اقتصاد پرداخت و بانکپیشخوانعناوین اخبار

کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و بیستمین نشست خود، اقدام بانک ها و موسسه های اعتباری برای تعدیل نرخ های سود علی الحساب سپرده بانکی به حداکثر ۱۵ درصد برای سپرده های یک ساله را تایید و تصویب کرد.
همچنین در این نشست نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی و غیرمشارکتی، حداکثر معادل ۱۸ درصد تعیین شد.
همچنین شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه گذاری را معادل ۱۵ درصد و برای سایر تسهیلات معادل ۱۸ درصد تعیین کرد.
این مصوبه از تاریخ شانزدهم تیرماه امسال از سوی بانک ها و موسسه های اعتباری، لازم الاجرا خواهد بود.
شورای پول و اعتبار همچنین با هدف تمهید شرایط حضور بانک های معتبر، رقابت پذیر و توانمند از حیث سرمایه ای در مناطق آزاد کشور، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس بانک برون مرزی را از ۲۵ میلیون یورو به ۱۵۰ میلیون یورو افزایش داد.
همچنین از این پس انجام عملیات بانکداری برون مرزی در مناطق آزاد در قالب تاسیس موسسه اعتباری غیربانکی، منتفی شد و فقط از طریق تاسیس بانک امکان پذیر است.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته شبکه بانکی کاهش دوباره نرخ سود را تجربه کرد.
بر پایه توافق بانک ها نرخ سود سپرده ها از ۱۸ درصد مصوب بهمن ماه پارسال به ۱۵ درصد کاهش یافت.
رییس جمهوری نیز پنجم تیرماه ر ضیافت افطار با فعالان عرصه اقتصاد کشور به نقش بانک ها در افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: تا بانک ها به حرکت در نیایند و نرخ سود تسهیلات متعادل نشود، بخشی از مشکلات در این دو بخش قابل حل نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا