پیشخوانعناوین اخبار

زمان؛ فاکتور تعیین کننده در درمان اچ آی وی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از رویترز، تحقیقات ارایه شده در کنفرانس بین المللی ایدز در دوربان، آفریقای جنوبی، نشان می دهد درمان سریع ویروس HIV احتمال انتقال آن به افراد دیگر را به شدت کاهش می دهد و این اثر محافظتی برای مدت زمان طولانی ماندگار است. این مطالعه نشان می دهد اگر ویروس HIV قبل از تبدیل شدن به AIDS با داروهای ضد ویروسی درمان و کنترل شود، احتمال سرایت آن به دیگران ۹۳ درصد کاهش می یابد.
HIV نوعی ویروس نقص ایمنی است که سبب عفونت سلول های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می شود. با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و در نهایت به سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می شود. ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد تا فرد آلوده به ویروس HIV به ایدز مبتلا شود. هیچ درمانی برای این بیماری کشنده وجود ندارد و داروهای ضد ویروسی فقط قادرند که روند سرعت بیماری را کند کنند.
سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۵ میلادی بر ضرورت درمان سریع HIV با داروهای ضد ویروسی تاکید کرد. بر اساس این گزارش سالانه حدود دو میلیون مورد جدید به آمار مبتلایان به ایدز اضافه می شود.نتایج این تحقیقات در نشریه آنلاین New England Journal of Medicine منتشر شده است.

ت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا