شهر و جامعه

افزایش ۴ برابری پهنای باند در اصفهان/۳۸۳روستای اصفهان مجهز به اینترنت پر سرعت شدند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمود واعظی که همزمان با ایام‌الله دهه فجر برای افتتاح چند پروژه‌ به اصفهان سفر کرده بود با حضور در برنامه سیمای شهر ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه مبارک فجر روزهای افتخارآمیزی برای کشور است و خوشحالیم که مردم اصفهان و دیگر نقاط کشور در این ایام شور و نشاط خاصی دارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع هوشمندسازی یکی از پروژه‌های مهم در دنیای امروز است، افزود: موضوع اینترنت اشیا امروزه به طور جد مطرح بوده به گونه‌ای که پیش‌بینی‌ها بر این است که در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ میلیارد انسان و شی از طریق اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه معنی این حرف این است که دنیا به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود، تصریح کرد: به همین جهت لازم است که ما نیز به این سمت گام برداریم، با زیرساخت‌هایی که ما در حال فراهم کردن آن هستیم چند شهر در ایران از جمله اصفهان می‌توانند هوشمندسازی را به عنوان پایلوت انجام دهند.
وی ادامه داد: استان اصفهان در بسیاری از مسائل پیشرو بوده و داوطلب کار در زمینه هوشمندسازی است، بنابراین قرار شد سازوکارهای لازم در این زمینه فراهم شود.
واعظی گفت: با توجه به اینکه امروزه از تلفن همراه استفاده‌های بسیاری می‌شود، موضوع «دولت همراه» مطرح بوده و اتفاقاتی در این زمینه در دنیا در حال رخ دادن است که ما نیز ناچاریم گام‌هایی در این زمینه برداریم.
وی با بیان اینکه در این چارچوب ما طی یک سال گذشته زیرساخت‌های استان و به ویژه شهر اصفهان را گسترش دادیم، تاکید کرد: در شبکه انتقال و یا افزایش پهنای باند، ظرفیت این استان چندین برابر شده که این موارد آمادگی‌هایی برای اجرای شهر هوشمند را در آینده نزدیک در اصفهان فراهم می‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در همین راستا افزایش چهار برابری شبکه انتقال، افزایش چهار برابری پهنای باند، افزایش تلفن‌های هوشمند و اجرای نسل سه و چهار ارتباطات در اصفهان انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا