پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کنفرانس بین المللی کیفیت خدمات در مهمان نوازی و گردشگری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

فریدون الهیاری ،مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ایین افتتاحیه این کنفرانس گفت :ثبت جهانی ۱۱قنات کشور که ۳تااز این قنات ها به استان اصفهان تعلق دارد ،در اجلاس اخیر یونسکو گام دیگری در معرفی جاذبه های گردشگری ایران به ویژه استان اصفهان است .

وی سهم استان اصفهان را در تولید صنایع دستی کشور را قابل توجه دانست و گفت:اصفهان به عنوان کانون هنر ایران می تواند زمینه جذب گردشگران فرهنگی را فراهم کند.

الهیاری مهمان نوازی را جزو مهم ترین اصل فرهنگی مردم ایران برشمرد و گفت:این کنفرانس تلاش می کند که مهمان نوازی را به عنوان یک فرم و قالب در صنعت گردشگری ایرانی معرفی کند .

شهردار اصفهان :مهمان نوازی میراث فرهنگی ناملموس ایرانیان است

«مهدی جالی نژاد» شهردار اصفهان در این کنفرانس گفت: این کنفرانسهامیتواندزمینه تبادل نظروتجربیات کشورهای پیشرفته باایران که ازقدیم مهدمیهمان نوازی بوده است رافراهم آورد.

وی تصریح کرد: درعرصه گردشگری سلسله اقدامات خوبی دراصفهان آغازشده،به طوریکه محورتوسعه اصفهان دربرنامه ششم گردشگری،هنرودانش است که برای رسیدن به این موضوع بایدعزم جدی داشت.

شهرداراصفهان باتاکیدبراینکه بایدمطالب ارایه شده دراین همایش هاعملیاتی شوند،خاطرنشان ساخت: ایرانیان بویژه  اصفهانیهاازقدیم به میهمان نوازی معروف بوده اندوبایدباپررنگ ترکردن این میراث ارزشمندفرهنگی درزمینه جذب گردشگرتلاش نماییم.

جمالی نژادبااشاره به اینکه گردشگری شاخه های متعددی دارداضافه کرد: یکی ازراهکارهای جذبگردشگرمعرفی مقصدبه صورت مجازی است وگردشگرانی که می خواهنداصفهان رابه عنوان مقصدخودانتخابکنندبایدبتوانندبه صورت مجازی ازارزشهای توریستی این شهرمطلع شوند.

ویبااشارهبهاینکهسالیانزیادیمسالهگردشگریدرمحورتوسعهشهرجایگاهینداشتهاست،بهموضوعزیرساختهااشارهکردوافزود: بایدزیرساختهادراینزمینهتوسعهیابدتابتوانیمپذیرایتوریستبیشتریباشیم.

فولادگر:مجلس آماده نظارت بر اجرای قوانین حمایتی از بخش گردشگری است

«حمید رضا فولادگر» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  در این کنفرانس  با اشاره به ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید که طی آن معافیت ۵ ساله برای فعالیت های بخش گردشگری  در نظرگرفت ،افزود:بر اساس ماده ۷۵ این قانون به وزیر اقتصاد اختیار مقررات زدایی از  مجوزهای مانع توسعه صنعت گردشگری ارایه شده است .

وی تشکیل پنجره واحد در حوزه گردشگری را از دیگر تاکیدهای مجلس شورای اسلامی در قانون های بهبود مستمر محیط کسب و کار و رفع موانع تولید برشمرد و گفت:مجلس آماده نظارت بر اجرای قوانین حمایتی از بخش گردشگری است.

رناسی :مهمان نوازی از صفات برجسته ایرانیان در صنعت گردشگری است

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این کنفرانس گفت:مهمان نوازی از صفات ،مردم اصفهان برشمرد و گفت: امروز مهمان نوازی نسبت به گذشته در جهان مفهوم دیگری داشته و ما نیز باید با به روز شدن ،کیفیت و توجه به معنویت ،نسبت به ارایه خدمات گردشگری اقدام کنیم .

طرفه:برای توسعه گردشگری باید تقویت بخش خصوصی  مورد توجه قرار گیرد

«محمد علیطرفه»معاون امور عمرانی استاندار اصفهان نیز دراین کنفرانس با  اشاره به اینکه صنعت گردشگری بر دو موولفه ساختاری و فیزیکی و نرم افزاری استوار است افزود: با توجه به شرایط و برنامه های چشم انداز ،توسعه و آمایش پیش بینی شده تعداد گردشگران استان در ساا افق ۱۴۰۰ در استان به ۲ میلیون گردشگر خارجی برسد مکه البته این امر نیازمند توسعه زیرساخت هاست .

پسته خاطر نشان کرد:امیدواریم تا پایان سال جاری ظرفیت فعلی اقامتی از ۱۶ هزار و ۵۰۰ به ۲۰ هزار اتاق رسیده و تاپایان برنامه ششم این میزان به ۸۰ هزار مکان  اقامتی برسد .

وی ارتقا نیروی انسانی ،آموزش در بعد گردشگری  از دیگر اقداماتی است که انجام می شود و امیدواریم که در این کنفرانس دو روزه شاهد فراهم آوردن زمینه های علمی و ارتقا آموزش و روند کیفی خدمات گردشگری باشیم .

وی بر فعالیت جدی بخش خصوصی در گردشگری استان تاکید کرد و گفت:برای توسعه گردشگری باید تقویت بخش خصوصی  مورد توجه قرار گیرد .

پروفسور جعفری :افزایش کیفیت خدمات گردشگری هدف کنفرانس است

پروفسور جعفر جعفریدبیر این کنفرانس طی سخنانی گفت:تعداد ۹۰ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که ۴۵ مقاله به صورت  فارسی و انگلیسی پذیرفته شده است .

وی افزود:در این کنفرانس ۸ سخنرانی خارجی از متخصصین و کارشناسان زبده گردشگری از کشورهای  آمریکا ،اسپانیا،ایتالیا،آلمان ،انگلستان و آذربایجان به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی افزود:۲۵۰ دانشجوی داخلی و ۲۳ دانشجو خارجی گردشگری دراین کنفرانس شرکت دارند.

جعفری از برگزاری ۴ کارگاه و پانل تخصصی با حضور مهمانان داخلی و خارجی خبر داد و گفت:هدف از برگزاری این کنفرانس افزایش کیفیت خدمات گردشگری با تجربه میراث ایرانی و همچنین استاندارد سازی خدمات هتل ها و مراکز گردشگری است .

دراین کنفرانس پیام سازمان جهانی گردشگری توسط دکتر لی هو قرائت شد.

گفتنی است کنفرانس بین المللی کیفیت خدمات در مهمان نوازی و گردشگری طی روز های ۲۶ و ۲۷ تیر در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برپاست .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا