پیشخوانعناوین اخبار

یورو ۲۰۱۶؛ لهستان در ضربات پنالتی سوییس را حذف کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های اروپا، عصر امروز (شنبه) با دیدار تیم های لهستان و سوییس در شهر سن اتین آغاز شد و «مارک کلتنبرگ» از انگلیس قضاوت این دیدار را برعهده داشت.
لهستان در نیمه نخست این دیدار برتری محسوسی نسبت به حریف داشت و در ثانیه بیستم اشتباه مدافعان سوییس موجب شد تا حریف در آستانه گلزنی قرار گیرد که ضربه عجیب «لوکاس پیزچک» راهی به دروازه پیدا نکرد.
انگیزه لهستانی برای گلزنی همچنان ادامه داشت، اما «آراکودیز میلیک» دو فرصت مسلم گلزنی را از دست داد.
در دقیقه ۳۹، کار تیمی تماشایی سبب شد تا توپ به «یاکوب بلاژیکوفسکی» هافبک باتجربه لهستانی رسیده که این بازیکن به راحتی گل نخست را به ثمر رساند.
در آغاز نیمه دوم بازیکنان سوییس که خود را در آستانه حذف می دیدند با اتکاء به حرکات ژاکا و شقیری به دنبال راهی برای گلزنی بودند.
در دقیقه ۷۲، ضربه آزاد تماشایی «ریکاردو رودیگز» بازیکن چپ پای سوییس در آستانه تبدیل شدن به گل تساوی با واکنش «فابیانسکی» دروازه بان لهستان مواجه شد و به بیرون رفت.
در دقیقه ۷۸، شوت سرکش «میلیک» هافبک سوییس درحالیکه دروازه بان لهستان نیز تنها تماشاگر بود به دیرک افقی برخورد کرد تا سرخپوشان سوییس با بدشانسی از رسیدن به گل تساوی محروم شوند.
در دقیقه ۸۱ حملات شجاعانه بازیکنان سوییس ثمر داد و «ژردان شقیری» با ضربه ای برگردان فوق العاده زیبا از پشت محوطه جریمه، توپ را به تور دروازه لهستان دوخت و کار را به تساوی یک بر یک کشاند.
در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک در ۹۰ دقیقه همراه شد تا کار برای تعیین نخستین تیم صعود کننده به یک چهارم نهایی به وقت های اضافه برسد.
نیمه اول وقت های اضافی بدون تغییر در نتیجه پایان یافت. توپ در بیشتر این دقایق در میانه میدان جریان داشت و ۲ تیم نتوانستند موقعیت مناسبی را بر روی دروازه حریف خلق کنند. با این حال با شروع نیمه دوم وقت های اضافه، تیم سوییس توپ و میدان را در اختیار گرفت و در دقیقه ۱۱۳ فابین شار می توانست از غفلت مدافعان لهستان استفاده و گل برتری را به ثمر برساند، اما دروازه بان لهستان مانع از بازشدن دروازه اش شد. درنهایت در وقت اضافه دوم نیز توپی از خط دروازه ها نگذشت تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز این میدان باشد.
تیم سوییس شروع کننده ضربات پنالتی بود. در ضربات پنالتی، گرانت ژاکا زننده دومین ضربه پنالتی سوییسی ها، ضربه خود را به اوت زد. در ادامه ضربات پنالتی، تمامی توپ ها وارد دروازه دو تیم شد تا در نهایت تیم لهستان با نتیجه ۵ بر ۴ در ضربات پنالتی و در مجموع ۶ بر ۵ سوییس را از پیش روی بردارد.
تیم برنده این دیدار در مرحله بعدی به مصاف برنده پیکار پرتغال و کرواسی خواهد رفت.
در ادامه و از ساعت ۲۰ و ۳۰ امشب تیم های ولز و ایرلندشمالی رقابت می کنند و از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه و در دیداری حساس کرواسی به مصاف پرتغال می رود.
** ترکیب لهستان:
لوکاس فابیانسکی، میشل پازدان، آرتور یدرزسکی، مازچینسکی، آرکادیز میلیک، روبرت لواندوفسکی، کرژوویاک، کمیل گروسکی، کمیل گلیک، یاکوب بلاژیکوفسکی و لوکاس پیزچک
سرمربی: آدام ناوالکا
** ترکیب سوییس:
یان سامر، استفان لیش اشتاینر، هریس سفروویچ، گرانت ژاکا، والون بهرامی(گلسون فرناندس)، ریکاردو رودریگز، بلریم ژمایلی(بریل امبولو)، آدمیر مهمدی(ارن دردیوک)، یوهان جورو، فابین شار، ژردان شقیری
سرمربی: ولادمیر پتکوویچ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا