مصاحبه و گفتگو

مزایا و معایب اجرای بسته خروج از رکود

بسته خروج از رکود با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور از سوی دولت مطرح شد،اما با وجود گذشت ماه ها از زمان اجرای آن نواقصی در بطن آن دیده می شود که نمونه مشهود آن اجرای طرح کارت های اعتباری خرید کالا است.

این کارت ها که با هدف حمایت از تولید قرار بود در بین مردم توزیع شود با وجود تغییرات بسیار از جمله کاهش تعداد اقساط، اضافه شدن کالاهای خارجی به طرح، کاهش سقف کارت‌ها به شش میلیون تومان و محدود شدن جامعه هدف برای دریافت این کارت به بازنشستگان و مستمری بگیرانی که زیر ۱٫۵ میلیون تومان حقوق و مزایا دارند و زوجین هنوز پرداخت نشده است.

بسته خروج از رکود مزایا و معایب بسیاری برای اقتصاد کشور داشته که برای اطلاع از زوایای آن به گفت وگو با دو تن از نمایندگان مجلس پرداخته ایم که در زیر می خوانید:

۱۱۲

گروسی: تاخیر در ارایه کارت های اعتباری خرید کالا به رکود را دامن می زند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به نارضایتی مردم از تغییرات رخ داده در طرح کارت های اعتباری خرید کالا و تاخیر در ارایه آن، گفت: تاخیر در اجرای طرح کارت‌ های اعتباری خرید کالا، تحرک موجود در بازار را کاهش داده و به رشد رکود در جامعه منجر خواهد شد.

حسین گروسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاخیر دولت در ارایه کارت‌ اعتباری خرید کالا، گفت: تاخیر در اجرای این طرح تحرک موجود در بازار را کاهش داده و به رشد رکود در جامعه منجر خواهد شد.

نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تغییرات پی در پی در طرح ارایه کارت اعتباری خرید کالا نارضایتی های بسیاری را منجر شده است، تصریح کرد: طرحی که در ابتدا با هدف کمک به تولید ملی و کاهش رکود مطرح شد،علاوه بر اینکه به مرحله اجرا نزدیک نشده بلکه کالاهای خارجی را نیز در داخل خود گنجانده است.

۱۱۲۱

سازوکارهای اجرای طرح کارت های اعتباری خرید کالا فراهم نیست

این نماینده مردم در مجلس نهم،با تاکید بر اینکه عدم اجرای طرح ارایه کارت های اعتباری خرید کالا نتیجه آماده نبودن سازوکار این طرح است، افزود: اجرای صحیح این طرح می توانست عواید مثبتی برای اقتصاد به همراه داشته باشد،اما متاسفانه با تاخیر در اجرا و تغییرات پی درپی در آن نشان داد که دولت اشراف کامل به جزییات و سازوکار مورد نیاز آن ندارد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی ضروری است،تاکید کرد: طرح ارایه کارت های اعتباری با هدف حمایت از تولیدملی و ایجاد رونق در بازار مطرح شده،اما متاسفانه درنظرگرفتن برخی ملزومات از جمله کاهش سقف تسهیلات و مشمول شدن کالاهای خارجی در این طرح اصل موضوع حمایت از تولید ملی را به گمراهی کشاند.

ضرورت تسریع در ارایه کارت های اعتباری خرید کالا

گروسی با تاکید بر اینکه تسریع در ارایه کارت های اعتباری خرید کالا می تواند رونق از دست رفته در بحث تولید ملی را احیا کند، افزود: با وجود تاخیر رخ داده در ارایه این کارت ها به مردم نمی توان در خصوص شکست این طرح اظهار نظر کرد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: دولت برای اجرای طرح های خروج از رکود نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها بوده تا به این ترتیب بتواند تولید را در کشور با مدیریتی صحیح به آشتانه شکوفایی نزدیک کند.

منصوری بیدکانی: بهبود مقطعی وضعیت اقتصاد با اجرای بسته خروج از رکود/اقتصاد پویا منوط به ایجاد اشتغال است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از اجرای تصمیمات مقطعی از سوی دولت، گفت: علاج رکود و تورم موجود در کشور تزریق منابع مالی در قالب طرح های زود بازده نیست بلکه دولت برای خروج از رکود باید دست به ایجاد شغل در کشور بزند.

مجید منصوری بیدکانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اجرای تصمیمات مقطعی از سوی دولت، گفت: اجرای طرح بسته خروج از رکود تنها اثری موقت در بازار داشته و در بلند مدت هیچ توفیقی برای اقتصاد به همراه نخواهد داشت.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر رکود در بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی کشور وجود دارد، افزود: علاج رکود و تورم موجود در کشور تزریق منابع مالی در قالب طرح های زود بازده نیست بلکه دولت برای خروج از رکود باید دست به ایجاد شغل در کشور بزند.

دولت با اجرای بسته خروج از رکود نتوانست توفیق زیادی در بحث اقتصاد کشور رقم بزند

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه دولت با اجرای بسته خروج از رکود نتوانست توفیق زیادی در بحث اقتصاد کشور را رقم بزند، تصریح کرد: تحریک تقاضا با ایجاد اشتغال به طور حتم پایدارتر از تزریق منابع محدود به جامعه در قالب وام خودرو و تسهیلات خرید کالا است.

وی ادامه داد: رونق بازار تنها با ارایه کارت های اعتباری خرید کالا صورت نمی گیرد بلکه رکود موجود در اقتصاد نیازمند تحرکی اساسی از حیث ایجاد اشتغال جدید است.

منصوری بیدکانی با بیان اینکه ما منکر تاثیر پرداخت تسهیلات به مردم در حوزه خودرو و خرید کالا نیستیم، تصریح کرد: استراتژی دولت برای خروج از رکود باید دقیق و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه باشد.

بهترین راهکار برای خروج از رکود حمایت از ایجاد مشاغل جدید است

وی ادامه داد: زمانی در جامعه بیش از ۶ میلیون بیکار وجود دارد،دولت نمی تواند با ارایه کارت های اعتباری که به اشخاص خاصی نیز تعلق می گیرد به درمان رکود اقتصادی بپردازد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: زمانی که دولت حرف از تلاش برای رشد ۸ درصدی در اقتصاد می زند؛باید همسو با این ادعا در جهت کاهش تورم و ایجاد اشتغال اقدام کند.

منصوری بیدکانی با بیان اینکه خروج از رکود باید با رشد اقتصادی همراه شود، تاکید کرد: تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی نیازمند ایجاد ۸۰۰ هزار شغل در جامعه است تا به این ترتیب توان خرید در جامعه افزایش یابد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بهترین راهکار در شرایط کنونی کشور برای خروج از رکود حمایت از ایجاد مشاغل جدید و کاهش بیکاری است.

۱۱۲۳

دوماه به پایان عمر بسته خروج از رکود مانده است/مردم استقبال نکردند

حمیدرضا غزنوی  سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: بسته خروج از رکود شش ماهه بوده و حالا دو ماه بیشتر به پایان آن نمانده است و اصلا مشخص نیست که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید براینکه تاکنون حتی یک نفر برای خرید با کارت اعتباری به هیچ یک از فروشگاه‌های برندهای مختلف تولید داخل مراجعه نکرده است، گفت: از ابتدای این طرح که تغییرات در آن آغاز شد ما گفتیم که این کار اشتباه است و طرح به مشکل می‌خورد، الان هم می‌بینیم که کسی از طرح استقبال نمی‌کند.

وی افزود: این طرح قطعا شکست خورده و کارنامه سیاهی برای برنامه خروج از رکود است و مطمئن باشید که این کارت به دست مردم نمی‌رسد

منبع :خانه ملت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا