شهر و جامعهعناوین اخبار

ایجاد تسهیلات استخدام و معافیت خدمت برای فرزندان معلولان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، سرهنگ” حسین حسین زاده” در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی براساس ضوابط قانونی خود مساعدت های لازم را برای استخدام فرزندان افراد معلول و همچنین فرزندان کارکنان و بازنشستگان بهزیستی که از شرایط خاص برخوردار باشند فراهم کرده است.

وی افزود: علاوه بر این معافیت از خدمت وظیفه عمومی نیز برای فرزندان افراد معلول که دارای شرایط ویژه ای باشند نیز در نظر گرفته شده که می توانند با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی استان و یا پایگاه اینترنتی این معاونت از اطلاعات آن آگاه شوند.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش ها و زحمات افرادی که در بهزیستی فعالیت می کنند عنوان داشت: فعالیت های این سازمان به قدری در توسعه پایدار مفید و موثر است که قابل توصیف و بیان نیستند و خوشحالیم که فضای تعامل و تفاهم و هم افزایی بین نیروی انتظامی و بهزیستی وجود دارد.

حسین زاده با اشاره به رویکرد جامعه محوری پلیس گفت: امروز در حوزه مشورت و تنظیم راهبردهای نیروی انتظامی به همفکری سازمان هایی مانند بهزیستی نیاز داریم و معتقدیم که در زمینه مسایل اجتماعی خیلی افراد هستند که باید به حرف های آنها گوش دهیم و از دیدگاه های کارشناسیشان استفاده کنیم .

این مقام انتظامی بیان داشت: نیروی انتظامی تنها یک قطعه از پازل حل آسیب های اجتماعی است و به تنهایی قادر به حل آسیب های موجود در جامعه نخواهد بود و مطمئناً ارتباط پلیس با جامعه علمی و دانشگاهی کشور در آینده نزدیک اثرات خوبی برای امنیت مردم فراهم خواهد کرد.

کار نیروی انتظامی مفهوم خیر جمعی است

مدیرکل بهزیستی استان نیز در این جلسه گفت: امروز به برکت وجود انسان های خیرخواه و رویکرد های انسانی که در نیروی انتظامی وجود دارد باید اذعان کرد، همه کارهای این نیرو مفهوم خیر جمعی است.

صادقی  در دیدار جانشین فرمانده انتظامی و معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان که در دفتر وی انجام شد اظهار داشت: به جرات اعلام می کنم که یکی از خوشنام ترین دستگاهی که همیشه یار و یاور بهزیستی بوده نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه کار خیر انجام دادن فقط پول خرج کردن نیست گفت: امروز به برکت وجود انسان های خیر خواه و رویکردهای انسانی که در نیروی انتظامی وجود دارد باید اذعان کرد که همه کارهای این نیرو مفهوم خیر جمعی است و باید از این رو قدردان و شکرگذار تلاش ها و زحمات مسئولان و ماموران پلیس باشیم.

صادقی به راه اندازی کمپین “هر اصفهانی یک کار خیر” اشاره کرد و بیان داشت: ما اعتقاد داریم که اگر مردم با هم مهربان باشند این خود یک کار خیر است و هر کس در هر شغل و جایگاهی که هست اگر کارش را درست انجام دهد و گره ای از کار و زندگی یک فرد بگشاید کار او مفهوم کار خیر را دارد.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین از اجرای طرح شکرانه سلامت ویژه کارمندان دولت خبر داد و گفت: در این طرح کسانی که تمایل داشته باشند چهار رقم فیش حقوقی خود را که به عددی در حدود هزار تومان است به سازمان بهزیستی پرداخت کنند می توانند با امور مالی اداره خود هماهنگ نمایند.

صادقی با بیان اینکه ظرفیت های زیادی برای همکاری بین نیروی انتظامی و بهزیستی در جهت کمک به امنیت اجتماعی وجود دارد اظهار داشت: هم اکنون تعامل خوبی برای آموزش ترافیک به کودکان درون مهدهای کودک و همکاری کلانتری ها با اورژانس های اجتماعی ما وجود دارد که امیدواریم این همکاری ها همچنان با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا