عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

قیمت فوب بنزین کمتر از ۱۵۰۰ است / دولت هنوز قیمتی اعلام نکرده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،اسدالله قره‌خانی، با اشاره به اینکه دولت از ابتدا هم با دو نرخی شدن بنزین مخالف بود افزود : دولت به دنبال آن هست که هم کارت سوخت حذف شود و هم بنزین تک نرخی شود که در مورد هر یک از این موضوعات نظرهای موافق و مخالف بسیاری وجود دارد .

این نماینده مجلس گفت: هنوز در ارتباط با اصلاح این موضوع در بودجه ۹۵ از سوی وزارت نفت لایحه‌ای با این مضمون به مجلس ارائه نشده است ، بنابراین، باید منتظر بمانیم و ببینیم که تصمیم دولت در این باره چه خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی در پاسخ به این پرسش که قیمت گذاری ۱۵۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین که این روزها بسیار مطرح می شود با چه استدالالی است گفت : احتمال دارد، دولت در لایحه جدید پیشنهاد افزایش قیمت را داشته باشد، ولی بیشترین اصرار دولت بر تک نرخی شدن است و اگر هم پیشنهاد افزایش قیمت در نظر دولت باشد، در قالب همین پیشنهاد تک نرخی شدن خواهد بود.

وی افزود : آنچه مسلم است قیمت فوب خلیج فارس بنزین از هزار و ۵۰۰ تومان کمتر است اما این رقم با احتساب هزینه انتقال و توزیع است .

قره خانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بخشی از بنزین مصرفی در داخل تولید می شود آیا می توان قیمت فوب خلیج فارس به اضافه هزینه نقل و انتقال را ملاکی برای تعیین قیمت آن دانست گفت : شاید اگربخواهیم به رقم دقیق تری دست بیابیم باید قیمت بنزین داخل و وارداتی را با هم محاسبه و میانگینی از این دو را ارائه دهیم .

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود : البته این احتمال هم وجود دارد که دولت به بهای تک نرخی کردن، افزایشی در بهای بنزین ایجاد نکند و قیمت بنزین تا پایان سال بر اساس هر لیتر ۱۰۰۰ تومان محاسبه شود.

م:جام جم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا