پیشخوانعناوین اخبار

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می شود

رئیس ستاد نماز جمعه تهران و ستاد نماز عید فطر گفت: بر فرض استهلال ماه شوال، فردا -چهارشنبه- مراسم نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری در مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود.

سیدباقر پیشنمازی با بیان اینکه در هیچ جای جهان نداریم که مقام اول مملکتی خودش امام جمعه و امام برگزار کننده نماز عید فطر باشد؛ افزود: نماز عیدفطر از نظر بعد معنوی بر اساس روایات به موعد جایزه گرفتن تعبیر شده است و از نظر بین المللی نمادی از عظمت، شکوه و بالندگی مسلمانان و خصوصا ملت بزرگ ایران است.
پیشنمازی با بیان اینکه درب های مصلی از ساعت ۵ صبح به روی نمازگزاران تهرانی باز است، گفت: طبق آمار سال های گذشته بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در این مراسم شرکت می کنند بنابراین به غیر از صحن اصلی و بام مصلای محدوده اطراف نیز برای نمازگزاران آماده شده است و دغدغه و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
رئیس ستاد نماز جمعه تهران و ستاد نماز عید فطر تاکید کرد: نمازگزاران عزیز از همان درهایی که وارد می شوند، خروجشان هم از همان درها باشد تا مشکلی برای پیدا کردن راه ها به وجود نیاید؛ هر چند در طول مسیر تابلوها و علائم راهنما نصب شده است و ماموران انتظامات نیز در خدمت نمازگزاران و پاسخگوی سئوالاتشان هستند.
پیشنمازی درخصوص راه های دسترسی به مصلای بزرگ امام خمینی (ره) گفت: برای سهولت دسترسی همه ۱۰ درب مصلی به روی نمازگزاران باز خواهد بود، درب های ۱۷، ۱۸ و ۲۰ در شمال در ضلع رسالت قرار دارد و در ضلع شرقی خیابان شهید قنبرزاده درب های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ موجود است، در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی درهای ۱و ۲ واقع شده است و در ضلع غربی خیابان پاکستان درهای ۲۳ و ۲۴ قرار دارد که می تواند مورد استفاده نمازگزاران قرار گیرد.
رئیس ستاد نماز جمعه تهران و ستاد نماز عید فطر گفت: برابر اعلام واحد حمل و نقل شهری از ساعت ۵ صبح؛ ۲ هزار دستگاه اتوبوس از میادین اصلی شهر، نمازگزاران را به مصلا منتقل می کند همچنین مترو نیز از مسیرهای مختلف در خدمت شهروندان تهرانی است.
وی افزود: نمازگزاران اطمینان خاطر داشته باشند که سرویس های حمل و نقل فعال خواهند بود و در مسیر برگشت آخرین نفرات را نیز به مقصد خواهند رساند.
پیشنمازی گفت: کمیته پشتیبانی ستاد برگزاری نماز با همکاری شهرداری تهران بسته های پذیرایی برای نمازگزاران تدارک دیده اند که بعد از برگزاری مراسم در مسیر برگشت تقدیم نمازگزاران می شود، همچنین کمیته فرهنگی نیز بسته فرهنگی آماده کرده است که تقدیم نمازگزاران می کند، همچنین کمیته امداد و درمان واحدهایی را برای افراد نیازمند به درمان و اورژانس تدارک دیده است.
پیشنمازی ضمن دعوت از حضور خانوادگی نمازگزاران که بخش عمده ای از جلوه های نماز عید فطر را شامل می شود، اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم در کاغذی شماره تلفن، نشانی و نام و نام خانوادگی خود را در جیب کودکان خردسال بگذارند تا در صورت لزوم ماموران انتظامات بتوانند آن‌ها را به خانواده شان برسانند.
وی افزود: چند دستگاه اتوبوس برای تحویل امانات و نگهداری اشیاء نمازگزاران پیش بینی شده است.
پیشنمازی گفت: نماز جمعه تهران با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان در مصلا بزرگ امام خمینی برگزار خواهد شد.

*اطلاعیه ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران
ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران نیز امروز -سه شنبه- در اطلاعیه ای اعلام کرد: مصلای تهران از ساعت پنج آماده استقبال از نمازگزاران خواهد بود.
طبق این گزارش، شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه و همچنین متروی تهران مسیر رفت و برگشت را به صورت رایگان در خدمت نمازگزاران خواهند بود.
در اطلاعیه ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران آمده است: از نمازگزاران تقاضا می شود در محدوده مصلای برای انتخاب مسیر از تابلوهای راهنما و عوامل انتظامات بهره گیری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا