و حفره دهانی است.
دکتر نوید احمدی روزبهانی به شیوع سرطان دهان و حنجره در مردان به دلیل مصرف بیشتر دخانیات و الکل اشاره کرد و گفت:حدود ۳۰ سال گذشته میزان شیوع سرطان های حنجره و دهان بین مردان و زنان، از هر ۱۵ نفر یک نفر بود؛ این در حالی است که اکنون این رقم به ۵ به یک به دلیل افزایش مصرف مواد دخانی در زنان کاهش یافته است.
وی یادآور شد: میزان شیوع سرطان سروگردن درآمریکا و اروپای غربی، ۱ تا ۳ در هر ۱۰ هزار نفر است که کشورما نیز مشابه همین وضعیت است .
روزبهانی با اشاره به اینکه سرطان حنجره جزء سرطان های شایع ناحیه سرو گردن است، گفت: سرطان حنجره از سرطان هایی است که درمان آن مشکل و برای کمک به بلع فرد سرطانی نیازمند روش ها و ابزارهایی است.
وی با اشاره به اینکه آواز و سخن گفتن بلند سبب باعث بروز سرطان حنجره نمی شود، گفت:کم‌خونی و فقرآهن یکی از عوامل خطرزا در بروز سرطان مری و حنجره است.
دومین سمینار تومورهای سر و گردن که در روزهای ۳۱ تیر و اول مرداد در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا