شهر و جامعهعناوین اخبار

بانک اطلاعات ایرانیان مقیم در کشورهای هدف سرمایه گذاری تهیه شود .

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استانداری علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیسیون توسعه روابط خارجی که صبح امروز درمحل استانداری تشکیل گردید ، تأکید کرد : بانک اطلاعات مربوط به ایرانیان و هم استانی های مقیم در کشورهای هدف به منظور آشنایی بیشتر با قابلیت های سرمایه گذاری این کشورها برای توسعه روابط به ویژه تجاری و اقتصادی تهیه شود .

استاندار در این جلسه افزود : لیدرهای دارای موقعیت سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی که بخشی از آنها بومی این استان نیز هستند ، و در کشورهای هدف ۹گانه مقیم هستند یا به آن کشورها رفت و آمد دارند برای ما یک سرمایه هستند لذا باید با هدف توسعه روابط شناخت خوبی از این افراد داشته باشیم .

وی با تأکید بر اهمیت این موضوع افزود : استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری مردمی حتی در یک طرح        می تواند با اعتبار تملک دارایی یک سال استان پرهزینه ای مثل استان ما نیز هم وزن باشد .

هاشمی با اشاره به برپایی اجلاسهایی همچون اجلاس سه جانبه ایران ، افغانستان و هندوستان و همچنین اجلاس آیورا ادامه داد : آینده از آن اقیانوس هند است تمام کارآفرینان بزرگ به اقیانوس هند می اندیشند چرا که این کشورها دارای ظرفیت بالای تولید نفت و گاز و انرژی و دریا هستند .

استانداردرادامه یادآور شد : برای هر کشور هدف گذاری کنید اول کشورهدف را به خوبی بشناسید و بعد خودمان را به آن کشورها بشناسانیم آینده از آن بازارهای نو ظهور است و اقتصاد نو با بازار نو همراه خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم دبیرخانه دائمی اجلاس آیورا را به محوریت استان و مرکزیت چابهار ایجاد کنیم ،    بر توسعه تجارت الکترونیک نیز تأکید کرد .

نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به اینکه نباید نگاه مان نسبت به همسایگانمان امنیتی باشد ، خواستار بازنگری در نوع تعامل با کشورهای همسایه شد و افزود : توریسم مشترک و لیدرهای بزرگ گردشگری بایستی شناسایی شوند چرا که ارتقاء توسعه روابط مردمی در این راستا بسیار حائز اهمیت است .

وی همچنین بر شناسایی موانع توسعه ارتباط پایدار با این کشورها تأکید کرد و افزود: با شناسایی موانع ارتباط پایدار از طریق هم وطنانی که به آن کشورها رفت و آمد دارند می توانیم در جهت رفع این موانع گام برداریم .

استاندار در ابتدای جلسه ضمن تسلیت شهادت امام علی (ع) وگرامیداشت لیالی قدر بیان کرد: رمضان  بهار قرآن است و قرآن بهار دلها و شکوفایی ایمان انسان مؤمن در رمضان است و همنشینی با قرآن و بهره گیری از شبهای قدر حکم تولدی دوباره برای انسان دارد .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا