حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازدستگیری ۳ گرداننده سایت جعلی جمع آوری فطریه تا کشف ۱۰۵ کیلوگرم تریاک و هروئین از ۴سوداگر مرگ

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و مسدود کردن ۱۶ صفحه و وب سایت جعلی جمع آوری فطریه با هدف کلاهبرداری از مردم و دستگیری ۳ گرداننده اصلی این سایت ها خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”، اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام عید فطر و کلاهبرداری های اتفاق افتاده در سال های گذشته ، پلیس فتای استان در عملیات رصد و پایش فضای مجازی ،سایت ها و صفحاتی را شناسایی کرد که اقدام به تبلیغات کذب برای جمع آوری فطریه می کردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: با اقدامات تخصصی و تلاش کارشناسان پلیس فتا سه نفر از گردانندگان این سایت ها دستگیر و تعداد ۱۶ صفحه و وب سایت مربوطه شناسایی و با دستور مراجع قضایی نسبت به مسدود کردن آنها اقدام شد.

وی افزود: یکی از امتیازات فضای مجازی در دسترس بودن امکانات و خدمات متنوع می باشد اما کلاهبرداران از این امتیاز سوءاستفاده کرده و در موقعیت های زمانی خاص از شهروندان کلاهبرداری می کنند و یکی از این موقعیت ها نیز عید سعید فطر است.

سرهنگ کریمی گفت: از آنجا که عده ای سودجو با سوءاستفاده از اعتقادات مردم اقدام به راه اندازی سایت های جعلی به بهانه جمع آوری فطریه کرده اند ،به شهروندان توصیه می کنیم حتماً برای پرداخت فطریه خود به مراکز مجاز و قابل اطمینان مراجعه کنند و فطریه خود را به صورت حضوری پرداخت نموده و از پرداخت اینترنتی و یا رفتن به عابربانک ها و انجام عملیات بانکی به دستور شخص خاص خودداری نمایند.

برخورد پژو ۴۰۵ با مینی بوس، ۲ کشته برجای گذاشت

در پی تصادف یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با مینی بوس هیوندای که در جاده “اصفهان – شهرکرد” رخ داد، دو نفر بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باختند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ساعت ۲۲ و ۴۰ دقیقه شب گذشته ماموران پلیس راه استان در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک تصادف فوتی در محور چرمهین به زمان آباد واقع در جاده اصفهان – شهرکرد مطلع و بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد، یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با یک دستگاه خودروی مینی بوس هیوندای برخورد می کند که در اثر این حاثه، راننده و سرنشین خودروی پژو ۴۰۵ در دم جان خود را از دست می دهند.

این مقام مسئول، عنوان داشت: کارشناسان علت این حادثه را عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده پژو ۴۰۵ عنوان کردند که باید در این زمینه به رانندگان توصیه کنیم از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند و قبل از ورود به جاده اصلی از عدم عبور خودروهای دیگر مطلع شوند و این گونه باعث حوادث ناگوار برای خود و خانواده شان نشوند. #

پلمپ ۷۳ واحد صنفی متخلف در اصفهان

درپی اجرای طرح نظارت و بازدید بر واحد های صنفی توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان تعداد ۷۳ واحد صنفی متخلف پلمپ و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آمد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اعلام این مطلب گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی طی هشت روز در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران از هزار و ۴۳۵ واحد صنفی بازدید کردند که در نتیجه تعداد ۷۳ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آمد.

این مقام مسئول از صدور اخطاریه پلمپ برای ۱۳۳ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت :در صورتی که این واحدها نیز در موعد مقرر نسبت به رفع نواقص و مقررات ابلاغی عمل نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق طلاجات مادربزرگ در کمتر از ۵ ساعت

با اقدام به موقع مأموران پلیس ۱۱۰فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان،سارق به عنف طلاجات ۸۰ میلیون ریالی پیرزن ۸۵ ساله در کمتر از پنج ساعت دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ”حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت:در پی تماس تلفنی پیرزنی ۸۵ ساله، با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی ناشناس به زور وارد منزل وی شده وبا تهدید،اقدام به سرقت تعداد ۸ عدد النگو کرده و از محل متواری شده است ، بلافاصله پیگیری موضوع و دستگیری سارق در دستور کار مأموران پلیس ۱۱۰ این فرماندهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت:بلافاصله ماموران در محل حاضر و با انجام تحقیقات ویژه و اقدامات تخصصی سرانجام توانستند در کمتر از پنج ساعت سارق را که نوه فرد شاکی بود دستگیر و در بازرسی از منزل متهم طلا های سرقتی را کشف و به مالباخته بازگردانند.

سرهنگ”یاردوستی “تصریح کرد:متهم پس از دستگیری در تحقیقات صورت گرفته ، مشکلات مالی و بیکاری را انگیزه خود از ارتکاب سرقت عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شهروندان خواست،هرگونه اخبار و موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به بررسی موضوع اقدام شود.

توقیف محموله یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی برنج خارجی

کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با شناسایی انبار دپوی کالاهای قاچاق، یک محموله برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال را توقیف کردند.کشف قاچاق و…

سرهنگ “ستار خسروی” اظهار داشت: در راستای اجرای طرح های تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان پلیس آگاهی استان در پی کسب خبری مبنی برتهیه، دپو و توزیع برنج قاچاق در انباری واقع در شهر اصفهان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام شدند که در بازرسی صورت گرفته، ۶۸۷ کیسه برنج ۴۰ کیلوگرمی به وزن ۲۷ تن و ۴۸۰کیلوگرم کشف و توقیف شد.

این مقام مسئول، ارزش برآورد شده محموله کشف شده را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه، دو متهم  دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.#

مامور وظیفه شناس، مدارک با ارزش یک شهروند را به وی بازگرداند

مامور وظیفه شناس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان فریدن که حین گشت زنی مدارک با ارزش یک شهروند پس از جستجوی فراوان آنها را به صاحب اصلی اش بازگرداند.

سرهنگ “رضا محمدی ” فرمانده انتظامی شهرستان فریدن گفت : یکی از عوامل گشت پلیس آگاهی این فرماندهی حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان ،مدارک با ارزش یکی از شهروندان شامل، کارت ملی، سند خودرو، گواهینامه، سند منزل و کارت های اعتباری را که در کنار جاده رها شده بود را کشف می کند.

وی افزود: این مامور وظیفه شناس پلیس آگاهی این فرماندهی در کمال صحت عمل و با تلاش و جستجوی فراوان سرانجام صاحب اصلی این مدارک را شناسائی و پس از بررسی های لازم آنها را به وی بازمی گرداند که این کار ارزشمند مامور پلیس موجبات شادمانی و آرامش این شهروند را فراهم کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن با بیان اینکه صاحب مدارک در یکی از استان های همجوار بوده که چندی پیش منزل وی مورد دستبرد قرار گرفته بود تصریح کرد: در ادامه مراتب کشف سرقت مدارک اعلام و پرونده سرقت همراه با شاکی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد و پس از چند روز سارق منزل نیز دستگیر گردید.

کشف ۱۰۵ کیلوگرم تریاک و هروئین از ۴سوداگر مرگ

ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از دو خودروی کامیون و سواری مزدا که از استان های جنوبی به سمت شمال کشور در حرکت بودند ۱۰۵ کیلوگرم تریاک و هروئین را کشف کردند.

سرهنگ” جهانگیر کریمی ” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان شب گذشته با اشرافیت کامل پلیسی خود و در پی انجام یک سری کارهای عملیاتی و اطلاعاتی توانستند از تردد دو خودرو کامیون و سواری مزدا حامل مواد مخدر در یکی از محورهای ورودی به استان مطلع شده و بلافاصله طی یک عملیات ویژه هر دو خودرو را شناسایی و متوقف کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قاچاقچیان برای گمراه کردن ماموران از پوشش خانوادگی استفاده می کردند عنوان داشت: در مجموع بازرسی های به عمل آمده از هر دو خودرو مقدار ۹۹کیلو و ۷۳۰ گرم تریاک و ۵ کیلو و ۲۷۰ گرم هروئین کشف شد.

سرهنگ کریمی همچنین از کشف تعدادی پلاک جعلی به همراه پلاک متعلق به کامیون توقیفی در بازرسی از خودروهای مذکور خبر داد و گفت: قاچاقچیان به محض ورود به حوزه استحفاظی هر استانی اقدام به تعویض پلاک خودروی خود می کردند اما با تیزبینی و اشرافیت بالای ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در عملی کردن نقشه پلید خود ناکام ماندند .

سرهنگ کریمی افزود: در این عملیات چهار سوداگر مرگ دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا