پیشخوانعناوین اخبار

خرید تضمینی گندم، سراسری شد/ ورود ۵٫۶ میلیون تن محصول به سیلو

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، «علی قنبری» بیان کرد: از صبح امروز با پیوستن استان های کردستان و همدان به جرگه خریداران گندم، خرید تضمینی این کالای راهبردی در سراسر کشور جریان یافته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۸۹۰ مرکز خرید از آغاز فصل برداشت گندم در اوایل فروردین ماه تاکنون پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم با کیفیت مطلوب از کشاورزان ۳۱ استان خریده اند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ارزش ریالی گندم های خریداری شده را بالغ بر ۷۱ هزار میلیارد ریال بیانکرد و گفت: تاکنون ۴۶ هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شده است.
قنبری از بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواست نسبت به تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای پرداخت بموقع وجوه گندم ها به کشاورزان اقدام عاجل کنند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیشترین میزان خرید گندم را مربوط به استان های خوزستان با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، فارس ۷۴۰ هزار تن و اردبیل ۳۵۰ هزار تن اعلام کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تحقق خرید ۱۰ میلیون تنی امسال را عملی دانست و تاکید کرد امسال به واردات گندم نیازی نداریم و خودکفایی محقق شده است.
امسال تولید بیش از ۱۳ میلیون تن گندم در ۶ میلیون هکتار زمین آبی و دیم در ۳۱ استان کشور پیش بینی شده است که به نظر می رسد بین ۹ تا ۱۰ میلیون تن آن از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شود.
بر اساس مصوبه دولت، امسال هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۶۸ ریال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید از گندمکاران خریداری می‌شود.
پارسال نزدیک ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شد که هشت میلیون و ۸۰ هزار تن آن با قیمت گندم معمولی (گندم نان) ۱۱ هزار و ۵۵۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم با قیمت ۱۱ هزار و ۸۸۰ ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد خریداری شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا