شهر و جامعهعناوین اخبار

ششمین جشنواره ملی عکس وقف، چشمه همیشه جاری برگزار شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ایمان خواجه اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا ششمین جشنواره (وقف چشمه همیشه جاری) را به منظور مشارکت هرچه بیشتر هنرمندان در بالابردن سطح آگاهی شهروندان از پتانسیل و امکانات آثار و برکات وقف و نیازهای آن برگزار نماید، لذا اداره کل اوقاف امور خیریه استان فارس میزبان هنرمندان در حوزه عکاسی خواهد بود، بدینوسیله از تمامی فعالان عرصه هنر دعوت به عمل می آید تا با ارسال آثار خود با درون مایه سنت حسنه وقف دراین رویداد سراسری فرهنگی و هنری سهیم گردند.

وی در ادامه به موضوع این جشنواره اشاره کرد و گفت: محور اصلی این مسابقه ارتباط مردم و جامعه با سنت حسنه وقف و ثبت نتایج مثبت و ماندگار سنت حسنه وقف است که علاقمندان می توانند آثار خود را در موضوعاتی همچون؛ وقف و محیط زیست، وقف و سلامت و درمان، وقف سبک زندگی و آثار اجتماعی آن، وقف و امامزادگان و بقاع متبرکه، وقف، اقتصاد و توسعه علم و وفن آوری، وقف جمعی و مشارکتی، وقف و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی، وقف، تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت علیه السلام، وقف و ازدواج، وقف و اطعام و وقف، احسان، ایتام و فقرا را تا ۵ اسفند ماه به دبیر خانه اجرایی جشنواره واقع در شیراز پل حر . کوچه جنب آتش نشانی اداره کل اوقاف وامور خیریه فارس، معاونت فرهنگی و اجتماعی و یا دبیر خانه مرکزی واقع در تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، سازمان اوقاف و امور خیریه، ساختمان مهر، طبقه چهارم، معاونت فرهنگی و اجتماعی، اداره ترویج فرهنگ وقف ارسال نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانند به سایت جشنواره www.oghaffestival.ir مراجعه نمایند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: این جشنواره در دو بخش عکاسی با دوربین حرفه ای و عکاسی با موبایل برگزار می شود و هر هنرمند نیز می‌تواند درهر دو بخش حرفه ای و موبایل شرکت نماید و تعداد آثار ارسالی نیز در هر بخش حداکثر ۵ اثر است.

ایمان خواجه اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس اقدام به برگزاری نمایشگاه عکاسی از عکس های منتخب جشنواره و انتشار کتاب جشنواره خواهد نمود.

وی در ادامه خاطر نشان شد: جشنواره با رویکرد عکاسی مستند برگزار می شود، لذا هرگونه ویرایش که جنبه استنادی عکس را از بین ببرد و یا نیز ویرایش های اغراق شده اعمال گردد، منجر به حذف عکس خواهد شد (بدیهی است که تغییر کنتراست، سیاه و سفید کردن، اصلاح رنگ و کراپ عکس بلا مانع است) در صورت لزوم در هر مرحله از جشنواره شرکت کننده باید قادر به ارائه نسخه اصلی عکس به دبیر خانه جشنواره باشد.
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان شد: دبیر خانه جشنواره مجاز است در صورت کافی نبودن کیفیت عکس ارسالی در سایز اصلی و مشکلات تکنیکی عکس در هر مرحله از جشنواره عکس را حذف کند و دبیر خانه جشنواره ارسال کننده عکس را صاحب اثر و تولید کننده تلقی می کند و هر گونه مسئولیت در این مورد بر عهده ارسال کننده می باشد.
ایمان خواجه افزود: عکسها را بصورتی انتخاب کنید که حجم هر عکس از ۲ مگا بایت بیشتر نباشد./ عکسها باید با فرمت (جی پی جی) ذخیره شوند. اندازه بزرگترین ضلع عکس ۲۰۰۰ پیکسل باشد یعنی عرض یا ارتفاع هیچ عکسی از ۲۰۰۰ پیکسل بیشتر نباشد. برای چــاپ عکسهای منتخب در نمایشگاه، و نیز در صورت چاپ در کتاب پس از پذیرش اثر با شرکت کننده تماس گرفته خواهد شد تا عکس را با کیفیت اصلی خروجی دوربین ارسال نماید.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به جوایز اهدایی در این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: بخش عکاسی با دوربین حرفه ای به نفر اول تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰۰۰۰۰۰ تومان،نفر دوم تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخارو مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰ تومان، نفر سوم تندیس زرین جشنواره، دیپلمافتخارو مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ تومان و در بخش عکاسی با موبایل نیز به نفر اول تندیس زرین جشنواره ، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ تومان، نفر دوم تندیس زرین جشنواره ، دیپلم افتخارو مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ تومان و به نفر سوم تندیس زرین جشنواره ، دیپلم افتخارو مبلغ۱۰۰۰۰۰۰ تومان اهدا می شود.
ایمان خواجه در ادامه گفت: نتایج و برگزاری اختتامیه و نمایشگاه نیز در فروردین ۹۸ برگزار می شود.

***کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی خیرین به بقاع متبرکه شهرستان کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: خیرین کاشانی بیش از یکصد میلیارد ریال صرف بازسازی و مصارف بقاع متبرکه کاشان کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: از آنجائیکه در کاشان ۱۲۰ بقعه متبرکه وجود دارد که مدفن مبارک امامزادگان عظیم الشان است و از طرفی نیز عشق و ارادت قلبی شیعیان به امامزادگان همچون مدالی بر سینه اهالی شهر دارالمومنین کاشان می درخشد. لذا خیرین و نیکوکاران جهت تامین هزینه های بقاع متبرکه شهرستان  کاشان در قالب طرح مودت که شامل بر کمک های غیر نقدی به هر اندازه و توان شخص است کمک کرده اند.

وی ادامه داد: این کمک ها شامل مصالح ساختمانی، خدمات تبرعی و وسایل و تجهیزات مورد نیاز بقاع متبرکه است که عموما به کمک های غیرنقدی زائران و خیرین اطلاق می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه افزود: اینگونه کمک های غیر نقدی با رصد فعالیت بقاع متبرکه بطور مداوم در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف ثبت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اضافه کرد: در سال جاری آستان مقدس امامزاده علی بن باقر علیه السلام و امامزادگان ابراهیم بن موسی علیه السلام فین، امامزاده سلیمان بن حسن علیه السلام  قمصر، امامزاده ولی بن موسی علیه السلام راوند بیشترین کمک های غیر نقدی خیرین نیکوکار را جذب نموده اند.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حسن نیت خیرین افزود: هر کس به هر اندازه که در توان دارد حتی با اهدای یک جلد قرآن می تواند در این امر خیر یاری رسان هیئت امنا بوده و در عمران و آبادانی بقاع متبرکه تلاش نماید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یادآور شد: اینگونه خدمات میتواند در قالب کمکهای جنسی غیرنقدی در زمینه های عمرانی، جاری و فرهنگی بقاع متبرکه نقش موثری داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا