شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

برگزاری دوازدهمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب در گلپایگان

به گزارش سرمایه گستران، مدیرآبفا گلپایگان گفت بدلیل منابع آبی کافی در شهر گلپایگان مردم در این شهرستان هنوز با بحران کم آبی مواجه نشدند و همین امر بسیار موثر در میزان  مصرف سرانه آب در این منطقه دارد.
دهقادنی با اشاره به میزان مصرف سرانه آب در گلپایگان گفت:درحال حاضر میزان مصرف سرانه آب خانگیدر گلپایگان ۱۸۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر می باشد در حالیکه این رقم در سال گذشته ۲۲۰ لیتر در شبانه روز بوده است.
وی به نقش اجرایبرنامه های فرهنگی در کاهش مصرف سرانه آب در گلپایگان پرداخت و تصریح کرد: درچند سال گذشته بادر نظر گرفتن برنامه های فرهنگی مانند تعامل با اداره آموزش و پرورش، همچنیننصب بنرو توزیع بروشورهایی که راههای مصرف بهینه آب را به شهروندان آموزش می دهد توانستیم تا حدودی مصرف سرانه آب را در شهرستان گلپایگان کاهش دهیم.
مدیرآبفا گلپایگان اعلام کرد: تنها در صورتی شاهد کاهش مصرف سرانه آب در گلپایگان می توانیم باشیم کهاجرای برنامه هایفرهنگی مانند جشنواره نخستین واژه آب و ……. تداوم یابد چرا که مردم این شهرستان هنوزوقوع بحران کم آب را باور ندارند.
در ادامه این برنامه حبیب اله جمالی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان عنوان کرد:هم اکنون بیش از ۷ هزار دانش آموز ابتدایی در گلپایگان مشغول به تحصیل هستند که از این رقم بیش از هزار و۳۰۰ دانش آموز در مقطع اول ابتدایی می باشند
وی اعلام کرد: قطعا فرهنگ سازی مصرف بهینه آب باید با همکاری و تعامل آموزش و پرورش صورت گیرد و اداره آموزش و پرورش گلپایگان هم در این زمینه برنامه هایی در دستور کار قرار داده است
مدیر اداره آموزش و پرورش گلپایگان گفت: در سال گذشته مدرسه شهید نوری در مقطع متوسطه اول به منظور استفاده بهینه از پساب که در آبخوری مدرسه تولید می شود سیستمی راه اندازی نمود که هرز آب را جمع آوری می نمایند وسپس برای آبیاری فضای سبز مدرسه مورد استفاده قرار می گیرد بطوریکه در طول ۳ هفته بیش از ۲ هزار لیتر پساب جمع آوری شد.
همچنین در این برنامه طاهره زنوبی معلم کلاس اول مدرسه اشرفی اصفهان گفت: دانش آموزان ابتدایی اصولا باراههای مصرف بهینه آب کم و بیش آشنا هستند چراکه علاوه بر آموزش هایی که در محیط مدرسه فرا می گیرند در چند سال اخیررسانه ها هم به ویژه صدا و سیما هم بخوبی دراین خصوص موفق عمل کرده آنچه حلقه مفقوده در این زمینه است آموزش اولیاء می باشد زیرا بر اساس نقطه نظرات و گفته های دانش آموزان اولیاء آنچنان راههای مصرف بهینه آب را لحاظ نمی نمایند حتی دانش آموزان می گویند ما به والدین خود می گوییم آب را درست مصرف کنند ولی آنها توجهی نمی کنند این در حالیست که هرچقدر آموزش مصرف بهینه آب ازسوی نهادهای مختلف صورت گیرد تا زمانیکه والدین بعنوان الگوهای اصلیکودکان آب را بدرستی مصرف نکنند نمی توان امیدوار به نتیجه مطلوب بود.
حسام مرجانی دانش آموز کلاس اول مدرسه امیرکبیرگفت: نه توی مدرسه نه پدر و مادرم بهم یاد ندادن که آب را چطور درست مصرف کنم اما توی پیش دبستانی بهم یاددادن که آب را با باز گذاشتن بی مورد هدر ندهم و در پاسخ به اینکه آیا تا بهحالبه کسی که آب را هدر می دهد تذکر دادی ؟گفت: نه چونکه نمی دونستم، اما در این برنامه اعلام کردند ما، دانش آموزان حامیان آب هستیم و باید به افرادیکه آب را درست مصرف نمی کنند آنها را به درست مصرف کردن راهنمایی کنیم.و از این به بعد من به کسی که آب را هدر می دهد تذکر می دهم که آب کم است نباید آب را هدر بدهیم.
ثنا مرادی دانش آموز کلاس اول مدرسه اشرفی اصفهانی گفت: توی مدرسه بهمون یاد دادن هر روز باید حداقل ۵ لیوان آب بخوریم و بیشتر از ۵ دقیقه هم حمام کردنمان زمان نبرد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا