پیشخوانعناوین اخبار

خروس ها آلمان را به خانه فرستادند/فرانسه و پرتغال در نبرد قهرمانی

به گزارش سرمایه گستران ، دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت های اروپا میان تیم های فرانسه میزبان و آلمان پرافتخارترین تیم تاریخ یورو در حضور ۷۰ هزار تماشاگر ورزشگاه ولودروم شهر مارسی و در حضور چهره های سیاسی از جمله «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه برگزار شد.

در این دیدار فرانسه هرچند در اکثر دقایق بازی روش تدافعی را در دستور کار داشت با درخشش «آنتون گریژمان» به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت تا برای سومین بار راهی فینال یورو شود.
خروس ها در سال های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۰ نیز به فینال راه یافته و با برتری مقایل اسپانیا و ایتالیا به قهرمانی رسیدند.
آلمان که با ۳ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم یورو محسوب می شود از رسیدن به هفتمین فینال خود بازماند.
شرح بازی:
این دیدار در حالی آغاز شد که تیم آلمان ، متس هوملس مدافع اصلی خود را به دلیل محرومیت و سامی خدیرا و ماریو گومز مصدوم را در اختیار نداشت.
دیدیه دشان سرمربی فرانسه نیز یک تغییر نسبت به دیدار قبلی در ترکیب تیمش ایجاد کرده و موسی سیسوکو را جانشین کانته کرده بود تا تهاجمی تر از قبل کار را دنبال کند.
این دیدار با حملات همه جانبه فرانسه که حمایت تماشاگران را داشت آغاز شد و در دقیقه ششم، همکاری گریژمان و دیمتری پایت سبب شد تا گریژمان در آستانه گلزنی قرار بگیرد که ضربه او با واکنش مانوئل نویر رو به رو شد و راهی به دروازه آلمان پیدا نکرد.
در ادامه این دیدار ، آلمان ها با ردوبدل کردن پاس های کوتاه متعدد، تسلط بیشتری بر بازی پیدا کرده و در دقیقه دوزادهم فرصت گلزنی داشتند که ضربه توماس مولر از کنار دروازه فرانسه به بیرون رفت و یک دقیقه بعد ضربه خطرناک امره جان با واکنش عالی هوگو لوریس مواجه شد تا گلی به ثمر نرسد.
در آخرین ثانیه های نیمه نخست و در حالیکه آلمان با فوتبال شناور خود، مالک مطلق زمین بود تیم ملی فرانسه صاحب ضربه کرنر شد که «شواین شاتاینگر» با دست توپ را دور کرد و داور ایتالیایی نقطه پنالتی را به سود میزبان نشان داد.«آنتون گریژمان» پشت ضربه پنالتی ایستاد و برخلاف حرکت «مانوئل نویر» گل نخست را به ثمر رساند.
نیمه دوم با برتری فرانسه آغاز شد و اولیور جیرود و آنتون گریژمان دو فرصت گلزنی داشتند که جروم بواتنگ مدافع آلمان با حضور به موقع خود مانع از گلزنی دوباره میزبان شد.
آلمان ها که نتیجه را از دست رفته می دیدند و از حملات روی زمین به جای نرسیده بودند، روی به ارسال ها و حمله از کناره ها آوردند.
در دقیقه ۶۰، جروم بواتنگ مدافع توانمند آلمان مصدوم شد و جای خود را شکردان مصطفی داد تا اولین تعویض ژرمن ها انجام شود.
در ادامه «ماریو گوتزه» به جای «امره جان» به میدان آمد تا آلمان با قوای تهاجمی بیشتری به کار ادامه دهد.
در دقیقه ۷۰، سرمربی فرانسه دست به تغییر زد و «انگولو کانته» را به جای «دیمتری پایت» به میدان فرستاد تا کمربند خط میانی را محکم کند.
در دقیقه ۷۲، حرکت تماشایی «پل پوگبا» با اشتباه «مانوئل نویر» مواجه شد تا «آنتون گریژمان» به راحتی گل دوم خود و فرانسه را به ثمر برساند. ستاره باشگاه اتلتیکومادرید تعداد گل های خورد را در یورو ۲۰۱۶ به ۶ رساند تا در آستانه آقای گلی قرار بگیرد.
در دقیقه ۷۴، شوت سرکش «جوشا کیمیش» مدافع جناح چپ آلمان به دیرک دروازه فرانسه برخورد کرد.
در دقایق باقی مانده گلی ردوبدل نشد تا فرانسه میزبان با کسب پیروزی ارزشمند به دیدار نهایی راه یابد.
چهارشنبه شب نیز پرتغال با برتری ۲ بر صفر مقابل ولز به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.
با این اوصاف، فینال پانزدهمین دوره جام ملت های اروپا (یورو ۲۰۱۶) یکشنبه شب بین فرانسه و پرتغال در ورزشگاه استادوفرانس شهر پاریس برگزار خواهد شد.
ترکیب  تیم فوتبال فرانسه:
هوگو لوریس، پاتریس اورا، آنتون گریژمان(یوهان کابایه)، دیمتری پایت(انگولو کانته)، اولیور جیرود(آندره جینیاک)، بلیز ماتوئیدی، پل پوگبا، موسی سیسوکو، باکاری سانیا، لورنت کاشیلینی و ساموئل اومتیتی.
سرمربی: دیدیه دشان
ترکیب تیم فوتبال آلمان :
مانوئل نویر، جوناس هکتور، هوودس، باستین شواین اشتاینگر(لروی سانه)، مسعوت اوزیل، جولین دراکسلر، توماس مولر، امره جان(ماریو گوتزه)، جروم بواتنگ(شکردان مصطفی)، تونی کروس و جوشا کیمیش.
سرمربی: یواخیم لو
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا