پیشخوانعناوین اخبار

“پرونده شاندیز” مستقیما به وزارت کشور مربوط نمی‌شود/سهامداران نگران سهامشان نباشند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در هشتمین جلسه شورای اجتماعی که در روز شنبه ۵ تیر ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، در تشریح جزئیات این جلسه گفت: جلسه امروز با حضور همه دستگاه‌های عضو شورای اجتماعی کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از آخرین نشستی که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان فرمودند شش ماه بعد گزارش جامعی از عملکرد دستگاه‌ها به صورت فوق‌العاده ارائه شود و سپس تقسیم کار ملی در میان دستگاه‌ها شکل گیرد.
وزیر کشور با بیان اینکه پیرو سخنان معظم‌له اقدامات لازم انجام شد تصریح کرد: به تناسب هر موضوع چند دستگاه‌ اصلی و معین فراهم شد که از میان آنها سه دستگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت مسکن وراه‌ و شهرسازی و سازمان بهزیستی کشور در دستور کار قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: این سه دستگاه گزارش خود را تا امروز به ما ارائه دادند، نظرات مختلفی در این راستا مطرح شد به دنبال این جلسات شورای اجتماعی مصمم است به طور مرتب کمیته‌های مربوطه را مورد بررسی قرار داده و تمام مصوبات پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مطرح در این نشست موضوع سواحل بود اظهار داشت: پس از اتمام ماه مبارک رمضان سیل مسافران به سمت مناطق شمال کشور گسترش می‌یابد بر این اساس تلاش شد تا در حوزه فرهنگی، اجتماعی و تفریحی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و دستگاه‌های متولی برنامه‌های خود را ارائه کند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات در این راستا بحث ناجیان غریق بود که متأسفانه در سال ۹۴ به دلیل کمبود اعتبارات در پراخت‌ها دچار مشکلاتی بودند اما امروز در سال ۹۵ تلاش داریم تا اعتبارات را تأمین کرده تا با مشکلات روبرو نشویم.
وزیر کشور تأکید کرد: همه اعتبارات جاری و خاص برای این موضوع دیده شده و برای اینکه شورای اجتماعی بتواند برنامه را به خوبی پیش ببرد یک ردیف مهمی در بودجه برای این امر در نظر گرفته شده بر این اساس ۴۰۰ میلیارد تومان برای همه مسائل آسیب‌های اجتماعی کشور در نظر گرفته شده است.
رحمانی فضلی اضافه کرد: از میان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده برنامه‌هایی که به تصویب شورای اجتماعی می‌رسد ما حداکثر تا ۲۰ درصد آن را کمک می‌کنیم و پیرو آن ۳۰ میلیارد تومان نیز برای سواحل کشور اعتبار در نظر گرفته شده است.
وزیر کشور همچنین در ادامه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت پدیده شاندیز گفت: رسیدگی به پروژه پدیده شاندیز موضوعی نیست که مستقیم به وزارت کشور مربوط شود، لذا با توجه به حوادث و نارضایتی‌های پیش آمده دولت به منظور ساماندهی این مشکلات روند بررسی این پروژه را به وزارت کشور سپرد. وزارت کشور هم طی جلسات متعدد و کمیته‌های فرعی با حضور همه دستگاه‌های مربوطه تخلفات این پروژه را مورد بررسی قرار داد.

وزیر کشور با اشاره به تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت پدیده بیان داشت: تخلفات بسیاری در حوزه جوازات، تملک، طرح جامع و طرح تفصیلی همچنین حوزه‌های حقوقی صورت گرفت و در حوزه ساختار هم تخلفاتی داشت زیرا اقدام به فروش سهام کرده بود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه هیچ دقتی در دولت قبل نسبت به این پروژه انجام نشد حتی شکایت دستگاه‌هایی مثل مسکن و شهرسازی هم مورد رسیدگی قرار نگرفت. اما چون تعداد سهامداران در این پروژه زیاد بود تصمیم گرفتیم آن را رفع اشکال کنیم بنابراین مصوبه خاصی را تصویب کردیم و در دبیرخانه شورای امنیت هم مطرح و نهایتا با همکاری قوه قضاییه، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مربوطه تمام تخلفات صورت گرفته مورد رسیدگی قرار گرفت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اکنون هیئت مدیره این پروژه تشکیل شده است خاطر نشان کرد: هیئت مدیره باید متناسب با تصمیمات اتخاذ شده اقدامات لازم را صورت دهد و از آنجایی که اقدام به تعیین مدیرعامل کرده‌اند هرچه سریعتر باید به امور لازم رسیدگی شود. از نظر وزارت کشور رسیدگی به اصل پروژه و تخلفات در اولویت بود که از نظر ما تمام شده و اجازه تبلیغات به این پروژه داده شده است. امیدواریم با تلاش خوب آنها این پروژه عملیاتی شود.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه برخی سهامداران پدیده نگران هستند که سهامشان از بین برود یادآور شد: بنده اعلام می‌کنم که مجموعه دارایی‌های شرکت پدیده به اندازه‌ای است که سهامداران نباید به هیچ وجه نگران سهامشان باشند. آنچه امکان پرداخت سهام را محدود کرده طرح برآورد قیمت نهایی و نحوه واگذاری است این مسئله از اقدامات هیئت مدیره است که امیدواریم زودتر انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تدابیر وزارت کشور برای برقراری امنیت در شب‌های قدر چه خواهد بود متذکر شد: ما هیچ پدیده امنیتی دراین ایام نداشتیم و به تازگی مراسم بزرگ ۱۴ خرداد را پشت سرگذاشته‌ایم برای مراسم لیالی قدر نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و نیروهای امنیتی و انتظامی کاملا به اوضاع مسلط هستند.

رحمانی فضلی اظهار داشت: امنیت مبتنی بر حضور جدی و دقیق و حساس مردم در صحنه بسیار حائز اهمیت است از این‌رو از مردم و روزه‌داران خواهشمندم هرگونه اقدام مشکوک را به پلیس و مراکز واحدهای امنیتی اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا