پیشخوانعناوین اخبار

خبر درمان ام اس صحت ندارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از انجمن ام اس ایران، دکترعبدالرضا ناصر مقدسی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر «درمان بیماری ام اس توسط محققان کانادایی»، گفت: رسانه ها به خصوص رسانه ملی کشور بدون دریافت تائید از سوی متخصصان، این خبر را منتشر و موجب ایجاد امید واهی در بیماران شده اند.
وی افزود: محققان کانادایی هیچ گونه ادعایی درباره درمان بیماری ام اس نکردند بلکه آنها تحقیقاتی انجام دادند که مبنی بر آن می توان از بروز علائم این بیماری پیشگیری کرد.
دبیر سیزدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران تصریح کرد: متاسفانه نشر این خبر کذب موجب امیدواری بیماران و افزایش تماس آنها با مراکز درمان و در نهایت ناامیدی شد.
این متخصص مغز و اعصاب در بخش دیگری از سخنانش درباره باور عمومی برخی افراد مبنی براینکه تمام بیماران مبتلا به ام اس در نهایت ناتوان و ویلچر نشین می شوند، اظهار کرد: این باور کاملا غلط است زیرا با روش های درمانی جدید این بیماران می توانند به زندگی خود ادامه دهند.
ناصر مقدسی اظهار کرد: اقدام در جهت کاهش مصرف مواد دخانی و قلیان در جوانان و زنان نیز می تواند از راه های مقابله با ام اس باشد.
وی از برگزاری سیزدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران از ۱۹ تا ۲۱ آبان خبر داد و گفت :مهلت ارسال مقاله علمی به این کنگره تا ۳۱ تیر ماه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا