پیشخوانعناوین اخبار

قیمت جهانی طلا در حال بازگشت به روند عادی خود است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،محمد کشتی آرای  با اشاره به کاهش قیمت ۱۳۰ هزار ریالی هر سکه بهار آزادی طرح جدید تا ظهر امروز نسبت به روز گذشته، اضافه کرد: در یک ماه گذشته شاهد روند صعودی قیمت جهانی طلا متاثر از آرای مردمی انگلستان مبنی بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا بودیم.
با شمارش آرای همه پرسی تاریخی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، اکثریت مردم این کشور به خروج از این اتحادیه پس از ۴۳ سال رای دادند.
به گفته این مقام مسئول، با فروکش کردن تبعات این تصمیم، به تدریج بازار طلا و قیمت جهانی آن در حال بازگشت به روند عادی خود است.
کشتی آرای اظهار کرد: با توجه به ثبات اقتصادی حاکم شده بر اکثر بازارهای جهانی، همچنین مثبت بودن شاخص های اقتصادی در بسیاری کشورها و افزایش ارزش سهام، قیمت طلا روند نزولی در پیش گرفته و در یک هفته اخیر ۲۲ دلار کاهش یافته است.
وی یادآوری کرد: همین مساله بازارهای داخلی را نیز متاثر کرد و این روزها شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار هستیم.
نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱۱ دلار و ۳۰ سنت کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، یک هزار و ۳۴۲ دلار و ۲۰ سنت اعلام شده است.
هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید نیز امروز با ۱۳۰ هزار ریال افت قیمت در همسنجی با دیروز، ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار ریال در بازار آزاد داد وستد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا