شهر و جامعهعناوین اخبار

از آیین های محرم و صفر در کاشان تا تکمیل پروژه عمرانی امامزاده ابامحمدابراهیم(ع)خورو بیابانک

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی، با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در شهرستان کاشان، اظهار داشت:  حیات جاودانه و نیل به کارهای خیر و خداپسندانه در سرشت انسان به صورت خدادادی نهفته است و انسان همواره برای این دو مؤلفه مهم کوشیده است.

وی در ادامه افزود: یکی از امور پاسخ گوی این دو خواسته درونی انسان یادگاری ماندگار به نام «وقف» است که در گذشته های بسیار دور و در تمدن‌های کهن ریشه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه بیان کرد: یکی از مولفه های مهم در برپایی مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله(ع) در سایر نقاط ایران اسلامی موقوفات است که از قدیم الایام در دو ماه محرم و صفربیش از پیش نقش خود را در جامعه به منصه ظهور رسانده است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه یادآور شد: شهرستان کاشان با دارا بودن سابقه تاریخی نیز از این قائده مستثنی نبوده و در این دو ماه با بهره گیری از موقوفات و نذورات خیرین و بانیان در اجرای مولفه های مختلف دینی و مذهبی کمک زیادی کرده است.

وی ادامه داد: اجرای مراسم مختلف سوگواری و عزاداری مشتمل بر همایش شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، رهروان حضرت زینب (س ) عزاداری های دهه اول و دوم و روز تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه و مساجد بر اساس نیت واقفین نیک اندیش  و سپس  اطعام عزاداران برابر نیت واقف از جمله شاخصه های اجرای نیات واقفین در بقاع متبرکه و یا مساجد شهرستان کاشان است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه افزود: اعزام مبلغین و روحانیون به اماکن متبرکه و مساجد نیز از جمله نیات واقفین خیراندیش است که در این ماه  نقش مهمی در پیشبرد اهداف مذهبی و قرآنی ایفا می کند.

سند دار شدن مجتمع تجاری مسجد لنبان اصفهان به نام موقوفه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان گفت: در راستای تثبیت موقوفات ۱۷ سند برای مجتمع تجاری مسجد لنبان اصفهان به نام موقوفه اخذ شد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسملمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: با پی گیری های به عمل آمده توسط واحد حقوقی و ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان ۱۷ سند برای مجتمع تجاری مسجد لنبان اصفهان به نام موقوفه اخذ شد.

وی در ادامه افزود: این مجتمع تجاری ۳۰ باب واحد تجاری و خدماتی دارد که در حال حاضر ۱۷ سند جدید و تک برگی برای این رقبات این موقوفه اخذ شده که ۱۳ سند دیگر نیز برای رقبات این موقوفه در شرف اخذ شدن است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان ادامه داد: مساحت این مجتمع تجاری ۲۱۴ متر مربع است که در دو طبقه احداث شده و براساس وقف نامه عواید حاصل از این موقوفه در جهت تامین هزینه های مسجد لنبان هزینه می شود.

حجت الاسلام و المسملمین محمد رضا اسماعیل پور در ادامه گفت: همچنین ارزش واحدهای تجاری که برای آن ها سند اخذ شده است ۶۰ میلیارد ریال می باشد که این امر زمینه را برای هرچه بیشتر اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش محیا کرده است.

ثبت وقف جدید در بن رود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بن رود گفت: وقف جدیدی جهت توسعه مسجد چهارده معصوم روستای فارفان در بن رود به ثبت رسید.

حسین اکبر افزود: همزمان با اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی وقف جدیدی جهت توسعه مسجد چهارده معصوم روستای فارفان در بن رود به ثبت رسید.

وی در ادامه افزود: در اقدامی نیک اندیشانه نعمت اله توسلی فارفانی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بن رود وقف جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بن رود ادامه داد: این وقف جدید شامل زمینی به مساحت ۲۴۹ متر مربع  مربع است که ارزش آن بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.

حسین اکبر در ادامه گفت: براساس وقف نامه ای که این واقف نیک اندیش به ثبت رسانده است این زمین جهت احداث یک واحد تجاری، وضو خانه و سرویس بهداشتی برای مسجد چهارده معصوم روستای فارفان وقف شده است.

تکمیل پروژه عمرانی امامزاده ابامحمدابراهیم(ع)خورو بیابانک

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: پس از ۱۰ به همت خیرین نیکوکار پروژه عمرانی امامزاده ابامحمد ابراهیم(ع) روستای بیاضه از توابع شهرستان خور و بیابانک تکمیل می شود.

بر اساس این گزارش ،مجتبی بابایی اظهار داشت: با پی گیری های به عمل آمده پس از ۱۰ به همت خیرین نیکوکار پروژه عمرانی امامزاده ابامحمد ابراهیم(ع) روستای بیاضه از توابع شهرستان خور و بیابانک تکمیل می شود.

وی در ادامه افزود: این پروژه عمرانی شامل؛ کاشی کاری ایوان ها و تکمیل زائرسراهای صحن رضوان امامزاده ابامحمد ابراهیم(ع) روستای بیاضه می باشد که در مساحت ۱۵۰ متر مربع احداث و تکمیل می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک ادامه داد: در حال حاضر خیرین نیکوکار برای آغاز دوباره این عملیات عمرانی اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال به این پروژه عمرانی کمک کرده اند که برای اتمام و بهره برداری نهایی این پروژه ۳۰۰ میلیون ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است که امیدوارم با تامین این اعتبار تا پایان سال جاری زائر سراها و کاشی کاری این امامزاده عظیم الشان به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

مجتبی بابایی در ادامه گفت: نسب این امامزاده بزرگوار به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم طهر ایشان نیز در روستای بیاضه و در فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر خور واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا