پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از استقبال بانوان از ارائه مشاوره های تخصصی در ایستگاه های امنیت اخلاقی تا ۵ کشته و ۲ مجروح در تصادفات جاده ای اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سرهنگ” جهانگیر کریمی” گفت: ارتقای امنیت اخلاقی جامعه و مقابله با هنجاری های اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی مردم متدین، خانواده ها و مسئولین کشور است به همین منظور و به موازات اقداماتی که دستگاه های مختلف در جهت فرهنگ سازی و ترویج اخلاق و عفت عمومی در جامعه انجام می دهند نیروی انتظامی نیز براساس وظایف خود طرح جامع امنیت اخلاقی را با اولویت مقابله با اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس مردم و برخورد با مظاهر علنی فساد درجامعه به اجرا گذاشته است.

وی افزود: در همین راستا از اول خرداد ماه امسال ۲۰ ایستگاه جدید امنیت اخلاقی در اکثر تفرجگاه ها، میادین اصلی و اماکن و محل هایی که مورد استفاده خانم های محترم است راه اندازی و با تغییر و تحولات جدیدی کار خود را آغاز کردند که از آن جمله می توان به استفاده از نیروهای کارشناس و متخصص در امر مشاوره، نصب تابلوهای دیجیتال با شعارها و پیام های مربوط به عفاف و حجاب و ارائه کتاب ها و بروشورهای آموزشی با موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد کار گشت های ارشاد و ایستگاه های امنیت اخلاقی در اصفهان، مشاوره ،تذکر و راهنمایی به افراد بدپوشش است گفت: در مدت نزدیک به دوماهه اخیر ارائه مشاوره تخصصی کارشناسان مشاوره با استقبال خوبی از سوی بانوان بد پوشش مواجه شده و معتقدیم این مشاوره ها توانسته در نوع رفتار و نگرش آنان به موضوع حجاب و عفاف تغییر ایجاد کند.

معاون اجتماعی پلیس استان با موفق عنوان کردن این الگو در تمام طول سال ادامه خواهد داشت و انشاء اله در برخی از شهرستان های استان از جمله شهرستان لنجان، شاهین شهر ، کاشان و نجف آباد نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس به دنبال اصلاح افراد از طریق مشاوره و تذکر است افزود: تنها کسانی که حاضر به قبول تذکر پلیس نیستند و با تظاهر علنی به فساد و بی بندوباری به ارزش های انقلاب دهن کجی می کنند با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شوند که در این مدت تعداد اندکی از این دست تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ کریمی برخورد با سگ گردانی، توزیع مشروبات الکلی، برخورد با اراذل و اوباش، دوردور کردن خودروهای لوکس، جمع آوری آنتن های ماهواره، کشف حجاب در خودروها، برخورد با باغ تالارهای بدون مجوز و تالارهایی که خارج از ضوابط و شئونات عمل می کنند و همچنین برخورد با واحدهای صنفی که از افراد مانکن برای جلب مشتری اسفاده می نمایند را از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در سطح استان عنوان کرد.

وی گفت: شهروندان می توانند گزارش های خود در موارد مذکور را از طریق شماره تلفن های ۱۱۰ و یا مراجعه به ایستگاه های امنیت اخلاقی در سطح شهر به ماموران پلیس ارائه نمایند تا در سریع ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.

کریمی اقدامات صورت گرفته در طرح جامع امنیت اخلاقی را باعث افزایش رضایتمندی در بین مردم اصفهان عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته و حتی اظهارات افرادی که از خارج از استان به اماکن تاریخی و گردشگری استان مسافرت نمودند حاکی از آن است که مردم از اجرای طرح توسط پلیس استان رضایت داشته و با شروع تابستان امسال ده ها هزار خانواده تا پاسی از شب بدون هیچ گونه مشکلی از فضای بوستان ها و پارک های زیبای شهر اصفهان استفاده کرده و با کمترین گزارش از سوی مردم در خصوص مزاحمت، نزاع و درگیری و بد اخلاقی به نیروهای پلیس بودیم.

اجرای ۶ رزمایش “اقتدار” برای افزایش امنیت در اصفهان

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان گفت: شش رزمایش” اقتدار” برای افزایش توانمندی نیروهای پلیس و امنیت بیشتر استان تا پایان سال اجرا می شود.

سرهنگ” علی ملکی آهنگران”  اظهار داشت: برای افزایش امنیت استان و همچنین افزایش میزان آمادگی جسمی و توان رزمی کارکنان در طول سال رزمایش های مختلفی در این فرماندهی اجرا می شود.

وی افزود: اسفند ماه سال گذشه رزمایش پدافند غیر عامل با شعار “عاشقان ولایت” با حضور تمامی نیروهای انتظامی استان اجرا شد که در این رزمایش سناریوی از پیش طراحی شده با فرض بمباران هوایی ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان توسط دشمن متجاوز اجرا و ظرف دو ساعت تمام نیروها، امکانات و تجهیزات در یکی از بوستان های شهر مستقر شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: رزمایش مذکور نشان داد که پلیس اصفهان در زمان بحران از قدرت “واکنش سریع” بالایی برخوردار است و می تواند در کمترین زمان خسارات وارده را جبران و امنیت شهر را در کنترل خود در آورد و مردم با داشتن چنین توانی در پلیس هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای نخواهند داشت.

این مقام انتظامی از تهیه تقویم اجرای رزمایش های “اقتدار” در سال جاری خبر داد و گفت: امسال به یاری خداوند شش رزمایش “اقتدار” برای افزایش امنیت و و توانمندی نیروهای پلیس به نام های رزمایش “دفاع شهری”، رزمایش ولایت، رزمایش رهایی گروگان ، رزمایش آمادگی رزم و رزمایش پاکسازی و ارتقای امنیت کویر تا پایان سال توسط نیروی انتظامی استان اجرا می شود.

سرهنگ آهنگران به انجام بیش از ۱۰۰ عملیات مشترک با همکاری نیروهای یگان ویژه، یگان امداد، ماموران انتظامی کلانتریها و پاسگاه ها و پلیس های تخصصی طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: این عملیات ها تحت عنوان پاکسازی نقاط آلوده و تفرجگاه ها، عملیات مقابله با اراذل و اوباش و عملیات امنیت محله محور انجام شده که همچنان نیز ادامه دارد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه پلیس یک سازمان منسجم و هماهنگ است گفت: در اجرای تمامی عملیات ها و ماموریت های خاص و ویژه تمامی یگان ها و واحدهای تخصصی حضور دارند و با ضربه وارد کردن به باندهای مجرمان، اشرار و مزاحمان نوامیس مردم و ناامن کنندگان جامعه اقتدار و صلابت پلیس را به نمایش می گذارند.

افزایش ۱۷۰ درصدی کلاهبرداری های اینترنتی در اصفهان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گفت: در سه ماهه امسال با رشد ۱۷۰ درصدی تشکیل پرونده کلاهبرداری های اینترنتی مواجه بودیم.

سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” اظهار داشت: یکی از مهمترین جرایم سایبری و از پنج جرم اولی که در پلیس فتا به آن رسیدگی می شود موضوع جرایم کلاهبرداری از طریق فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه ۳۱ درصد از جرایم سایبری استان طی سه ماهه امسال را کلاهبرداری های اینترنتی تشکیل داده است گفت: در این مدت با رشد ۱۷۰ درصدی این جرم روبرو بودیم.

سرهنگ مرتضوی، گسترش شبکه های اجتماعی را یکی از دلایل بروز افزایش کلاهبرداری های انترنتی عنوان کرد و اظهار داشت: براساس آمارهای به دست ۸۰ درصد از کلاهبرداری ها از طریق شبکه های اجتماعی رخ داده است که نشان می دهد این شبکه ها بستری برای مجرمان و افراد شیاد و کلاهبردار برای به انجام رساندن راحت و سریع نقشه های خودهستند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در سه ماهه امسال ده ها کلاهبردار اینترنتی توسط پلیس فتای استان دستگیر شدند که ۴۰ درصد آنان دربیرون از استان بودند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ، پائین بودن ضریب امنیتی شبکه های اجتماعی، اعتماد بی جای مردم به گروه ها و افراد و عدم آشنایی صحیح کاربران در خصوص استفاده صحیح از این شبکه ها را از جمله دلایل گرفتار شدن در دام کلاهبردار اینترنتی عنوان کرد و گفت: به شهروندان توصیه می کنیم فریب ظاهر تبلیغ فروش اجناس ارزان قیمت در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی را نخورند و نیازمندی های خود را در فضای واقعی تهیه نمایند و در صورت خرید های اینترنتی از فروشگاه ها اینترنتی مجاز و معتبر استفاده کنند.

وی افزود: بسیاری از کسانی که ادعا می کنند در شبکه های اجتماعی پس از پرداخت مبلغ و یا پیش پرداخت به حساب آنها کالا درب منزل شما تحویل می شود هدفی جز کلاهبرداری ندارند و باید گفت کاربران به چه مدرک و استدلالی به این سایت ها و صفحات اعتماد کرده و به راحتی مبلغ درخواستی را به حساب آنها واریز می کنند.

جوانان ۱۸ ساله عامل انتشار مطالب غیر اخلاقی

دو جوان که از طریق یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار مطالب غیر اخلاقی کرده بودند توسط ماموران پلیس فتای شهرستان “کاشان” دستگیر شدند.

سرهنگ کاراگاه “مهدی پور غلامحسین ” فرمانده انتظامی شهرستان کاشان  بیان داشت : درپی رصد کارشناس پلیس فتا در فضای مجازی و گزارشات مردمی مبنی براینکه فرد یا افراد ناشناسی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به ساخت کانال با محتوای غیر اخلاقی کرده و فیلم و تصاویر مستهجن ارسال می کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان “کاشان” قرارگرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با انجام تحقیقات تخصصی نهایتا دو جوان ۱۸ ساله شناسایی ودستگیرشدند.

وی افزود: این دو متهم هنگامی که با قرائن و دلایل پلیس روبرو شدند به بزه انتسابی اعتراف کردند.

سرهنگ پورغلامحسین در پایان به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به انتشاریا تولید محتوای غیر اخلاقی در محیط مجازی می کنند هشدار داد و اعلام کرد: بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن را فراهم کنند مجرم شناخته شده و برابر قانون مجازات خواهند شد.

حمل تریاک در پوشش بار قانونی تیغه کمباین

فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف ۱۸ کیلوگرم تریاک در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت باری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۸ کیلو تریاک که زیر با قانونی تیغه کمباین جاساز شده بود کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص راننده دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی مقابله با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر را در اولویت کاری خود قرار داده و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

افزایش ۱۱۳ درصدی کشفیات لوازم آرایشی خارجی قاچاق

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۲۲۱ هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق در سه ماهه اول امسال خبر داد.

سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی ” اظهار داشت: طی سه ماه گذشته در مجموع تعداد ۲۲۱ هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در استان اصفهان کشف که در مقایسه با سال قبل ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: لوازم آرایشی قاچاق عمدتاً لوازمی هستند که به دلیل بی کیفیتی یا تولید زیر زمینی نتوانسته اند مسیر های قانونی را طی کنند ، به همین دلیل قاچاقچیان این کالاها را به صورت قاچاق وارد کشور می کنند.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به اینکه این محصولات برای اینکه سریعتر بفروش برسد در شبکه های توزیع مختلف عرضه می شود تا با قیمت ارزان و در حداقل زمان به فروش برسد بیان داشت: یکی از روشهای عرضه این لوازم را می توان در آرایشگاه های زنانه، دست فروش ها و صنوف غیر مرتبط مثل سوپر مارکت ها نام برد.

کارآگاه خسروی تصریح کرد: در تولید این لوازم آرایشی که در کارگاه های غیر قانونی و در جنوب شرق آسیا و امارات تولید می گردد مواد خطرناک بکار رفته و هیچ نظارتی نیز بر تولید این مواد وجود ندارد ، لذا مصرف آن نیز با عوارض و ضایعات خطرناکی همراه است که مستقیماً سلامت مردم را به خطر می اندازد.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان خاطر نشان کرد: این گونه کالاها را از نمایندگی های مجاز تهیه کرده و از خرید این کالاها از دست فروش ها یا صنوفی که غیر مرتبط هستند خودداری کنید-آرایشگاه های زنانه طبق مقررات نمی توانند این کالا ها را بفروش برسانند-خودرو های سبک و سنگین و اتوبوس ها اگر جهت حمل این کالا ها مورد استفاده قرار بگیرند توقیف و حتی امکان مصادره آن هم طبق قانون وجود خواهد داشت.

۵ کشته و ۲ مجروح در تصادفات جاده ای اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از وقوع سه حادثه رانندگی در جاده های اصفهان و کشته و مجروح شدن هفت نفر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

 

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: ساعت ۲۲ و ۵۵ دقیقه شب گذشته، یک دستگاه سواری پراید به علت تجاوز به چپ از روبرو با یک وانت نیسان برخورد کرد که دراثر این حادثه، سه نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر به شدت مجروح شد.

وی ادامه داد: در حادثه ای دیگر که در محور “حنا-سمیرم” اتفاق افتاد، یک دستگاه موتورسیکلت به علت تجاوز به چپ با کامیون بنز برخورد کرد که راکب موتورسوار جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی، همچنین از واژگونی یک سواری پراید در محور “سمیرم-شهرضا” خبر داد و بیان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه، یک نفر فوت و یک نفر به شدت مجروح و روانه بیمارستان شد.

سرهنگ کریمی در پایان از تمامی رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارند در مکانی امن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی، رانندگی کنند.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا