پیشخوانعناوین اخبار

بازی با آی پد مانع رشد مناسب عضلات و استخوان های کودکان می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از نشریه دیلی میل، نتیجه این مطالعه همچنین نشان می دهد حرکت اندام های فوق کودکانی که با اسباب بازی های متعارف بازی می کنند سه برابر بیشتر از کودکانی است که با آی پد بازی می کنند.
براساس این مطالعه، کودکانی که زمان زیادی را برای بازی با آی پدها و ابزارهای مشابه دارای صفحه لمسی صرف می کنند، از رشد مناسب عضلانی و استخوانی نخواهند داشت.
محققان در این مطالعه کودکان سه و چهار ساله را که با اسباب بازی های متعارف بازی می کردند، با کودکانی که برای بازی از ابزارهای الکترونیکی استفاده می کردند، مقایسه کردند.
لئون استراکر استاد فیزیوتراپی از دانشگاه کرتین در غرب استرالیا گفت: در این مطالعه برای بررسی چگونگی تاثیر ابزارهای الکتریکی بر رشد فیزیکی، روانی و اجتماعی کودکان، آنها را در پنج سال اول زندگی خود مورد بررسی قرار دادیم.
در این مطالعه ۱۰ کودک مورد بررسی قرار گرفتند؛ برخی از این کودکان آی پد داشتند و سایرین با اسباب بازی های معمولی بازی می کردند.
به گفته پروفسور استراکر، در کودکانی که از آی پد استفاده می کردند، حرکت اندام های فوقانی در یک دوره ۱۵ دقیقه ای سه برابر کمتر از کودکانی که با اسباب بازی های معمولی بازی می کردند و شش برابر بیشتر از کودکانی بود که تلویزیون نگاه می کردند.
در زمان بازی با اسباب بازی ها، همچنین تحرک کل بدن کودکان دو برابر بیشتر از زمانی است که از آی پد استفاده می کنند و سه برابر بیشتر از زمان تماشای تلویزیون است.
به گفته استراکر، دستگاه های فریبنده صفحه لمسی به دو دلیل به رشد نامناسب عضلات و استخوان های کودکان منجر می شوند و ما بسیار نگران این موضوع هستیم.
وی اقزود: یک دلیل این است که کودکان به جای دویدن و بازی کردن، زمان بیشتری را به صورت نشسته سپری می کنند و محرک هایی را که موجب تقویت عضلات و استخوان ها و یا هر دو می شود، از دست می دهند.همچنین کودکان در زمان بازی با آی پد و ابزارهای صفحه لمسی زمان بیشتری را در وضعیت بد گردنی به صورت نشسته سپری می کنند که گردن حرکت کمی دارد و آنها را بیشتر مستعد درد در این ناحیه می کند.
با این حال، قابلیت این ابزارها که می توان در وضعیت های مختلف از آنها استفاده کرد، باعث می شود که کمتر از تلویزیون مشکل زا باشند.
محققان سفارش  می کنند که کودکان کم سن و سال تنها در دوره های زمانی کوتاه حدود ۱۵ دقیقه ای با صفحه های لمسی بازی کنند و در روز بیش از یک ساعت در مقابل تمامی این صفحه های الکترونیکی ننشینند.
از سوی دیگر، وزارت بهداشت استرالیا توصیه کرده است که کودکان زیر دو سال به هیچ وجه در مقابل صفحه نمایش ها قرار نگیرند و کودکان میان پنج تا ۱۷ سال نیز کمتر از دو ساعت در روز در مقابل صفحه نمایش ها قرار گیرند.
در انگلیس نیز والدین تشویق می شوند که زمان بازی کودکان را با آی پد، بازی های رایانه ای و یا تماشای تلویزیون کاهش دهند و به جای آن، فعالیت های خانوادگی را همچون مانند راه رفتن، دوچرخه سواری و یا به پارک رفتن و بازی در پارک بگنجانند.
مطالعات دیگر نیز بر تاثیر استفاده از ابزارهای الکترونیکی بر وزن و نیز دامنه توجه کودکان در مقایسه با کودکانی که با اسباب بازی های معمولی بازی می کنند ، تاکید کرده اند.
برخی کارشناسان استدلال می آورند که کودکان زیر سه سال نباید به این ابزارها دسترسی داشته باشند.
پروفسور لین موری کارشناس روانشناسی تکاملی در دانشگاه ریدینگ گفت: شواهد به خوبی اثرات نامطلوب استفاده از صفحه نمایش بر تکامل شناختی کودکان زیر سه سال را نشان می دهد و برای مثال انجمن پزشکان اطفال در آمریکا، توصیه کرده است که کودکان زیر سه سال به هیچ وجه در مقابل صفحه نمایش قرار نگیرند.
وی گفت: بسیاری از مواد صفحه نمایش طراحی مناسبی برای فرآیندهای شناختی یک کودک ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا