شهر و جامعهعناوین اخبار

از اتمام فاز نخست پروژه عمرانی امامزاده قاسم و محسن(ع) اردستان تا آغاز پروژه عمرانی امامزاده احمد(ع) خوانسار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: فاز اول پروژه احداث و ساخت گنبد بیرونی و درونی آستان مقدس امامزاده قاسم و محسن(ع) اردستان به اتمام رسید.

وی در ادامه افزود: این گنبد به ارتفاع ۱۲ متر از پشت بام و قطر ۶ متر و از جنس آهن و آجر ساخته و احداث شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در ادامه بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال و از محل کمک خیرین، اعضاء هیئت امناء و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اجرا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی در ادامه خاطر نشان کرد: در صورت تامین اعتبار فاز بعدی این پروژه که شامل کاشی کاری گنبد بیرونی و تزئینات داخلی گنبد درونی است اجرا می شود.

وی در ادامه گفت: نسب این امامزاده واجب التعظیم به امام زین العابدین(ع) می رسد و حرم مطهر ایشان نیز در شهر اردستان واقع شده است.

آغاز پروژه عمرانی امامزاده احمد(ع) خوانسار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در راستای زیبا سازی داخل سالن ها و رواق امامزاده احمد(ع) پروژه عمرانی برای این آستان مقدس آغاز شده است که این پروژه شامل نماکاری و اجرای تزیئنات(گچ بری، نقاشی، آیینه کاری و کار تلفیقی به سبک اسلامی ایرانی) حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان است.

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای این فعالیت عمرانی و تامین هزینه های آن به همت خیر نیکوکار حاج ناصر میرباقری انجام می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه افزود: این پروژه در مساحت تقریبی ۲۰۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی ادامه داد: جهت اجرای این عملیات عمرانی از اساتید مجرب استفاده می شود که این پروژه از اواخر تیرماه آغاز شده است و یک سال و نیم نیز به طول می انجامد.

وی در ادامه گفت:  امامزاده احمد (علیه السلام) امامزاده شاخص شهرستان بوده و نسب شریفش با یک واسطه به امام هادی (علیه السلام) می رسد و آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام) در شهرستان خوانسار، شهر خوانسار واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا