اقتصاد پرداخت و بانکپیشخوانعناوین اخبار

سپرده های بیش از ۱۰۰میلیون تومانی ثامن الحجج کی پرداخت می شود؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سپرده های بیش از ۱۰۰میلیون تومانی ثامن الحجج کی پرداخت می شود؟

کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان اظهارکرد: در ارتباط با پرداخت وجوه سپرده گذاران ثامن الحجج تمام تلاش خود را برای اجرای درست اوامر ابلاغی از سوی مرجع قضایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام دادیم.

وی در ادامه افزود: بیش از ۹۰درصد سپرده گذاران مؤسسه ثامن الحجج تعیین تکلیف شدند و وجوه خود را تا سقف ۳۵ میلیون تومان دریافت کرده اند.

وی در خصوص بازپرداخت سپرده های بالا نیز گفت: سپرده های تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان رسیدگی شد و بر حسب ابلاغیه ای که به بانک پارسیان داده  سپرده گذاران می توانند ۳۵ میلیون تومان از مطالبات خود را دریافت کنند و باقی وجوه را ظرف مدت یکسال با تعهد بانک مرکزی دریافت می کنند.

پرویزیان همچنین بیان کرد: در شیوه نامه ابلاغی عنوان شده که افراد به شعب ثامن الحجج مراجعه کنند و در آنجا گواهی مربوط به سپرده خود را دریافت می کنند و این گواهی را به شعب بانک پارسیان ارائه می دهند و وجوه خود را از شعبه بانک پارسیان دریافت خواهند کرد.

تلاش بانک برای تحقق سود مشتریان

پرویزیان گفت: تمام تلاش خود را به کار می بندیم افرادی که با ریسک پایین در بانک ها اقدام به سپرده گذاری می کنند، افرادی که با استفاده از تسهیلات بانکی در صدد ایجاد و یا ارتقا صنایع کوچک و متوسط هستند و همچنین سهام داران بانکی سود ببرند.

وی همچنین اظهارکرد: تدبیری که در سیاست های کلی جمهوری اسلامی وجود داشته منجر به کاهش نرخ تورم شد و باید به این نکته اشاره کرد که بین نرخ تورم، نرخ سود سپرده و نرخ سود تسهیلات رابطه برقرار است و طبیعی است که با کاهش و یا افزایش نرخ تورم، نرخ سود سپرده ها نیز تغییر کند.

پرویزیان افزود: سیستم بانکی تلاش خود را به کار بسته تا مشتریان و تسهیلات گیرندگان در شرایط مطلوبی قرار گیرند، در سه سال گذشته عموم بانک ها حق الوکاله ای که قانون به آن ها اجازه داده تا ۲ و نیم درصد دریافت کنند به زیر یک درصد کاهش پیدا کرده و بطور طبیعی این وضع نامتوازن بود و اقدام اخیر به تعادل بیشتر کمک می کند.

وی در پایان در خصوص سود حساب سپرده متوفیان گفت: اگر حسابی در بانک وجود داشته باشد و برای صاحب حساب اتفاقی بیفتد بانک طبق قراردادی که با مشتری دارد عمل خواهد کرد و هیچ تغییری در آن بوجود نمی آید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا