عناوین اخبار

یزدانی: برای جبران ناکامی در المپیک لندن به ریو می روم

«رضا یزدانی» که به پلنگ جویبار مشهور است افزود: بعد از مصدومیتی که از ناحیه آشیل پا برایم ایجاد شد، تمرینات جدی و پرفشار را از حدود سه هفته پیش آغاز کردم تا به مرور زمان به مرز آمادگی برسم.
وی در پاسخ به این مطلب که غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی نگرانی زیادی از مصدومیت شما دارد، اظهار داشت: از این موضوع همه نگران هستند و این نگرانی در من نیز وجود دارد و طبیعی است، ولی اکنون خدا را شکر وضعیتم خیلی خوب است و تمرینات را دنبال می کنم.
یزدانی که سابقه حضور در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن را دارد در خصوص اینکه چرا در تمرینات برای راه رفتن کمی با مشکل مواجه می شود؟ گفت: این موضوع نیز با وجود تمرینات پرفشار و سنگینی که انجام می دهم طبیعی است؛ چرا که مقداری آسیب دیدگی من تشدید می شود و احساس درد می کنم.
وی در مورد حریفان اصلی خود در المپیک ۲۰۱۶ روی گفت: همیشه رقابت های وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد در سطح بسیار بالایی برگزار شده است. همه ساله پدیده های جدیدی از جمله «کایل اسنایدر» آمریکایی دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان خود را معرفی می کنند و البته حریفانی همچون «ختاگ گازیموف» از جمهوری آذربایجان و «آندریتسف» از اوکراین و کشتی گیر گرجستانی نیز از حریفان اصلی و جدی من به شمار می روند.
دارنده چهار مدال طلا و برنز رقابت های قهرمانی جهان در خصوص اینکه در بین حریفان روسی شامل «عبدالسلام گادیسوف» و «بولتوکایف» او علاقمند است با کدام یک از آنها روبرو شود؟ گفت: برای من فرقی ندارد که مقابل چه حریفی قرار بگیرم. البته با گادیسوف دو مرتبه کشتی گرفتم و در پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۱۳ با شکست او به فینال راه یافته و مدال طلا گرفتم و شناخت کافی از او دارم.
وی در مورد پیش بینی خود از نتایج المپیک ریو گفت: پیش بینی در کشتی کار عاقلانه ای نیست و این کار را انجام نمی دهم و سعی می کنم با کسب مدال المپیک، کلکسیون مدال های خود را تکمیل و ناکامی دو المپیک قبلی را نیز جبران کنم.
یزدانی در ابتدای امسال به دلیل مصدومیت، نتوانست در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی شرکت کند.
کادر فنی به همین منظور عباس طحان و امیر محمدی را به اردوی تیم ملی دعوت کرد که این دو نیز در تورنمنت های مختلف از جمله جام جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۱۶ آمریکا که اواخر خرداد ماه در لس آنجلس برگزار شد، شرکت کردند، اما البته نتوانستند نظر کادر فنی را جلب کنند.
پیش از این قرار بود رضا یزدانی به همراه عباس طحان و امیر محمدی در تورنمنت ارمنستان برای روشن شدن تکلیف ملی ‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک ۲۰۱۶ ریو به میدان بروند که طحان از این جمع کنار گذاشته شد و یزدانی نیز از ترس تشدید مصدومیت در این رقابت‌ها به میدان نرفت.
«عبدالسلام گادیسوف» یا «بولتوکایف» از روسیه و همچنین «کایل اسنایدر» از آمریکا از حریفان جدی یزدانی در المپیک ریو خواهند بود.
البته «ختاگ گازیموف» آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم تیم جمهوری آذربایجان و یکی از حریفان اصلی یزدانی نیز قصد دارد برای سومین بار در رقابت های المپیک شرکت کند.

منبع :ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا