پیشخوانعناوین اخبار

زمان توزیع کارت آزمون سراسری ۹۵ اعلام شد

وی گفت:‌ این آمار نسبت به آمار سال ۹۴، تعداد ۱۷ هزار و ۹۶۱ نفر، نسبت به کنکور سال ۹۳، تعداد۱۷۱ هزار و ۲۷۲ نفر، در مقایسه با کنکور سال ۹۲، تعداد ۲۲۳ هزار و ۵۲۱ نفر، نسبت به کنکور سال ۹۱، تعداد ۲۰۶ هزار ۲۲۴ نفر، در مقایسه با کنکور سال ۹۰، تعداد ۲۷۲ هزار و ۹۳۰ نفر و نسبت به آزمون سال ۱۳۸۹ تعداد ۴۲۶ هزار و ۷۶۳ نفر کمتر است.
توکلی همچنین تاکید کرد: بر اساس برنامه زمان بندی شده زمان توزیع کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی به انضمام شرایط و ضوابط رشته های دارای شرایط خاص از روز یکشنبه ۲۰ تیر ۹۵ روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.ir قرار خواهد گرفت و داوطلبان باید بر اساس اطلاعیه سازمان از روز یکشنبه تا چهارشنبه ۲۳ تیر ۹۵ به سایت سازمان سنحش و آموزش کشور مراجعه و ضمن مشاهده کارت شرکت در آزمون خود از کارت مذکور و برگه راهنمای مربوط پرینت تهیه کنند.
ایشان افزود: بدیهی است داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده اند باید علاوه بر دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی خود بر حسب مورد نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه ازمایشی دوم یا سوم نیز اقدام کنند.
توکلی گفت: با توجه به اینکه به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی اجازه داده شده است در صورت علاقه مندی به شرکت در گروه آزمایشی هنر علاقه مندی خودرا در تقاضا نامه ثبت نام مشخص کنند، تعداد ۴۴ هزار و ۸۱۶ داوطلب از گروه های آزمایشی یک، دو سه و پنج علاقه مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز اعلام کرده اند.
توکلی  افزود: به همین ترتیب داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی نیز می توانستند در صورت علاقه مندی به شرکت در آزمون گروه زبان های خارجی علاقه مندی خود را در تقاضا نامه ثبت نام مشخص کنند، بر این اساس تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۴۹ داوطلب از گروه های آزمایشی یک، دو، سه و چهار علاقه مندی خود را به شرکت در گروه زبان های خارجی نیز اعلام کرده اند.
وی  تصریح کرد: با توجه به اینکه آزمون هر گروه جداگانه برگزار می شود و داوطلبان هر گروه ضرورت دارد برای شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط کارت شرکت در آزمون را داشته باشند؛ با توجه به امار واقعی یعنی ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ داوطلب و آمار داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود در گروه آزمایشی هنر یا زبان های خارجی یا گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی ( ۱۵۴ هزار و ۱۶۲نفر) نیز شرکت کرده اند، برای برگزاری آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۱۴ هزار و ۲۷۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده که از این تعداد ۶۱۱ هزار و ۷۵۴ کارت برای خواهران و ۴۰۲ هزار و ۵۲۰ کارت برای برادران است.
وی گفت: ضمنا آزمون سراسری سال ۹۵ از لحاظ اجرایی برای این تعداد یعنی یک میلیون و ۱۴ هزار و ۲۷۴ داوطلب برگزار می شود.
توکلی تاکید کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سر اسری سال ۹۵ صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه ۲۴ و جمعه ۲۵ تیر ۹۵، در ۳۶۲ شهرستان و بخش مختلف کشور و در ۴۶۷ حوزه امتحانی برگزار می شود.
به گفته توکلی صبح پنجشنبه ۲۴ تیر ماه، داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی و بعداز ظهر پنجشنبه داوطلبان گروه آزمایشی هنر و داوطلبان علوم تجربی صبح جمعه و بعداز ظهر جمعه داوطلبان زبان های خارحی در آزمون شرکت می کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش همچنین در مورد انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵ نیز گفت: زمان انتخاب رشته این آزمون تمام شده و از ۴۴۴ هزار و ۵۳۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۳۱۴ هزار و ۹۷۰ داوطلب انتخاب رشته کرده اند. به عبارت دیگر ۷۰٫۸۵ درصد از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی از فرم انتخاب رشته اینترتی اقدام کرده اند. آمار نهایی انتخاب رشته کنندگان بزودی اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا