حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف قاچاق تا دستگیری سارق اتوبوس های بین شهری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ” حمید امیرخانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان این مطلب گفت: ماموران مستقر در ایست وبازرسی شهید امامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک شدند و دستور توقف دادند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک محموله پوشاک خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش این محموله را چهار میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند.#

جای خالی تصاویر شهدای نیروی انتظامی در تبلیغات شهری

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه نیروی انتظامی استان نزدیک به ۹۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده از خالی بودن تصاویر این شهدا در تبلیغات شهری خبر داد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” در حاشیه دیدار با مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان  گفت: نیروی انتظامی استان اصفهان نزدیک به ۹۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و تنها در سال گذشته شش نفر و در سال جاری نیز دو نفر از بهترین نیروهای این فرماندهی در راه مبارزه با اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر،سارقان مسلح و … به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه شهدا، زینت شهر بزرگ و شهید پرور اصفهان هستند گفت: متاسفانه در خصوص شهدای نیروی انتظامی برنامه کمی تهیه شده و تبلیغات مناسبی نیز برای شناساندن آنان به مردم صورت نگرفته و به نظر می رسد مردم شهرمان با اسوه ها و قهرمانانی که در راه امنیت و آسایش آنان جان شیرنشان را فدا کردند آشنایی کافی ندارند.

این مقام مسئول از خالی بودن تصاویر شهدای نیروی انتظامی استان در تبلیغات شهری خبر داد و بیان داشت: وقتی در سطح شهر اصفهان قدم بزنیم تصویری از نام و یاد این شهدا نمی بینیم به طوری که حتی در اتوبان دستجردی که یکی از شهدای نیروی انتظامی بود هم تصویر تمامی شهدای دفاع مقدس وجود دارد به غیر از تصویر خود شهیدی که اتوبان به نام او نامگذاری شده است.

سرهنگ کریمی، اظهار داشت: یکی از اهداف این دیدار تعامل با شهرداری اصفهان برای استفاده از تصاویر شهدای نیروی انتظامی در مبلمان شهری و نامگذاری برخی از خیابان ها و میادین به نام تعدادی از این شهدا بود که در این زمینه تصمیمات خوبی نیز گرفته شد.

وی، استفاده از تابلوهای تبلیغات شهری در زمینه آگاهسازی به مردم در زمینه سرقت، پیشگیری از جرایم، اعتیاد، کلاهبرداری در فضای مجازی و… و کاهش ترافیک را به عنوان یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: تحلیل ها و برآوردهای ما در نیروی انتظامی نشان می دهد که سهل انگاری ، غفلت و ندانم کاری از جمله بستر های مهم وقوع جرم در جامعه هستند که تابلوهای تبلیغات شهری در افزایش آگاهی مردم و بسته شدن زمینه جرم بر روی مجرمان کمک زیادی کند.

مسئول روابط عمومی شهرداری اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر همکاری و تعامل شهرداری با نیروی انتظامی گفت: زمینه های کاری زیادی بین شهرداری و پلیس وجود دارد و هر دو سازمان به دنبال ارتقای امنیت و سلامت و نظم و انضباط و پاکسازی و زیباسازی در شهر توریستی و گردشگر پذیر اصفهان هستیم .

وی  اظهار داشت: شهرداری اصفهان با زحمات شهردار،حمایت مدیران شهری و اعضای شورای شهر جایگاه خوبی پیدا کرده و توانسته با برنامه های عمرانی متنوع، حضور در صدا و سیما و شبکه های اجتماعی رضایتمندی مردم را افزایش دهد.

وی  عنوان داشت: شهرداری اصفهان آمادگی دارد تا از ظرفیت و توان خود در همه زمینه ها از جمله رسانه دیداری و شنیداری خود در جهت پیشبرد طرح ها و ماموریت های نیروی انتظامی در زمینه ارتقای نظم و انضباط شهری کمک کند.

دستبند پلیس بر دستان شکارچی غیرمجاز

فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری یک شکارچی غیر مجاز و کشف یک لاشه حیوان وحشی خبر داد.

سرهنگ کاراگاه “مهدی پور غلامحسین ” بیان داشت : بدنبال وصول خبر شکار غیر مجاز توسط شکارچیان غیرمجاز در یکی از مناطق ییلاقی شهرستان “کاشان” ماموران انتظامی این شهرستان بلافاصله با اداره محیط زیست و مقام قضائی هماهنگ و به محل اعزام شدند.

وی افزود: طی یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه یک نفر شکارچی غیرمجاز در مخفیگاهش دستگیر که در بازرسی از مخفیگاه لاشه یک حیوان وحشی به همراه گوشت و متعلقات آن و همچنین وسایل شکار کشف شد.

سرهنگ پورغلامحسین گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه حفاظت محیط زیست برای حیات بشری لازم است از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف ۳۸ راس دام سرقتی در “فلاورجان”

فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان” از دستگیری یک سارق حرفه ای احشام و کشف ۳۸ راس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ “حسن نیکبخت”  گفت : در پی سرقت تعدادی احشام از یک دامداری در شهرستان “فلاورجان” شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و دریک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ نیکبخت ضمن اشاره به اینکه تعداد ۳۸ راس دام سرقتی در مخفیگاه سارق کشف شد بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان به کلیه دامداران توصیه کرد: محل نگهداری احشام را به سیستم های پیشگیری از سرقت مانند دزدگیر، درب های استانداری و ضد سرقت و … مجهز کنید و از ورود افراد غریبه که تحت عنوان مشتری دام به شما مراجعه می کنند به محل نگهداری احشام خودداری کنید.

حجاب و عفاف در وصیت نامه شهدای نیروی انتظامی

گروه استان ها – اصفهان – بررسی و مطالعه در وصیت نامه شهدای نیروی انتظامی استان، نشان می دهد که یکی از بخش های مهم و مورد تاکید وصیت نامه این شهدا ،حفظ حجاب و عفاف به عنوان مهمترین ابزار مقابله با دشمن است.

خواهرم حجابت را حفظ کن که سیاهی چادرتو بهتر از خون ما پشت تجاوزگران شرق و غرب را به لرزه می اندازد. مادر و خواهر عزیزتر از جانم از شما می خواهم که زینب گونه در حفظ حجاب و عفاف برای سایر زنان و دختران الگو باشید.

شهید محمد مختاری تاریخ شهادت: ۲۶/۱۲/۱۳۶۶

*ای خواهران حجاب شما از خون من رنگینتر است و حجاب خود را کاملاً حفظ کنید و همچون زینب بایستید و مثل کوه استوار باشید و برادران شما هم همچون علی اکبر راسخ و صبور باشید.

شهید احمد مزروعی تاریخ شهادت: ۳۰/۱۰/۱۳۶۶

*خواهرانم وظیفه شما این است که عفت و پاکدامنی خود را حفظ کنید. دخترم همیشه حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو در همه ی کارها قرار بده.

شهید پژمان بابادی ،سال شهادت ۱۳۸۵

*وصیتی نیز با شما خواهران که ادامه دهندگان راه زینب و فاطمه هستند: این را همه شهیدان می گویند که ما با خونمان و شما با حجابتان باید ریشه ظلم و فساد و جنایت را از روی زمین برکنید تو ای خواهر نه تنها باید به وظیفه ات عمل کنی بلکه باید دستور خداوند. امر به معروف و نهی از منکر را عمل کنی. اگر تو حجابت را حفظ کنی و اما به خواهر همسایه ات به دوست و رفیقت نگوئی که حجابت را حفظ کن بدستور خداوند متعال عمل نکرده ای.

گروهباندوم رجبعلی وکیلی سرفروزانی تاریخ شهادت: ۱/۴/۱۳۶۴

*بر مادران است که با حفظ حجاب و عفت خود مشت محکمی بر دهان هوی پرستان و از خدا بیخبران بزنند و ارزش مقام خود را با رعایت این نکته به اثبات برسانند و خود را نزد فاطمه زهرا (س) روسفید گردانند.

شهید جمشید محمدی – تاریخ شهادت ۱۳۷۲

خ*واهران و برادران گریه و زاری کردن سودی ندارد بلکه بکوشد تا راه شهداء را ادامه دهید. برادرانم شما هم پاسدار اسلام باشید و بکوشید تا مدافع خوبی برای اسلام و امام باشید و خواهران زینب وار پیام خون برادرانتان را برسانید.

شهید عمران آریایی تاریخ شهادت ۱۳۶۲

*خواهرم به تو وصیت می کنم که همچون زینب (س) زمان باشی و با حجابت و با امر به معروف و نهی از منکرت راه ماه شهیدان را ادامه دهی و دشمنان را در نقشه های شومشان بر علیه این نظام مایوس گردانی ….

سروان شهید محمد بدیعی ، ۱۳۶۱

تهیه شده توسط مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان

دستگیری سارق اتوبوس های بین شهری ترمینال اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای که در اتوبوس های بین شهری مسافر کنار دستی خود را بی هوش و اموال اش را سرقت می کرد خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: پس از دریافت شکایاتی مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان مسافر در اتوبوس های بین شهری به مسافر کنار دستی اش مواد خوراکی آلوده به ماده بی هوشی تعارف و سپس اقدام به سرقت می کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت .

وی با بیان اینکه این سارق در اتوبوس های بین شهری مسیرهای “اصفهان-شیراز” و “اصفهان-تهران” چندین بار اقدام به سرقت با این روش کرده بود، افزود:مامورن اداره مبارزه به سرقت پیگیری این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و پس از انجام یک سری کارهای تخصصی سارق را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : پس از هماهنگی با مقام قضائی فرد سارق لحظاتی پس از آخرین سرقت هنگامی که قصد داشت در یکی از ترمینال های مسافربری اصفهان از اتوبوس پیاده شود دستگیر شد.

خسروی ضمن اشاره به کشف مقداری اموال مسروقه از این سارق اظهار داشت : این فرد پس از صحبت با مسافر کنار دستی خود اقدام به تعارف آبمیوه ، تنقلات ، چای و دیگر مواد غذایی آلوده به ماده بی هوشی می کرده و در یک اقدام فوری وسایل او را به سرقت می برده است.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی تحویل داده شد.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا