پیشخوانعناوین اخبار

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در شهر تهران و پنج استان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده بود سی و یکم تیرماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اجاره املاک برای عملکرد سال ۱۳۹۴ است.
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور نیز گفته بود: براساس قانون مالیات های مستقیم، سی و یکم تیرماه آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و اجاره املاک برای عملکرد سال ۱۳۹۴ است و این مهلت قابل تمدید نیست.
از این رو، اداره های مالیاتی از دوشنبه تا پنجشنبه هفته ای که پشت سر گذاشتیم (بیست و هشتم تا سی و یکم تیرماه)، تا ساعت ۲۱ درباره اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی پاسخگو بودند و مودیان را راهنمایی کردند.
با این همه از آنجا که سی و یکم تیرماه امسال با پنجشنبه مصادف شد و تعطیلی برخی اداره های مالیاتی استان ها در این روز، رییس کل سازمان امورمالیاتی بیست و هشتم تیرماه گفت: این اداره ها جمعه و شنبه (یکم و دوم مردادماه) تا ساعت ۲۱ آماده دریافت اظهارنامه و پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی خواهند بود.
از این رو، سازمان امور مالیاتی کشور امروز (جمعه) اعلام کرد مودیان شهر تهران و استان های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر فرصت دارند جمعه و شنبه (یکم و دوم مردادماه) با مراجعه به تارنمای سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی WWW.TAX.GOV.IR نسبت به ارسال اظهارنامه الکترونیکی و پرداخت مالیات اقدام کنند.
سی ام تیرماه نیز اعلام شد شعبه های منتخب بانک ملی ایران در شهر تهران و استان های اصفهان، بوشهر ،ایلام، خوزستان و هرمزگان جمعه (اول مردادماه) تا ساعت ۱۶ و شنبه (دوم مردادماه) تا ساعت ۲۱ مدارک مودیان را دریافت می کنند.
مالیات به عنوان یکی از ابزارهای هدایت غیرمستقیم دولت از طریق تاثیر بر فعالیت های بنگاه های اقتصادی می تواند در سیاستگذاری های توسعه صنعتی نقش کلیدی ایفا کند. دولت نیز با تدوین نظام مالیاتی مناسب می تواند بر چگونگی دستیابی به هدف های توسعه ای تاثیر گذارد.
مودیان مالیاتی از «حق داشتن مشاور مالیاتی» برخوردارند. ازاین رو بر اساس ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، «جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران» به منظور ارتقای فرهنگ مالیاتی و ارایه خدمات مشاوره ای صحیح در امور مالیاتی بر مبنای قوانین و مقررات مالیاتی کشور تأسیس شد.
همچنین شهروندان در جریان رسیدگی به اختلاف های مالیاتی خود «حق اعتراض و شکایت»، «حق دسترسی به اطلاعات و اسناد و مدارک پرونده مالیاتی»، «حق دفاع» و «حق تجدیدنظرخواهی» دارند.
مهم ترین و جدیدترین رویکرد حقوق مودیان، تهیه و تنظیم منشورها و بیانیه های رسمی درباره حقوق مودیان مالیاتی است.
در برخی کشورها، قوانینی با نام حقوق و امتیازات مودیان تصویب شده است که در قانون مالیات های مستقیم ایران، موادی پراکنده و غیرمنسجم در این زمینه وجود دارد.
با این همه اگر فردی در زمان مقرر اا خود را ارایه نکند، نمی تواند از معافیت ها و تسهیلاتی که در قانون پیش بینی شده است استفاده کند و مشمول جریمه تسلیم نکردن اظهارنامه نیز می شود.
تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر جریمه ۴۰ درصدی به دنبال دارد.

م:ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا