پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آغاز توزیع شیر محلی در منازل

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم اظهارکرد: تسهیل در چرخه توزیع لبنیات با هدف فرهنگ سازی و افزایش مصرف لبنیات از برنامه های دولت تدبیر و امید می باشد زیرا فرهنگ سازی مصرف شیر و افزایش سرانه مصرف آن از مسائل مهمی می باشد که به شدت مورد نیاز است.

حسن رکنی اضافه کرد: شیر از جمله نوشیدنیهای بسیار سالم و با مواد مغذی ارزشمند است که می تواند سلامتی را برای خانواده ها به امغان آورد.
وی بر تنوع محصولات لبنی تولیدی از شیر و ارزش غذایی متعدد و متنوع این محصولات تاکید و بیان کرد: اجرای این طرح می تواند شیر و سایر لبنیات را در سبد خانوار به جایگاه واقعی آن برساند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: اجرای طرح توزیع شیر در منازل که برای نخستین بار با مشارکت و فعالیت منظم یک شرکت تعاونی انجام می شود در صورت موفقیت می تواند به سایر مناطق و استانهای کشور تسری یابد.
وی گفت: استحصال روزانه شیر و توزیع آن پس از پاستوریزه و هموژنیزه شدن به صورت روزانه در بین مردم از ویژگیهای این طرح است.
رکنی ادامه داد: شهرستان طرقبه شاندیز جزو مناطق گردشگری محسوب می شود لذا اجرای این طرح در آن به خودی خود می تواند در فرهنگ سازی کشوری برای مصرف شیر نقش داشته باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: توسط تعاونی کشاورزی طرقبه شاندیز شیر روزانه تولیدی از یکی از واحدهای گاوداری خریداری و پس از پاستوریزه و هموژنیزه شدن در کارخانه ای در همین شهرستان به صورت روزانه در بین مردم توزیع می شود.
سیدجعفر حاجی مجتهد افزود: شیر در این چارچوب با چربی ۳٫۲درصد در بسته های ۹۰۰ گرمی به منظور توزیع به روز در منازل، در قالب بسته های ۲۳۰ گرمی لیوانی برای توزیع در اداره ها و بسته های پنج کیلوگرمی برای توزیع در بین اصناف و تولیدکنندگان ماست، دوغ و بستنی عرضه می شود.
وی گفت: بر این اساس در طول شش روز هفته ۳۵۰۰ کیلوگرم شیر در شهرستان طرقبه شاندیز توزیع می شود.
او افزود: در صورت استقبال و برنامه ریزی موثر اجرای این طرح در مشهد نیز از ماههای آتی شروع می شود.
هزار و ۲۸۷ مرکز پرورش گاو شیری با ظرفیت ۶۳ هزار و ۴۰۰ راس گاو در خراسان رضوی فعالیت دارند.
شهرستان طرقبه شاندیز در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت ۱۱۰۰ کیلومتر مربع ۵۱ هزار نفر جمعیت دارد. ۳۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن بخشهای شاندیز و طرقبه و دهستانهایی همچون ابرده، جاغرق، زشک و کنگ هستند. طرقبه و شاندیز تا تابستان ۱۳۸۷ از بخشهای تابعه شهرستان مشهد بودند. این شهرستان شامل دو بخش طرقبه و شاندیز و ۵۳ روستا، بعد از مشهد مهمترین شهرستان گردشگری در خراسان رضوی محسوب می شود.
طرقبه شاندیز دارای مراکز متعدد تفریحی پذیرایی، اقامتی، رفاهی است. بر اساس برخی آمارها تنها ‘شاندیز’ سالیانه پذیرای حدود پنج میلیون نفر گردشگر جاذبه های طبیعی این خطه است که حدود ۳۰ درصد آنها از خارج خراسان رضوی به این منطقه سفر می کنند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا