حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از مرگ راننده وانت پیکان تا دستگیری سارق اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سرهنگ”جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ساعت ۲۲ شب گذشته ماموران پلیس راه “نطنز” از واژگون شدن یک دستگاه وانت پیکان در محور قدیم این شهر باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده ۳۲ ساله وانت پیکان جان خود را از دست داده بود.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تجاوز از سرعت مقرره اعلام کرده اند.

سرهنگ کریمی در پایان از رانندگان خواست: با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و از پرداختن به اموری که موجبات حواس پرتی را فراهم می کنند مانند صبحت کردن با تلفن همراه و … بپرهیزند.

مصالحه ۷۶درصدی پرونده های قضایی در کلانتری های اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری این فرماندهی ۷۶درصد از پرونده های تشکیل شده در کلانتری ها طی سه ماهه امسال به مصالحه ختم شدند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”  اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از هفت هزار نفر از خدمات رایگان مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در زمینه مشاوره خانوادگی، روانشناختی، انتظامی، حقوقی، مددکاری اجتماعی و روانسنجی بهره مند شدند که بیشترین نوع خدمات ارائه شده در حوزه مسایل خانوادگی و روانشناختی بود.

وی یکی از موفق ترین واحدهای نیروی انتظامی استان را واحد مشاوره مستقر در کلانتری ها عنوان کرد و اظهار داشت: براساس آمارهای به دست آمده ۷۶ درصد از پرونده های تشکیل شده در کلانتری ها طی سه ماهه اول امسال با تلاش کارشناسان مشاوره به مصالحه ختم شده و از ادامه رسیدگی آنها در مراجع قضایی جلوگیری به عمل آمده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه، آموزش، مشاوره و مددکاری اجتماعی باعث کاهش آسیب ها و جرایم ، درگیری ها و اختلافات و در نتیجه امنیت بیشتر در جامعه می شود گفت: رویکرد ارائه مشاوره رایگان به مردم بسیار موفق بوده و در این زمینه علاوه بر نیروهای متخصص رسمی در حوزه روانشناسی ، از ۳۲ نیروی متخصص غیر رسمی به صورت افتخاری نیز استفاده می شود.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری با روانپزشکان، اساتید روانشناسی بالینی و وکلا و حقوقدانان سطح بالای استان و نیز استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره سطح استان به منظور ارجاع مراجعان به یکدیگر را به عنوان  دیگر اقدامات مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی پلیس استان به منظور کمک به کاهش و پیشگیری از آسیب ها و تهدیدات پیشروی شهروندان برشمرد.

این مقام مسئول، اظهار داشت: در همین مدت تعداد ۷۵۰ جلسه طرح مشاوره فعال توسط کارشناسان مشاوره پلیس درمدارس، فرهنگسراها، مساجد، نواحی بسیج و پارک ها برگزار شده که با استقبال چشمگیری از سوی شرکت کنندگان در این جلسات روبرو بود.

سرهنگ کریمی، تجهیز کتابخانه و بانک سی دی آموزشی با موضوعات روانشناختی ، خانواده و تربیتی و راه اندازی سیستم امانت دهی کتب و سی دی به مراجعان، تهیه بروشورهای آموزشی با عنوان “ازدواج بدون شکست” و “چرا در زندگی به طلاق می رسیم؟” ، فعال نمودن واحد مشاوره انتظامی و برگزاری جلسات مشاوره گروهی به صورت هفتگی را به عنوان اقدامات برجسته مرکز مشاوره آرامش پلیس استان در سه ماهه سال جاری عنوان کرد.

دستگیری مواد فروش حرفه ای با ۱۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از دستگیری یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر و کشف ۱۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ “خسرو احمدی” گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در شهرستان “خمینی شهر” اقدام به توزیع گسترده مواد مخدر می کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود:ماموران پس از انجام یکسری تحقیقات گسترده و با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شدند و در بازرسی از مخفیگاه وی مقدار ۱۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ خسرو احمدی در پایان ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس در اجرای طرح های پاکسازی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در رابطه با فعالیت سوداگران مرگ با مرکز فوریت های ۱۱۰ تماس گرفته تا در این خصوص بررسی لازم صورت پذیرد.

کشف ۵ میلیارد چرخ خیاطی در ایست و بازرسی شهید امامی

فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از توقیف ۸۶۲دستگاه چرخ خیاطی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو که از جنوب کشور به سمت “تهران” در حرکت بود، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی، ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۸۶۲دستگاه چرخ خیاطی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی، ارزش برآورد شده این محموله را پنج میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کولر گازی قاچاق در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۵۹ دستگاه کولر گازی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیونت هیوندای خبر داد.

سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی”  گفت: ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان حین گشت زنی در یکی از اتوبان های شهر اصفهان به یک دستگاه کامیونت هیوندای مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو،  ۵۹ دستگاه کولر گازی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ خسروی، ارزش برآورد شده این محموله را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دانست و بیان داشت: در این زمینه راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان، خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد داخلی کشور و تولید کنندگان داخلی می زند که نیروی انتظامی با این گونه افراد به شدت برخورد خواهد کرد و اجازه فعالیت به آن ها نخواهد داد. #

توقیف سواری پژو پارس با ۵۴ فقره تخلف رانندگی

یک دستگاه سواری پژو پارس که بیش از ۲۷ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۵۴ فقره تخلف در پرونده آن ثبت شده بود، توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان در راستای اجرای ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات، یک دستگاه سواری پژو پارس را که دارای تخلفات رانندگی زیادی بود، شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام از سوابق این خودرو، مشخص شد دارای ۵۴ فقره تخلف رانندگی و مبلغ ۲۷ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال جریمه است که بلافاصله توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: بیشترین تخلفات ثبت شده‌ برای این خودرو، تجاوز از سرعت مطمئنه است.

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان، خاطر نشان کرد: طبق قانون در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد، پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام می کند و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری می شود.

جاساز ۵۷ کیلو حشیش در اتاق بار وانت پیکان

فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” ازکشف ۵۷ کیلوگرم حشیش در ایست و بازرسی شهید “رئیسیان” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “رئیسیان” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ براتی افزود:در بازرسی دقیق از این خودرو مقدار ۵۷ کیلو گرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در زیر اتاق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

وی ادامه داد : در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سودگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

۴۰۰ میلیون ریال سرقت در پرونده سارق اینترنتی

فردی که از حساب یکی از شهروندان مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال بصورت اینترنتی سرقت کرده بود توسط ماموران پلیس فتای “اصفهان” شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ”جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت کرده ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته نهایتا متهم که از همسایگان شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در مواجه با مدارک پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و عنوان کرد زمانی که برای تعمیر کامپیوتر شاکی به منزلش مراجعه کردم اطلاعات بانکی شاکی را از کامپیوتر او استخراج و در فرصتی دیگر بصورت اینترنتی مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از حساب اش برداشت کردم.

کریمی افزود: با اظهارات صریح متهم و تشکیل پرونده مقدماتی وی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ کریمی در پایان به کاربرانی که بصورت اینترنتی خرید انجام می دهند توصیه کرد: اطلاعات بانکی خود را بر روی سیستم های رایانه ای ذخیره نکنند و کوکی ها و history مرورگر خود را نیز در فواصل زمانی مناسب پاک کنند و جهت تعمیر رایانه خود حتما به مغازه های قابل اطمینان مراجعه کنید و از ذخیره اطلاعات مهم و ارزشمند بر روی کامپیوتر اجتناب نمایند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا