شهر و جامعهعناوین اخبار

معنای عالی سوره والعصر در قرآن به معنی قسم به کار، تلاش و کوشش است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه­ای استان اصفهان ، در راستای گرامیداشت هفته مهارت و ششم مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، ابوطالب جلالی مدیر کل استان به همراه مسئولین این اداره کل با آیت اله العظمی مظاهری مرجع تقلید و ریاست حوزه علمیه استان اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدا جلالی ضمن گرامیداشت هفته مهارت بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متولی ارائه آموزش های مهارتی به صورت عملی برای کارجویان جهت رسیدن به شغل می باشد.

وی بیان داشت: این بنگاه آموزشی توانسته است مشاغل مورد نیاز در جامعه را به صورت عملی در غالب رشته های کوتاه مدت برای دانش آموزان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و کارجویان در زمینه کشاورزی، صنایع و خدمات با مشارکت بخش غیردولتی ارائه دهد.

وی در این دیدار افزود:‌ خانواده ها باید فرزندان خود را به جای مدرک گرایی به سمت و سوی آموزش های فنی و حرفه ای سوق داده که این امر باعث کم شدن دلنگرانی های آنان و رسیدن به شغل می شود.

آیت اله مظاهری در این دیدار ضمن خیرمقدم به مسئولین بیان داشت: متأسفانه در کشورماندانشگاهها آموزش هایی را ارائه می دهند که به واسطه آن فرد فقط بتواند به واسطه آن تحصیلات، پست های مدیریتی گرفته و مخارج روزانه و معیشتی خود را اداره کنند و این در حالی است که غربی ها که تمدن خود را از ایران گرفته اند با تلاش و کوشش و اختراع توانسته اند از نظر کاری ما را به خود محتاج کنند.

وی تشریح کرد: در قرآن کریم سوره والعصر به معنای عالی و به قرینه بعدش به معنی قسم به کار، تلاش و کوشش است.

مرجع تقلید و رییس حوزه علمیه استان گفت: بایستی جوانان را از سمت مدرک گرایی به سوی مهارت آموزی، اختراع و صنعت سوق دهیم و از مسئولین آموزش فنی و حرفه ای استان خواستار زنده نگه داشتن علم همراه با مهارت شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا