پیشخوانعناوین اخبار

کمیل قاسمی صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، مسابقه انتخابی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد روز دوشنبه در خانه کشتی تهران با حضور اعضای شورای فنی تیم های ملی، ‌کادر فنی، پیشکسوتان و علاقمندان برگزار شد.

قاسمی در این مسابقه انتخابی با کسب دو پیروزی با نتایج دو بر دو (کسب امتیاز آخر) و دو بر یک برابر پرویز هادی ، صاحب دو بنده تیم ملی در المپیک ۲۰۱۶ ریو شد. قاسمی کشتی نخست را با نتیجه هفت بر سه به پرویز هادی واگذار کرده بود.
قاسمی همچنین در المپیک لندن موفق به کسب مدال برنز شده بود.
پس از آنکه قاسمی و هادی نتوانستند در تورنمنت های مختلف از جمله جام جهانی ۲۰۱۶ آمریکا و تورنمنت بین المللی ارمنستان نظر کادر فنی را جلب کنند، شورای فنی تصمیم به برگزاری مسابقه انتخابی گرفت.
پس از پایان این مسابقه انتخابی که با حساسیت بسیار زیاد تماشاگران آذربایجانی و مازندرانی دنبال می شد، برخی هواداران هادی و برادر وی به شدت به نتیجه این رقابت و برگزاری مسابقه انتخابی اعتراض داشتند.
این مسابقه با قضاوت داوران بین المللی ناصر فروتن و افتخاری برگزار شد و همچنین داود رخش خورشید و محسن کاوه به عنوان مربیان پرویز هادی و محمدرضا نقی زاده به عنوان مربی کمیل قاسمی در این رقابت ها حضور داشتند.
ایران در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی با سهمیه کامل در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو حاضر می شود و دیدار کمیل قاسمی و پرویز هادی در راستای مشخص شدن کشتی گیرآزاد وزن ۱۲۵ کیلوگرم امروز انجام شد.
کاروان المپیکی ایران برای حضور در سی و یکمین دوره المپیک، تاکنون ۶۱ سهمیه المپیک در ۱۵ رشته کسب کرده است.
سی و یکمین دوره المپیک از ۱۵ تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری در شهر بندری ریودوژانیرو برزیل با حضور بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار از سراسر جهان برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا