پیشخوانعناوین اخبار

رفع تحریم‌ها کامل نشده/ ارائه ۵۲ قطعنامه و طرح ضدایرانی در آمریکا

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره و اعضای اتاق اصناف استان قم، با اشاره به مشکلات حساس کشور در مقطع کنونی اظهار داشت: بازاریان و اصناف قم دارای شأن و منزلت خاصی در استان، شهرها و استان‌های اطراف هستند و از نظر فرهنگی بازاریان قم از افراد انقلابی و بابصیرت محسوب می‌شوند.
وی با بیان “کشور مقاطع سختی را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون در دالان بعد از آن هستیم”، خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن دید با راه‌اندازی جنگ سرد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، با روش‌های مختلف دیگری مانند تحریم‌ها، سعی در به‌زانو درآوردن ملت و دورکردن آنها از انقلاب بود که مردم با ایستادگی این نقشه آنها را هم خنثی کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه طرف مقابل می‌گوید تحریم‌ها منجر به مذاکرات شد، به‌نوعی لفاظی است آنها وقتی نتوانستند در این مسیر به توفیق برسند راهی جز مذاکره نیافتند و مذاکرات به‌درخواست آنها انجام می‌شد.
لاریجانی با ابراز “بعد از آنکه غربی‌ها در مسیر اعمال تحریم‌ها به موفقیت نرسیدند راهی را برای مذاکره با جمهوری اسلامی باز کردند و شاهد بودیم که آنها بارها و به‌کرّات درخواست مذاکره با کشورمان را مطرح کردند و حتی در این مسیر رئیس جمهور آمریکا در ۲ نامه درخواست برای مذاکرات را مطرح کرد”، عنوان کرد: هدف ما این بود که در کنار داشتن مسائل هسته‌ای، حرکت، توسعه و تحقیق؛ تحریم‌ها برداشته شود چراکه تحریم‌ها در حال فشار به مردم بود.
رئیس قوه مقننه با اعلام اینکه ایران بعد از مذاکرات به تمام تعهدات خود پایبند بود، ادامه داد: گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل نیز تأییدی بر عملکرد ما است اما وقتی می‌خواست به این موضوع اعتراف کند که ایران دقیقاً به تعهداتش عمل کرده دچار لکنت زبان شد.
وی افزود: درست است که بعد از مذاکرات فروش نفت از ۱ میلیون بشکه به ۲ میلیون رسیده و این کمک به توسعه کشور است اما اصل مسئله برداشتن تحریم‌ها بود که هنوز کامل نشده است.
لاریجانی با انتقاد از عملکرد طرف غربی در اجرای تعهدات بیان کرد: طرف مقابل بانک‌های درجه ۳ و ۴ خود را برای همکاری با ایران آزاد گذاشته اما بانک‌های اصلی برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هراس دارند علاوه بر آن غربی‌ها هر روز شیطنت جدیدی نشان می‌دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقدامات دستگاه قانون‌گذاری آمریکا در تصویب طرح‌های ضدایرانی با روح توافق هسته‌ای ناسازگار است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۵۲ قطعنامه و طرح ضدایرانی در کنگره آمریکا مطرح شده که ۳ طرح در این میان به نتیجه رسیده است، البته کاخ سفید اعلام کرده که این تحریم‌ها را وتو می‌کند اما اقدامات کنگره و سنای آمریکا در تصویب تحریم فشار روانی را بر کشورهای دنیا وارد می‌کند تا آنها از سرمایه‌گذاری در کشورمان اجتناب کنند.
وی ادامه داد: این اقدامات برای این است که بخش‌های مهم نتوانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و فضایی به‌وجود آورند که شرکت‌های بزرگ پذیرای ریسک سرمایه‌گذاری در کشور نباشند و این موضوع خلاف تعهدات آنها است.
لاریجانی با اشاره به وعده‌های طرف غربی افزود: آنها گفته بودند مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند اما نه‌تنها این کار را انجام ندادند بلکه سنگ‌اندازی هم می‌کنند، ما باید مقابله‌به‌مثل کنیم و سنگ آنها را با سنگ پاسخ دهیم.
وی با تأکید بر اینکه باید فضای کسب‌وکار در کشور بهبود یابد و شغل برای مردم ایجاد شود تصریح کرد: ما با دو نوع تحریم داخلی و خارجی مواجه هستیم که در تحریم‌های درونی بخش‌های اداری کشور باید کمک کنند و در شرایط رکود نباید فشار بیاورند.
لاریجانی تصریح کرد: کشور باید براساس قانون با مالیات اداره شود ولی وقتی آبادانی نیست و رکود در کشور حکم‌فرماست، چرا آن‌قدر مالیات اخذ می‌شود؟ مالیات گرفتن هم حدی دارد.
رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه امور اداری باید در خدمت مردم قرار گیرد نه اینکه مزاحمت ایجاد کند، گفت: بزرگی دولت به مشکل تبدیل شده که هرچه به آن اعتبار تزریق می‌شود، پر نمی‌شود از همین رو باید دولت کوچک شود.
وی با بیان اینکه اعتماد به اتحادیه‌ها، صنوف و مردم می‌تواند در پیشبرد کارها مؤثر باشد از همین رو باید سازوکاری در برنامه ششم به وجود آید که تحولی جدی در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید با جان و دل مردم و همراه با رونق تولید و صادرات باشد و تولید از حالت دولتی خارج شود.
لاریجانی با ابراز اینکه دولت باید کوچک‌سازی و چابک‌سازی شود، ازهمین‌رو باید یک‌بار دیگر اصل ۴۴ که بد اجرا شد، اجرایی و کارها به مردم واگذار و اداره شود، گفت: در کمیسیون  تلفیق گفته شده اصل ۴۴ در برنامه ششم لحاظ شود و در این برنامه بخشی از آمایش سرزمینی در سطح استانی اجرا و اولویت استانی در برنامه ششم اعمال شود.
منبع: تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا