عناوین اخبار

توصیه های پلیس به مسافران تابستانی

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا موذن با بیان اینکه مسافران به جای وجه نقد مورد نیاز در مسافرت، از کارت های عابر بانک استفاده کنند، افزود: مسافران از قرار دادن اشیاء قیمتی در داخل خودرو و در معرض دید خودداری کنند.

رئیس پلیس مبارزه با سرقت اضافه کرد: در صورتی که مسافران قصد برپایی چادر و اقامت در فضای باز را دارند، در محل های مشخص و تعیین شده که معمولا در کنار آنها ایستگاه ­های امدادی و پلیس مستقر است، اسکان یابند.
سرهنگ موذن تاکید کرد: هم وطنان از برپایی چادر به صورت انفرادی در اماکن خلوت اجتناب و از تخلیه کامل و ترک چادر حتی الامکان خودداری کنند.
وی اضافه کرد: از قرار دادن اشیاء قیمتی و با ارزش در پشت دیواره های چادر که امکان برش چادر و سرقت وجود دارد نیز باید خودداری شود.
موذن ادامه داد: هم وطنان عزیز در هر ساعتی از شبانه روز به محض دیدن افراد مشکوک در کنار یا داخل محل های اسکان مراتب را فورا به ایستگاه­های پلیس یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید و از قبول مواد غذایی و نوشیدنی از افراد ناشناس اجتناب کنید.
این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه مسئولان محلی نسبت به ساماندهی و متمرکز کردن اسکان مسافران ،برپایی چادرهای مسافرتی و ارائه خدمات مناسب با استفاده از امکانات موجود با هماهنگی پلیس اقدام نمایند، یاد آور شد: مسافران خودروهای خود را در محل­های قابل دید و جاهای مطمئن پارک کرده و از تجهیزات ایمنی و تأخیری همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنند.
وی تاکید کرد : فراهم کردن زمینه برای استفاده از نگهبان محله در محل برپایی چادرهای مسافرتی لازم است.
رئیس پلیس مبارزه با سرقت خطاب به پدران و مادران توصیه کرد: اطفال خود را به زیور آلات گرانقیمت مزین نکنید و آدرس و مشخصات خود و مرتبطین را به کودکان بسپارید و هم چنین از رها نمودن‌ کودکان در معابر و بوستان‌ها ،اماکن عمومی و مذهبی اجتناب کنید.
وی با تاکید بر اینکه مسافران عزیز وجوهات نقدی خود را یکجا حمل ننمائید.ادامه داد : وسایل، اشیاء و دارایی خود را به اطلاع دیگران نرسانید و از به نمایش در آوردن آنها پرهیز کنید.
سرهنگ موذن اضافه کرد: از رها کردن اتومبیل به حالت روشن و یا در حالتی که سوئیچ روی خودرو می­باشد حتی برای مدت کوتاه نیز خودداری شود.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ساک و کیف دستی خانم­ها بیشترین هدف سارقان می باشد ، گفت: در رستوران کیفتان را پشت صندلی آویزان نکنید ، چنانچه در جاده و یا در سطح شهر ( به ویژه بزرگراه ها ) افرادی با خودرو ، لباس شخصی و یا حتی تحت عنوان مامور شما را متوقف کردند به هیچ وجه تا موقعی که از مامور بودن آنها اطمینان حاصل نکرده اید تسلیم نشوید . از آنها در خواست ارائه کارت شناسایی نموده و در صورت برطرف نشدن ظن شما از صحت هویت آنها با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.
وی خطاب به هم وطنان اشاره کرد: حین گردش و تفریح اتومبیل خود را در مکانی امن و حتی‌المقدور در پارکینگ‌های عمومی و مطمئن پارک و اگر اتومبیل را به علت نقص فنی هل می‌دهید اجازه ندهید افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان بنشینند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا