اقتصاد پرداخت و بانکپیشخوانعناوین اخبار

مدیرعامل بانک صادرات استعفا کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، اسماعیل للـه‌گانی در نامه استعفای خود به وزیر امور اقتصادی و دارایی نوشت: همانگونه که مستحضرند اینجانب در تاریخ ششم اسفند ۱۳۹۳به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران منصوب شدم و یکسال و چهار ماه در این بانک حضور و فعالیت مستمر و شبانه روزی داشتم.

در ادامه این استفعا نامه آمده است: در این مدت علاوه بر مسئولیت خطیر و پر ریسک این بانک، ساماندهی معضلات مبتلا به تعاونی اعتباری منحله میزان که از طرف مسئولان محترم نظام و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به این بانک سپرده شد، بر عهده اینجانب قرار گرفت. مسئولیتی که با توجه به وقوع بحران اجتماعی و امنیتی ناشی از عملکرد این تعاونی منحل شده در سطح چند استان بود، با همت همه همکارانم در این بانک به گونه شایسته و مطلوبی مدیریت شد؛ به طوری که تاکنون انتظارات حدود ٩٢ درصد از سپرده گذاران ساماندهی شده و مشکل امنیتی مورد بحث مرتفع شده است.
مدیرعامل بانک صادرات در بخش دیگری از استفعانامه خود نوشت: خداوند متعال را شاکرم که در این مدت همه امور بر طبق ضوابط و مقررات صورت پذیرفته و همه پرداخت ها به کارکنان، مدیران و اینجانب کاملا با مصوبات قانونی مجمع و رویه ۶٣ ساله فعالیت این بانک و افزایش ضرایب سالانه مطابق بوده و در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم محقق شده است. بانک صادرات ایران به عنوان بزرگ ترین بانک بورسی کشور دارای نزدیک به ٣٠٠٠ واحد صفی و ستادی، ٣٢ هزار نفر پرسنل، منابع بالای ١١۵٠ تریلیون ریال و حجم دارایی های ١٣٧٠ تریلیون ریال مشغول فعالیت است.
مدیرعامل مستعفی بانک صادرات اضافه کرد: با وجود کسب این توفیقات در طول مدت کوتاه حضور در بانک صادرات ایران با توجه به فضای ایجاد شده در رسانه های کشور درباره پرداخت های بالا به مدیران فقط به احترام مردم عزیز کشور و تنویر افکار عمومی و به دلیل اینکه بنده همواره خود را سرباز وفادار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این ملت می دانم، خواهشمند است با استعفای داوطلبانه اینجانب موافقت فرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا