پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

در شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان ودر برنامه یک شهر ضیافت :زمینه آزادی ده مدد جوی زندانی فراهم شد

استقبال مردم از برنامه یک شهر ضیافت به بیرون از مرزهای ایران هم کشیده شده است . در ابتدای برنامه حاج حسن اکلیلی گفت که از کویت نیز برای کمک به آزادی زندانی های غیر عمد وحمایت از برنامه تماس های تلفنی داشته ایم .این روز ها بسیاری از مادران شهید و مردم خیر  برای شادی روح فرزند شهیدشان و یا شادی روح در گذشته هایشان کمک می کنند تا زمینه آزادی مددجویی از زندان فراهم شود .افراد خیری که می خواهند به هر طریق ممکن در این کار خیر سهیم باشند و مال خود را در راه رضای خدا به نیازمندی ببخشند و چه سخت است امانتداری آن ،کاری که این روز ها عده ای از نیک اندیشان شهر این بار مسئولیت سنگین را بر دوش گرفته اند تا امین مردم باشند و کمک های آنها رادر راه آزادی زندانیان غیر عمد صرف نمایند .

مردم مهربان با دستی پر به برنامه آمده بودند

حاج حسن آقا با خوشحالی گفت که امروز شب خوبی خواهدبود .مردم امروز مبلغ ۳۱میلیون تومان به حساب ستاد دیه واریز کرده اند .همچنین خانمی طلایی را برای آزادی مددجوی برنامه هدیه داده ،خانم حقیقت نیز مبلغ یک میلیون تومان برای شادی روح پدر،مادر وهمسرشان تقدیم کرده اند . خانواده مرحوم امینی هم برای شادی روح مرحوم امینی ،زیور آلاتی رابرای آزادی مدد جوی برنامه هدیه داده اند .همسر شهید عبدالرسول ابراهیمی نیز مبلغ یک میلون تومان برای آزادی مددجوی برنامه تقدیم کرده اند .خبرهای خوشی که می تواند نوید بخش اتفاق های خوبی در برنامه باشد. حاج حسن آقای اکلیلی گفت که دیشب زمینه آزادی ۹نفر زندانی فراهم شد و انشااله امشب با کمک و همت شمامردم و خیرین می خواهیم بیش از ۹نفر را آزاد کنیم

نوسان های بازار ،عامل زندانی شدن برخی کسبه

مستند برنامه در مورد زندانیانی بود که به دلیل نوسان های بازار و بدهکاری به زندان افتاده بودند . عدم ثبات در سیاست های مختلف اقتصادی در سال های گذشته ، ،واردات بی رویه و ارزان قیمت کالا ازکشور هایی همچون چین ،کاهش تقاضا و همچنین نوسان های نرخ ارز در سال های گذشته و…برخی از عواملی هستند که باعث ایجاد مشکل مالی ، بدهکاری و زندانی شدن برخی کسبه و فعالان اقتصادی شده است .مستند ساز برنامه با اشاره به آمار زندانیان گفت که بیش از ۷۵درصد از زندانیان را افراد متاهل شامل می شوند .افرادی که با زندانی شدنشان ،هم برای خودشان وهم  برای خانواده هایشان مشکلات زیادی از جمله مشکلات مالی ایجاد می شود.
مستند برنامه ادامه داد : بار ها کفته می شود که بیکاری عامل بسیاری از جرایم است ،اما از طرف دیگر زندانی شدن فرد هم باعث بیکاری وی می شود و باعث می شود که فرد بسیاری از اوقات خود را با وجود توانایی انجام کار در زندان به بطالت بگذرد .به همین دلیل در زندان به مددجویان آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای داده می شود تا آنها ضمن یاد گرفتن مهارتی بتوانند با کار در کارگاه ها ی زندان به اقتصاد خانواده خود کمک کنند .

آموزش در زندان تکمیل کننده اصلاح و تربیت است

امیری ،رئیس زندان مرکزی اصفهان ،مهمان ویژه برنامه بود .ایشان گفت که پارامتر های اصلاح و تربیت هر ساله توسط سازمان زندان ها تهیه و برای اجرا به زندان های کشورابلاغ می شود ، وی ادامه داد : درزندان اصفهان ،بحث آموزش فنی و حرفه ای را هم به عنوان تکمیل کننده مباحث اصلاح و تربیت می دانیم و معتقد هستیم که اشتغال و حرفه آموزی از چند جهت برای مددجویان مهم است ،مددجو با حرفه آموزی ازیک طرف مدیریت زمان می کند و دورانی را که باید در زندان باشد رابه بطالت نمی گذراند و از طرف دیگر می توانند با حرفه آموزی هم مهارت کسب کند و هم درآمد زایی داشته باشد.

نوسان های بازار ،عامل زندانی شدن مدد جوی برنامه

مددجوی۴۴ساله برنامه که داری یک دختر ۹ساله است و همسرش از او جداشده ،گفت : شغلش پخش سموم وفروش نهال های کشاورزی بوده و به دلیل نوسان های بازار و وصول نشدن بسیاری از مطالبات و چک های مشتریانش ،از سال ۸۸تا تاکنون در گیر مشکلات مالی است .او گفت : این مشکلات در سال ۹۰به اوج خود رسید و در مدت زمان کوتاهی زندگی اش از بین می رود .او که بخاطر ۳۰میلیون تومان در زندان به سر می برد ، از مردم و خیرین می خواهد که کمک کنند تا او و سایر زندانیان غیر عمد از زندان آزاد شوند .

مردم و خیرین برای آزادی مددجوی برنامه کمر همت بستند

در ادامه برنامه حاج حسن آقای اکلیلی گفت که دیشب ۹ نفر را آزاد کردیم وامشب حتمآ شب بهتری خواهیم داشت وبا همت شما مردم و خیرین ۱۰نفر را آزاد خواهیم کرد.او “یا علی “گفت و به میان حضار و خیرین برنامه آمد تا کمک های آنها را برای آزادی مددجوی برنامه و سایر زندانیان غیر عمد جمع آوری کند .از هر گوشه  برنامه خبر های خوشی به گوش می رسد  ،یکی طلاهای خود را به یاد فرزند یا همسر در گذشته اش هدیه می داد و دیگری خالصانه مبالغ زیادی وجه نقد برای آزادی مدد جوی زندانی وشادی  روح همسرش اهدا می کند .تلفن های برنامه هم  مداوم به صدا در می آید  تا نوید بخش خبرهای خوشی در برنامه باشد .شرکت لیمون هم مانند شب های قبل مبلغ ۵میلیون تومان برای آزادی مددجوی برنامه هدیه داد .بسیاری از خیرین که نمی خواستند نامی از شان در برنامه گفته شود ،هم کمک می کردند تا زمینه آزادی مدد جوی برنامه فراهم گردد. یکی از خیرین  حاضر در برنامه با اهدای مبلغ ۳۰میلیون تومان در این کار خیر سهیم شد .خانواده شهید مالکی پور هم مبلغی بالغ بر ۲میلیون تومان برای آزادی مددجوی برنامه و به خاطر شادی روح شهیدشان هدیه کردند تا هم خودشان در این کار خیر سهیم باشند و هم روح شهیدشان را شاد کنند .خیریه قمر بنی هاشم (علیه السلام ) نیز مبلغ ۲میلیون تومان هدیه داد .همچنین در یک جلسه قرآن ،خانم های نیک اندیش با جمع آوری مبلغ ۴۷۰ هزار تومان در این کار خیر سهیم شدند .

خیریه کوثر هم با اختصاص مبلغ ۵۰میلیون تومان، زمینه آزادی دو نفر از مددجویان برنامه  را فراهم نمود. حاج حسن آقا اکلیلی گفت که خیریه امام موسی کاظم هم اعلام کرده که ۴زندانی را آزاد می کند . مردم هم از طریق تماس تلفنی مبلغی بالغ بر ۴۱میلیون ریال برای کمک به آزادی مددجوی برنامه اهدا کردند .

میز و صندلی  جادویی همسفر ،در آزادی زندانیان غیر عمد خوش درخشید

شرکت میز و صندلی تاشوی همسفر ،این روز ها به یکی از حامیان همیشگی برنامه “یک شهر ضیافت” تبدیل شده است ،از اهدای جوایز مسابقه برنامه گرفته تا آزاد کردن زندانی های غیر عمد .این شب ها نام میز و صندلی همسفر مرتب در برنامه به گوش می رسد.
میز و صندلی همسفر که یک میز و چهار صندلی می باشد در یک کیف جا می گیرد بسیار سبک ،قابل حمل و مناسب برای سفر می باشد.
همین امر باعث شد تا آقای اکلیلی عنوان کند که باید اسم این میز و صندلی را با این مشخصات و با توجه به این که در آزادی زندانیان کمک می کند ،میز و صندلی جادویی همسفر نامید .

این شرکت دیشب هم در آزادی زندانیان غیرعمد از هیچ کمکی دریغ نکرد .مدیران شرکت به همراه تعدادی از کارکنان شان در برنامه حاضر شدند و۲نفر زندانی را آزاد کردند .همچنین میز و صندلی همسفر که ۱۵ درصد از مبلغ فروش محصولات خود را برای آزادی زندانیان غیر عمداختصاص داده است ،از همین محل (سود روزانه فروش محصول شرکت ) آزادی دو نفر زندانی دیگر و در مجموع ۴ نفر زندانی را رقم زد.
صادقی مدیریت میز وصندلی همسفر در این زمینه بیان کرد همه خریداران محصول شرکت، در ثواب آزاد نمودن دو زندانی ای که امشب از محل سود شرکت ازاد می شوند ،سهیم هستند.

کبوتر های سفید به نشانه آزادی به هوا پریدند

آخر برنامه و نوبت پرواز کبوترهای سفید فرا رسید .بچه ها کبوتر های سفیدرا در حضور خانواده صادقی (مدیران شرکت همسفر)به نشانه آزادی به هوا پرتاب کردند ،حاج حسن اکلیلی ،در ادامه برنامه گفت که امشب شب خیلی خوب بود .امشب توانستیم زمینه آزادی ۱۰نفر  را از زندان فراهم کنیم تا آنها بتوانند با همت شما خیرین و مردم نیکوکار در این ماه مبارک ،آزاد شوند و به خانه برگردند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا