حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از پلمپ منزل خرده فروش مواد مخدر تا دستگیری سارق منازل شرق اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ” حسین حسین زاده” در حاشیه این عملیات گفت: نیروی انتظای در دو سطح با موضوع مواد مخدر مقابله می کند که یک سطح آن مقابله با قاچاقچیانی است که به صورت عمده اقدام به ورود مواد مخدر و انتقال آن به مرکزیت کشور می نمایند و یک سطح نیز برخورد با خرده فروشان مواد مخدر که به آنها در اصطلاح معتادان ساقی می گویند و این اقدامات مجرمانه آنها باعث نگرانی در بین مردم می کند.

وی افزود: پلیس مکرر با این گونه افراد برخورد کرده تا اینکه به این نتیجه رسید اگر منزلی اقدام به توزیع مواد مخدر می کند با دستور مقام قضایی نسبت به پلمپ آن به عنوان محل تهیه و توزیع اقدام نماید.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد تا در محلات شهر اصفهان توزیع مواد مخدر از هر نوعی صورت بگیرد گفت: در این زمینه از ابتدای امسال تا کنون در سطح استان یک گاراژ،۲۸ مغازه و ۱۳ منزلی که خرید و فروش مواد مخدر در آنها انجام می شد به دستور مقام قضایی پلمپ شده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: میزان کشفیات و دستگیری های ما در زمینه خرده فروشان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

حسین زاده بیان داشت: پلیس اصفهان مصمم است در صورتی که گزارش هایی از مردم محلات در زمینه خرید و فروش مواد افیونی واصل شود و تحقیقات نشان دهد که این گزارش ها صحیح هستند شدیدترین برخوردهای قضایی و انتظامی را با این گونه افراد انجام دهد.

جانشین فرمانده انتظامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با برخی از خرده فروشان مواد افیونی برخوردهای قضایی مناسبی صورت نمی گیرد و بعد از مدت کمی آزاد می شوند عنوان داشت: خیر این طور نیست و حبس های طولانی و جرایم سنگین برای این ها وضع می شود و از طرفی برخوردی قاطع تر از سراغ دارید که منزل و محل سکونت این افراد پلمپ می شود و دیگر جایی برای فعالیت خود ندارند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: البته اگر موادفروشی آزاد می شود به دلیل کافی نبودن دلایل، مدارک و مستندات لازم بوده و یا مواد زیادی از آنها کشف نشده است و این درحالی است که پلیس در طرح های اخیر خود با دقت و تحقیقات گسترده اقدام به این کار می کند تا خرده فروشان مواد مخدر را با دلایل مستدل و محکم تحویل مراجع قضایی دهد.

 

 

اصفهان پیشتاز مقابله با سوداگران مرگ

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان درحاشیه نشست علمی تخصصی مقابله با قاچاق و توزیع موادمخدر گفت: استان اصفهان با کشف حدود ۳۵ تن مواد مخدر در سال گذشته در این زمینه پیشتاز است.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در نشست علمی تخصصی بررسی راهکارهای مقابله با قاچاق و توزیع موادمخدر در استان اصفهان، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی مبارزه با قاچاقچیان، توزیع کنندگان، حمل کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر آغاز و به شدت ادامه دارد.

وی اجرای طرح‌های مقابله‌ای را ثمربخش دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری از مواد مخدر بعنوان یک بلای بزرگ و یک تهدید عظیم یاد می‌کنند و سیاست های کلی نظام در رابطه با مبارزه مواد مخدر توسط ایشان ابلاغ شده که این طرح‌ها بخشی از سیاست کلی می باشد.

سرهنگ کریمی در تشریح طرح‌های برخورد با قاچاق مواد مخدر، عنوان کرد: طرح‌های برخورد با قاچاق و توزیع موادمخدر در مبادی ورودی استان یکی از این طرح‌ها می‌باشد که با اجرای این طرح بیش از دو تن مواد مخدر در استان کشف شد و حدود ۳۵ تن مواد مخدر نیز در سال گذشته کشف و تا به اینجا نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته‌ایم.

این مقام انتظامی یکی دیگر از طرح‌های مقابله‌ای را طرح برخورد با توزیع‌کنندگان بیان کرد و افزود: برای برخورد با توزیع‌کنندگان موادمخدر، طرح‌های محله محور را در استان به مرحله اجراء درآوردیم و با شناسائی محله‌های درگیر با فروش و توزیع موادمخدر به صورت هفتگی طرح‌های مورد ذکر انجام و سعی در این است که در سایر شهرستان‌های دیگر استان نیز این طرح‌ها اجرا شود.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: در کنار طرح‌های مقابله‌ای همچون دیگر نهادهای مرتبط، بحث پیشگیری و آموزش را هم در مدارس و سازمان‌ها پیگیری می‌کنیم؛ نمایشگاه دائمی موادمخدر در پلیس مبارزه با موادمخدر و مراکز مشاوره نیروی انتظامی برای آشنایی مردم و خانواده‌ها با اعتیاد و پیشگیری از آن اقدام به برگزاری کلاسهای لازم می‌کنند.

۳۶ میلیون ریال خلافی در کارنامه سواری سمند

یک دستگاه سواری سمند که بیش از ۳۶ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۶۸ فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقیف وبه پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راه “نطنز- بادرود” حین کنترل خودروهای عبوری ، یک دستگاه سواری سمند را جهت بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

وی ادامه داد:در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۳۶ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۶۸ فقره تخلف می باشد که فورا به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط این خودرو سبقت و سرعت غیر مجاز می باشد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان اظهار داشت : برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

کشف یک میلیارد ونیم اسباب بازی قاچاق در “شهرضا”

یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار اسباب بازی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ماموران ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” توقیف شد.

سرهنگ” حمید امیرخانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضاگفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست وبازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار اسباب بازی که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله اسباب بازی خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد .

این مقام انتظامی ارزش محموله توقیف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دانست و اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: مقابله با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه در اولویت کار پلیس قرار دارد و نیروی انتظامی اجازه فعالیت به اینگونه افراد را نخواهد داد و با آنها برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

عدم توجه به جلو مرگ عابر ۷۷ ساله را رقم زد

در اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با یک عابر پیاده در محور “آزاداگان” شهرستان “شاهین شهر” عابر جان خود را از دست داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : ماموران پلیس راه “شاهین شهر-کاشان” از برخورد یک سواری ۲۰۶ با یک  عابر پیاده باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی عابر ۷۷ ساله  جان خود را از دست داد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلوی راننده پژو اعلام کرده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی شما را فراهم می کند بپرهیزید تا شاهد وقوع حوادث ناگوار جاده ای نباشیم .

دستگیری سارقان ۴ میلیاردی منازل شرق اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو سارق حرفه ای منزل و کشف چهار میلیارد ریال اموال مسروقه در منطقه شرق شهر “اصفهان” خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شرق شهر اصفهان ماموران پلیس آگاهی بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند .

وی گفت: پس از انجام کارهای تخصصی و اقدامات خاص دو سارق حرفه ای شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به چهار میلیارد ریال سرقت از منازل شهروندان در شرق شهر اصفهان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان ضمن اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهمان به مراجع قضائی به همشهریان توصیه کرد: هنگام ساخت و ساز به استحکام و ایمنی ساختمان به اندازه زیبایی آن اهمیت دهید،راه های ورودی را ایمن سازید، از درب های ضد سرقت برای ورودی ساختمان استفاده کنید، مقابل کلیه پنجره ها بویژه در طبقات همکف ، نورگیر ، پاسیو و روی دیوار ها حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید، درب های پشت بام و راهرو را با حفاظ نرده ای ایمن سازید، در تابستان درب ها و پنجره ها را که فاقد حفاظ هستند بسته نگه دارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا