پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

هشدار های پلیس برای پیشگیری از سرقت مغازه

۱-چنانچه از آژیر خطر استفاده می کنید آن را طوری انتخاب کنید که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند.

۲-درب های ورودی مغازه را از نوع کرکره ای مشبک نصب کنید، راه های کانال کولر، پشت بام را هر چند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کنید و شب ها در محل کسب خود روشنایی کافی ایجاد کنید.

۳-مغازه هایی که از درب آهنی و شیشه ای تواماً استفاده می کنند برای بالا بردن ضریب اطمینان هر دو را قفل کنید و در مواقع تعطیلات چند روزه حتماً بین تعطیلات به مغازه سرکشی و قفل ها را بازدید کنید.

۴-سعی کنید از قفل های سوئیچی استفاده شود زیرا قفل های معمولی به سهولت با قیچی بریده می شود و در صورتی که از قفل های آویز استفاده می کنید، آن را طوری نصب کنید که محل نصب قفل تا زمین حدوداً ۳۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد.

۵-چنانچه در مجاورت با پشت بام مغازه شما ملک مخروبه ای وجود دارد، دیوارهای مغازه را با آهن و بتون محکم و غیر قابل نفوذ کنید.

۶-پول نقد بیش از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید و آن را سریعاً به بانک بسپارید ضمن اینکه محل کسب خود را در اختیار افراد نابالغ و کم تجربه نگذارید، زیرا آنها زودتر اغفال می شوند.

۷-افرادی را به عنوان کارگر، شاگرد و نگهبان انتخاب کنید که مورد شناسایی و تایید اشخاص مطمئن بوده و برای اطمینان بیشتر چند تن از اقوام آنان را نیز شناسایی کنید.

۸-هنگامی که مشتری داخل مغازه است، به هیچ عنوان محل را ترک نکنید.

۹-در مغازه طلافروشی را حتماً با تورم های سیمی محفوظ کنید، دیوارها، سقف و کف مغازه های طلافروشی را میلگرد و بتون به قطر حدوداً ۲۰ سانتیمتر محصور کنید.

۱۰-در مواقع تعطیلی، طلا و جواهرات را روی ویترین جمع آوری و داخل گاوصندوق بگذارید ضمن اینکه گاوصندوق را حتماً طوری مخفی در داخل دیوار جاسازی کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا